Wanneer een groter bedje?

Jens is toen met iets van 2,5 jaar naar een gewoon groot bed gegaan omdat Mats toen de wieg was ontgroeid en het ledikant nodig had. Het bed heeft drie hoge kanten waarvan we de lage kant nog steeds naar de muur hebben gericht, maar als we straks het bed verschuiven omdat Mats bij hem op de kamer komt, gaan we proberen of ie zonder niet uit bed valt.

Ik heb bewust niet gekozen voor een peuterbed omdat je daar weer apart beddegoed voor moet kopen en een ‘gewoon’ bed meer jaren meegaat.

Waarom wil je er spijltjes uithalen? Wil je graag dat in en uit bed kan klimmen? Mats klimt zelf vaker uit dan in zijn ledikant en dat vinden wij helemaal niet handig.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)

Hahaha, ik wil dat niet per se hoor, maar vroeg het me met name alleen af nog. De baby komt dadelijk eerst in Daan zijn oude wieg, maar daarna in het spijlenbedje van Evianne.
Daarbij heb ik het idee dat ze soms zelf graag in dr bedje wil kruipen en dat terwijl ze voorheen er alleen maar zo snel mogelijk uit wou.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Hoi allemaal,

Die tips kan ik ook gebruiken. Daan ligt nog steeds in zijn babybed. Hij klimt er niet uit. Slaapt zelfs graag in het bedje. Maar ik weet nu ook wat meer. Bedankt.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Volgens mij hoeft het geen enkel probleem op te leveren hoor straks, met Evianne.
Ze is dan al twee jaar en kan dan toch gewoon in een peuterbed zodat de baby op een gegeven moment in haar ledikantje kan.
Heeft zij ook iets nieuws (isse wel stoer natuurlijk )

Groetjes, mamma van Stephan

Ja ik wil gewoon niet dat alle veranderingen voor dr achter elkaar komen. Als dr kamertje nog af komt zal dat zo rondom de bevalling zijn, dan de nieuwe baby en dan ook nog een ander bedje. Snappie ?

daarom hebben wij gekozen voor 3 maand voor de bevalling

groetjes Kim, mama van

en

Hoi,

Wij hebben onze oudste in een meegroeibedje van IKEA gedaan toen hij anderhalf was. Ik was toen zwanger van de tweede en we wilden dat hij eerst kon wennen aan zijn nieuwe bed voordat er een nieuw kindje kwam. En dat ging direct super, en een meegroeibedje is eerst nog wel lekker klein in een groot bed verzuipen ze eerst. En Stan was twee jaar geweest en dat gaat ook hardstikke goed hij was erg trots op zijn nieuwe bed.

Groetjes Crista

Nils was 3 jaar toen hij een groot bed kreeg (halfhoogslaper). Wij hebben bewust geen peuterbed genomen omdat je hiermee maar zeer korte tijd mee vooruit kan en je vervolgens dus weer een nieuw bed kunt kopen na een aantal jaar. Maar goed hij was dus al 3 en heeft nooit klimneigingen gehad in z’n ledikantje (op andere plekken dus wel). We hebben voor hem dus pas een nieuw bed gekocht toen hij bijna klem lag in z’n ledikant.
De halfhoogslaper is vanaf het begin af aan fantastisch. Hij kan hier dus ook niet uitvallen door de uitvalbeveiliging. Het bed is 1.90 m, hiermee kan hij dus wel even mee vooruit.

Groetjes van Sandra, mama van Nils (14 maart 2001)

Lisa kreeg toen ze anderhalf was een ander bed. Wel met een bedhek ervoor. Sinds een week slaapt ze zonder bedhek, daarvoor vroegen we telkens aan haar of het hek al weg moest en toen zei ze steeds nee. Nu hebben we het gewoon weggehaald. Het grappige is dat ze dus niet zelf haar bed uit komt. Ze blijft netjes liggen tot 1 van ons haar komt halen. Soms ook niet erg handig. Als Denn bijvoorbeeld aan het werk is en ik ben Cas aan het voeden. Dan is het wel makkelijk als ze zelf uit haar bed zou komen. Ach komt vanzelf wel denk ik.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Ik heb toch wat vragen als ik dit allemaal lees. Hoe groot is een peuterbed? En wat is een meegroeibed? Max slaapt nog probleemloos in zijn ledikantje, maar we gaan komende winter verhuizen en dat leek mij een mooi moment om hem een groter bed te geven.

