Wanneer eerste tandjes?

Hallo! Mijn dochtertje van bijna 1 heeft nog steeds geen tandjes! Ze is met alles heel snel (liep al los met 10,5 maanden), maar met dit nog niet… Ze eet wel alles, maar zonder tandjes is het soms best lastig.
Weet iemand wanneer ik me er zorgen over moet gaan maken?
groetjes, debby

Ik zou het eens bespreken met iemand van
het consultatiebureau is mijn advies.
Mijn dochtertje is bijna zeven maanden en
er is bij haar ook nog niets te merken dat ze
op komst zijn.
Ik zou me niet al te snel zorgen maken.
Elk kindje is anders en misschien komen ze
binnenkort wel door.

Groetjes van Miranda ( mama van Joyce )

Hoi Debby

Mijn zoontje Jeroen kreeg pas zijn eerste tandje toen hij 14 maanden was.
Ik heb me toen ook wel eens zorgen gemaakt, maar volgens de kinderarts was er niks aan de hand. Ik geloof dat zij zei, dat je je pas echt zorgen moest gaan maken als een kind bij 2 jaar nog geen tanden heeft.
Jeroen kreeg zijn eerste tand dus bij 14 maanden en had daarna in 3 maanden tijd: 8 voortanden en 4 kiezen, dus dat ging ineens razendsnel!

Ik denk dat je je niet zo’n zorgen hoeft te maken, maar waarom vraag je het voor de zekerheid niet even na op het cb?

groetjes
Sonja, mama van Jeroen (11-12-2003)

hallo mama van myron ik zou me ook niet te veel zorgen, maar ik kan het me wel voorstellen hoor!!
maar ook mijn arts op het cb zegt dat sommige kinderen pas hun tandjes krijgen met 1,5 ofzo!!
ik hoop dat je een beetje gerust bent met deze reactie!!
lieve groet janneke en hannah

Hoi Debby,

Het is heel verschillende wanneer kindjes hun eerste tandjes gaan krijgen. Ik weet in elk geval dat ze het de tijd geven tot het kindje 2 jaar is. Als er dan nog niks is, dan is er blijkbaar wel een probleem.

Maar als het je niet lekker zit kaart je het toch gewoon aan de eerstvolgende keer dat je bij de tandarts bent? Die zal je alle informatie kunnen geven denk ik.

Groetekes, Sje