Wanneer fiets met zijwieltjes kopen?

Ik twijfel enorm. Ik lees veel dat kindjes van onze dochter haar leeftijd al kunnen fietsen. Ook op dit forum (heb even oude topics over fietsen gelezen)
Nou heeft ze een loopfietsje, gewoon met 2 wielen en daar kan ze prima op maar ze gaat heel langzaam. Ze heeft een driewieler waar ze helemaal nog niet op kan trappen. Ik heb het idee dat ze laat is met fietsen?
Is het handig om nu al een fiets met zijwieltjes te kopen en te gaan oefenen?
Of komt het allemaal vanzelf? Hoe weet je dan dat ze toe zijn aan een fiets met zijwieltjes?

Groetjes

Onze zoon gaat ook heel langzaam op zijn loopfiets. Hij kan sinds hij 2,5 jaar is op een driewieler fietsen en op een fiets met zijwieltjes kan hij fietsen, maar moeten we hem regelmatig op gang helpen zeg maar. Ik weet niet wat laat/vroeg is, maar bij onze zoon werkte alleen zijn eigen interesse. Na 2 dagen proberen, kon hij het. Daarvoor had hij er geen interesse in. Hij is overigens 95 cm, wellicht dat lengte een rol kan spelen (ivm kracht).

Tja… wanneer jij wilt
Als ze lekker op de loopfiets kan zal ze daar vast nog wel een tijdje tevreden mee zijn, en nodig heeft ze t natuurlijk niet.
En ze kunnen het toch pas op het moment dat ze er aan toe zijn… de een zal dat met 3 jaar zijn, en de ander pas met 5.

Hier heeft ze sinds dr 2e verjaardag een loopfiets, maar die was toen nog te groot… denk dat ze er vanaf 2,5 jaar op kon.
Driewieler had ze bij opa en oma maar snapte ze nog niks van…

1 week voor dr derde verjaardag kreeg ze de oude fiets van neefje, zijwieltjes erop gezet maar trappen kon ze niks van.
Ziet ze diezelfde week een vriendje van de peuterspeelzaal oefenen zonder zijwieltjes, moeders dr achteraan… haha. Vraagt ze: Wat doet L. nou?? Die leert fietsen zonder zijwielen. Oh… oke.
10 min. later… L. komt nog 6x langs, Wat doet L. nou?? Ehh… die leert nog steeds fietsen zonder zijwielen. Das moeilijk!
Dat wil ik ook!

Welja… als jij dat wilt haal ik ze er wel af. Dus thuisgekomen de zijwielen eraf gehaald, geef r een duwtje en ze fietst zo weg! 2 dagen voor dr 3e verjaardag!
Knop was om, ze snapte hoe ze moest trappen en ze kon het!
Zo snel kan het gaan…

Als je een leuk fietsje voor een leuk prijsje te pakken kan krijgen zou ik zeggen: doen! Alleen maar leuk.
Maar als t nog even duurt is helemaal geen ramp.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Seth had met 2,5 jaar een fietsje met zijwielen, fietste hij zo op weg.
Nu met 3,5 kon hij zonder zijwielen.

Vanaf 2 jaar hadden wij al een loopfiets staan, maar hij kon er pas op toen hij 3 jaar was, omdat hij zo klein was. Nu gaat hij echt als een speer!

@Mooie_zoon: Seth was ook klein met 2,5 jarige leeftijd (en hij is nog steeds niet groot). Hij was toen 90 cm. Zijn fiets heeft dus ook een hele tijd op de laagste stand gestaan met het zadel Hij kon ook absoluut niet bij de grond, haha.

@Goudvisje: Het was dat Seth met 2,5 jaar een fiets met zijwielen van iemand kreeg, anders had hij hem pas met zijn verjaardag gekregen. Ik vind het namelijk wel iets duurs om zomaar te kopen.

