Wanneer eten ze het boek niet meer op?

Ik ben gek op lezen, en heb al een paar keer geprobeerd Gioia voor te lezen. Ze heeft wel even aandacht, 15 sec ofzo, maar dan is ze vooral geinteresseerd in het opeten van het boek
Vanaf wanneer zijn kinderen geinteresseerd in voorlezen? dat ze hun aandacht zeg maar lang genoeg erbij kunnen houden?

Simpele boekjes met vooral veel herhaling erin vond Stephan leuk vanaf (ik dacht…ehm…) 1 jaar.

Zijn favoriete boek was toen: Kiekeboe, hier ben ik.
Gaat over een konijntje en nog wat andere dieren.
Weinig tekst, veel herhaling en een duidelijk verhaal.

Aanrader!

Groetjes, mamma van Stephan

Lisa vond voorlezen pas leuk toen ze anderhalf was. Nu lees ik heel veel voor, je kan dan je hart lekker ophalen aan het voorlezen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

wat fijn dat Sanne niet d enige is die de boekjes opeet. Alle boekjes die ze niet leuk vind, vallen uitelkaar omdat ze de rug echt opeet. maar boekjes met dieren erin worden gevrijwaard, dus ze heeft echt haar voorkeuren (of ligt dat aan het materiaal waar die boekjes van gemaakt worden)

Liefs Kristel

Mats kreeg met circa 1,5 jaar interesse voor boekjes omdat ie ook dingen herkenden. Hij is nu (bijna 2 jaar) nog niet zover dat je samen met hem kan lezen, maar hij kan wel een halfuur zoet zijn met het Intertoys-boekje.

Jens kon ik volgens mij eerder voorlezen (maar wel dat ie mee kon kijken, dus niet echt zo’n voorleesboek die jezelf op schoot houdt). Toevallig vroeg ik een paar weken geleden op de bibliotheek wanneer ie lid is geworden, want toen begon ie echt graag te lezen en dat was pas met 2,5 jaar. Dus misschien kan er wat Mats betreft in die komende 7 maanden nog heel wat veranderen.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

ik moet dus gewoon nog geduld hebben
of vieze boeken kopen, ook een idee.

Is het zo erg dan? Niet even sabbelen ofzo, maar echt kauwen?

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Max is nu 1 jaar en ziet nog niet echt iets bekends in plaatjes. Boekjes kunnen hem dan ook nog niet boeien, inderdaad gewoon opeten is veel leuker. Ik had van de week voor het eerst dat hij vol interesse de foto’s van kinderen zat te bekijken in een folder van de prenatal.

Miriam, moeder van Max

Ik weet niet meer van welke leeftijd, alleen dat de kiekeboe boekjes het al vanaf heel jong goed deden. En hij heeft er nu nog steeds plezier van (alleen zijn er ondertussen wel wat “klepjes” gesneuveld, waardoor er iets minder te kiekeboe-en is).

Groetjes,

Marijke, mama van Bas en Wendy

die kiekeboe boekjes klinken leuk, veel in te kijken denkelijk.
enne: ze eet de boeken idd letterlijk op, kauwt op de boeken, ik had bv een wehkampgids op de vloer laten liggen, in 10 minuten waren alle bladzijden doorweekt, en kon je hem niet meer inkijken knap he? een grote zooi

Het voordeel van de kiekeboeboekjes is dat ze (bijna) altijd van dik papier/karton zijn, dus daar kan ze lang over doen (geintje).

Groetjes,

Marijke

ah ja!
ga ik naar de boekwinkel: “ik wil graag een boekje dat vies smaakt, en dat stevig is zodat mijn dochter het niet binnen het uur op heeft”, oja, moet wel een leuk boekje zijn.

Nou ja zeg nou zelf, zo’n tijdschrift of wehkampgids hapt veel makkelijker weg dan een kartonnen boekje. Een kartonnen boekje is meer sabbelen.

Miriam, moeder van Max

:smiley: Wat een leuke topic en ook zo herkenbaar!!
Jeroen heeft ook nog geen geduld (of interesse) om echt uitgebreid voorgelezen te worden. Hij heeft echter wel interesse in boekjes, wil meestal inderdaad even sabbelen aan het boek, maar hij helemaal geweldig vindt, is het omslaan van de bladzijdes. Dat ik dan nog niet klaar ben met lezen, of dat hij tig bladen overslaat, terugslaat ipv vooruit, of juist het hele boek dichtslaat tja, dat maakt hem niks uit hoor! Een boek is een interessant voorwerp en dat moet dus onderzocht worden!
Folders kunnen ook zijn waardering wegdragen, zie onderstaande foto’s…

Zou zo’n folder nou lekker smaken?

Groetjes,
Sonja

Hihihi
Leuk!!!
En heeeeeeeeel herkenbaar trouwens!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S.
Wat een “opvretertje” is het toch!

Gewijzigd door - Bieb op 06 Dec 2004 11:40:47

haha! leuke foto’s. en wat zit ie er netjes bij! ja, zo’n folder moet heel smakelijk zijn, dat kan niet anders.
hier leest Gioia nu ook de krant, erg leuk, een bende! maar de moeite waard
echt bladzijde’s omslaan lukt haar nog niet, maar oefening baart kunst zeggen ze.

ze heeft nu een plastik boekje, dat leek haar leuk, zij aan het eten, heeft dat geen effect! ze was echt beledigd, en het boekje interesseert haar nu ook echt niks meer. op naar de folders weer

De Kiekeboe boekjes kun je bestellen bij link verwijder moderator
Zijn daar maar 99 ct per stuk.

Gewijzigd door - Asje op 01 Aug 2007 23:18:37

Grappig dat ze toch allemaal hetzelfde doen!
Zoë heeft zo’n ritselboekje en af en toe ligt dat dan op haar gezicht in de box en door het geritsel lijkt het net of ze het op haar neus aan het lezen is, maar als je dichterbij kijkt zit het halve boek gewoon weer in haar mond

Groetjes,
Inge