Wanneer een slaapje weg?

Hallo Allemaal,
Demi is nu 9 maanden en sliep eigenlijk nog 3x per dag. Rond de klok van half 9/ 9 uur een uurtje dan rond 12 uur 1,5 uur en van 16 uur tot 17 uur.
Nu merk ik dat ze de ochtend niet zo graag weer wilt gaan slapen, maar tot 12 uur redt ze niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken, want rond 10 uur krijgt ze een fruithapje en als ik haar daarna op bed leg dan wil ze natuurlijk niet om 12 uur gaan slapen. Hoe pak ik dit aan ?

Gr. Natasja

hoi,

mijn dochter (net 10 maanden) slaapt nu sinds een week ongeveer 2 keer op een dag.
(wakker om 7 uur)zij krijgt haar fruithap nu om half tien en gaat daarna naar bed.
krijgt haar boterham dan om half een.
smiddags slaapt zij meestal rond 14 uur tot een uur of drie a vier. dan een koekje en drinken en meeeten om half zes.
zij krijgt rond 19 uur haar fles en gaat daarna naar bed.
het gaat niet altijd nog even goed en het is soms nog even zoeken maar na een paar weken gaat het dan weer beter. je moet even tijdrekken bij ze als ze wat later naar bed gaan dan normaal maar ze wennen eraan.

succes groetjes fenne

Vanaf het moment dat ze wakker wordt red ze het zo’n 2 à 3 uur en heeft dan weer behoefte aan een slaapje. Ik kijk dan hoe laat het is en bepaal aan de hand daarvan of ze fruit voor of na haar slaap krijgt.
Voorbeeld: Senna wordt 7 uur wakker, wil dan om uiterlijk 10.00 weer naar bed. Ze slaapt 's ochtends meestal 2 uur, dus dan geef ik fruithap ervoor anders heeft ze 12.00 fruit en 13.00 boterham.
Ze ligt echter ook wel eens om 9 uur alweer dan geef ik fruit erna om 11.00.
Dit pakt ze prima.

's Middags wil ze soms wel en andere keren hoe moe ze ook is, pakt ze geen slaapje. En tuft madam door tot 19.00 uur.
Ik zou dus gewoon naar Demi kijken wat ze aangeeft, of je moet je echt vast willen houden aan de vaste tijden. Senna houdt ik daarin een klein beetje flexibel.

Hoop dat je wat aan mijn relaas (hahaha) hebt.
Groet Vanessa.

Bedankt voor jullie schema’s, maar idd ik moet een beetje kijken wat ze wilt.
Om 14 uur naar bed vind ik geen optie, want dan ben je altijd op dit moment thuis en kun je nergens naartoe dat lijkt me niet zo fijn, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Toch bedankt.
Wat jou schema Vanessa dat lijkt me wel iets fijner, want dan kan ze dus rond een uur of 16 uur nog ff een tukkie doen.
Ik ga eens kijken wat ze gaat doen.
Thanks.
Liefs Natasja

Hoi Natasja,

Senna pakt als ze 's middags gaat inderdaad tussen 16.00 en 17.00 haar slaapje.
Soms 1/2 uur, soms 1 uur. Ze wordt wel altijd chagerijnig wakker uit dit slaapje, omdat ze dan meteen hongerig wakker wordt.
Maar dat is snel verholpen met een lekker prakje. Hahahaha.

Gister maakt onze dame het helemaal bond, ze pakte over de hele dag maar 1 1/2 uur slaap. Dus 's avonds was het rekken geblazen om de klok van 19.00 te halen.
Ze wilde het liefst om 17.30 al, ja das dan jammer maar ik ga de volgende dag echt niet vanaf 05.00 uur beneden zitten.
Ze kwam dus vanmorgen gewoon lekker om 07.00 uur en das mij vroeg genoeg.

Groet Vanessa.