Liefs, Anne

Lekker met die loopfiets laten aanklooien en als ze dat goed onder de knie heeft niet eens zijwieltjes gebruiken. Evenwicht bewaren leren ze heel goed op een loopfiets en dan fietsen ze vaak heel snel weg op een fiets zonder zijwieltjes. Hier gold dat ook. Blijven oefenen met trappen op die driewieler tot ze dat onder de knie heeft en ondertussen dus met die loopfiets verder. Dat zou mijn tip zijn.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Rens heeft hier een fiets met zijwielen gehad toen hij 2 werd maar ik denk dat het pas zo rond 2,5 was dat hij daar ook goed op kon fietsen. Met 3,5 fietste hij zonder zijwielen. Een loopfiets had hij ook.
We hebben hier ook een driewieler gehad, zo’n geval met een duwstang maar daar kon hij toen hij al lang en breed kon fietsen nog niet fatsoenlijk mee overweg. Die dingen trappen echt behoorlijk zwaar. Of je moet zo’n ouderwets loekie geval hebben die trappen veel beter daar kon Rens ook goed mee fietsen.
Nou is Rens wel groot voor z’n leeftijd hoor dat scheelt ook wel met fietsen. Vriendinnetje van dezelfde leeftijd kon met 2,5 nog helemaal niet bij de trappers komen.
Maar nu word zijn fiets al te klein(12 inch) en krijgt hij met zijn verjaardag in december een grotere.
Misschien dat wij Noa wel wat langer met haar loopfiets laten gaan en dan gelijk een 16 inch fietsje gaan aanshaffen met zijwielen als ze drie is.

Groetjes Ramona

Dylano was 3 jaar toen hij fiets met zijwieltjes kreeg. Daarvoor fietste hij op een driewieler

Liefs Michelle

Ik zou een goedkoop fietsje via marktplaat of een rommelmarkt kopen want ze fietsen er maar zo even op. En misschien vindt ze het leuk en gast ze het proberen en misschien laat ze hem nog even staan en begint er later aan. Wel blijven aanbieden en dan komt het vanzelf.
Hier 2 snelle jongens Marijn kon met 3,2 jaar fietsen zonder zijwielen en Dion al met 2,5 jaar. De loopfiesen hebben hier zeker bij geholpen en zijn nog heeeel populair.
Qua lengte is Dion ook beneden het gemiddelde. Er zijn verschillende maten maar kijk vooral naar de zadelhoogte. Dion paste voor zijn tweede al op onze loopfiets.

Marijn 8 april 2008
Dion 15 oktober2009

Heel grappig, vandaag weer op de loopfiets en ze gaat ineens veel harder hihi! Ze rent er eigenlijk op. We hebben een hele gave dora fiets gezien op marktplaats bij ons in de buurt voor maar 45 euro. We zitten er aan te denken die te kopen, maar aan de andere kant, het is wel bijna herfst/winter en dan heeft ze er niet veel aan… Toch maar 1 kopen voor haar 3e verjaardag dan? 1 April 2013

Groetjes

En dan geen zijwieltjes doen hè?!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Haha nee hoor, geen zijwieltjes, komt goed!

Groetjes

Groetjes,
M

hoi,
ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien dubbel.
maar wij hebben Emma met 2,5 een “gewone fiets” met zijwieltjes gegeven, de eerste drie maanden ging ze er maar weinig op, daarna deed ze alles op de fiets! dus hem neerzetten kan geen kwaad kan ze er rustig aan wennen…
maar emma heeft nooit een loopfiets gehad, misschien dat dat scheelt…

groetjes gidget

Mijnticker.nl Tickers

quote:
Heel grappig, vandaag weer op de loopfiets en ze gaat ineens veel harder hihi! Ze rent er eigenlijk op. We hebben een hele gave dora fiets gezien op marktplaats bij ons in de buurt voor maar 45 euro. We zitten er aan te denken die te kopen, maar aan de andere kant, het is wel bijna herfst/winter en dan heeft ze er niet veel aan... Toch maar 1 kopen voor haar 3e verjaardag dan? 1 April 2013

Groetjes

Nah, in het najaar en de winter zijn er genoeg dagen dat ze heerlijk
buiten kan spelen.
Tis nou niet zo dat we de hele winter met een enorm pak sneeuw zitten.

M.