Miriam, moeder van Max

peuterbed is er tussen in, dus tussen ledikant en normaal bed , geloof 1.10 bij 1.50 tegen 1.20 bij 1.90
pin me er niet op vast

ik heb voor fie wel een gewoon peuterbed genomen en geen meegroei bed(van ikea) aangezien meegroeibed tot 1.80 gaat en er moeilijk matrassen bij te verkrijgen zijn

heb je ander kind op komst dan moet je misschien zoals ik eerder uitkijken naar iets maar anders zou ik persoonlijk overgaan van ledikant naar 1persoonsbed, a: het is een standaard maat matras, bed en dekbed en hoezen etc en b: je hoeft niet weer over 2 jaar wat anders te doen. en heb ook nog wel c en d maar het is laat en je begrijpt vast de clou wel

groetjes Kim, mama van

en

Ik heb nu sinds deze topic een aantal spijltjes uit dr bedje gehaald( voeteneinde). De eerste twee nachten was het brullen en eruit klimmen. Tja een verandering ( ook al is ie wel leuk ). Nu gaat het heel erg goed.

Jawel, de clou is me wel duidelijk. Een gewoon groot bed is dus handiger dan een peuterbed. Maar dan wacht ik gewoon nog ff, want hij probeert er nog niet uit te klimmen. En een broertje of zusje staat ook nog niet op de rol.

Kun je die spijltjes er gewoon uithalen dan Astrid?

Miriam, moeder van Max

Ik ben geen Astrid maar wij hebben de spijltjes eruit moeten zagen (en daarna uiteraard ff met een schuurpapiertje er langs om de oneffenheden weg te werken!)
Wij konden ze er dus niet op een andere manier uithalen.

En Astrid, wel grappig om te zien dat elk kind er weer anders op reageerd.
Wij hadden bijv. verwacht dat Stephan er dan wel doorheen zou gaan, door die opening.
Maar daar taalde hij niet naar! (??)
En hij is ook nooit meer uit zijn bed gekukeld sinds die tijd. Hij probeerde het niet eens meer (?)

Wel fijn dat Evianne er nu een beetje aan gewend is

Dat vind ik een beetje zonde, de spijltjes eruit zagen. De 2e staat nog niet op de rol voorlopig, maar om nou meteen alle kansen voor nr.2 te verzagen vind ik ook weer zo ver gaan.

Miriam, moeder van Max

Ja, vond ik ook wel hoor.
Alleen ik had dat toch liever als dat hij steeds op zijn hoofdje stuiterde (doordat hij erover heen klom)

Uiteindelijk hebben we iemand anders nog heel blij kunnen maken met dat ledikant, haha!
Die mensen hadden namelijk hetzelfde probleem met hun peutertje

De spijltjes kunnen eruit als je het bedje effe los schroeft hier. Dus dat is wel handig. Ze is er wel een paar keer uitgeklommen, maar doet het nu alleen maar als ik dr roep. Hahaha dan komt ze met dr fantje en dr fiepjes effe lekker bij ons tutten nog.

Mijn dochter heeft tot ongeveer 2½ in een ledikant geslapen, en daarna had ze zo’n bedguard, weet het nederlands woord niet, haha. Nu heeft ze een hoogslaper, met alles er op en er aan.

Joshua heeft tot hij 3 was in een ledikant geslapen. Toen kreeg hij Talitha’s oude bed en nu in haar oude kamer, met dezelfde bedguard. Hij heeft 1 keer geprobeerd uit zijn ledikant te klimmen en kwam met een klap neer, ik hoorde het beneden en daarna heeft hij het nooit meer gedaan.

Jonathan slaapt voorlopig nog in het zelfde ledikantje als Joshua heeft gedaan. Moet maar afwachten of hij er ook ooit uit probeerd te klimmen, lol. Voorlopig niet in ieder geval.

Groetjes Carina

hoi kim
ik heb een vraagje
toen jij sofie in een groter bed legde ging het toen gelijk allemaal goed ?
mijn dochtertje is nu 1,5 jaar en wil niet meer in haar ledikantje
sinds een week ligt ze nu in een grote bed
maar ze wil dat ik bij haar kom liggen
maar dat is geen goed idee ik heb het nu wel een hele week gedaan
maar vind dat ze gewoon alleen moet slapen
hoe heb jij dit gedaan ?
en weet je mischien nog een manier voor mij wat ik kan doen ?
en heb je het ledikantje nog laten staan op haar kamertje of heb je die toen gelijk weggehaald?

groetjes els

els van rijssel