Wanneer een dekbed

Hallo,

Ik heb even een vraagje vanaf welke leeftijd laat je een peuter onder een dekbed liggen en een kussen

Gewijzigd door - justlil op 20 Jan 2010 23:20:14

Een dekbed mag vanaf dat ze twee jaar zijn en ik heb me laten vertellen dat er ook speciale peuterkussens zijn waar ze vanaf hun tweede jaar op mogen liggen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dank je wel Mriek,.

Dan gaan we binnenkort een dekbedje aanschaffen want Justin is in oktober 2 jaar geworden en hij ligt nu nog onder een laken met deken.

Groetjes Lilian

Hoi,

Ik had al met het 1ste jaar een kussen gekocht bij de Ikea.
Mijn dochter draaide steeds in bed, die wilde wat hoger liggen met haar hoofdje.
Met dat kussen was het draaien in bed over.
Een dekbedje had ik ook al met 1 jaar.
Mag eigenlijk pas met 2 jaar, maar het ging goed zo.
Hier bleef ze rustig onder liggen en lakentje en dekentje lagen vaak overal.

Groetjes Lisan.

@ mriek, weet je ook waar je die kan halen?? Ik heb namelijk gemerkt dat Morgan haar deken onder der hoofd propt en als ze dat niet heeft slaapt ze op der armen dus duidelijk behoefte aan een kussen.

Groetjes,

Michèle

Noah heeft altijd al een dekbed gehad, niet zo èèn als wat wij op ons bed hebben liggen maar speciaal voor kleintjes. het is een dubbele die je op elkaar kunt plakken met klitteband.
je kan de dubbele gebruiken voor in de winter of 1 voor in de zomer.
Deze ventileerd goed. en noah heeft nog nooit last gehad dat ie er onder is gekomen.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Goede vraag! Heb er zelf ook over gedacht. Nick draait ook veel in bed en ligt ook regelmatig met zijn hoofd op zijn armpjes.
Zou ook graag willen weten waar je speciale dekbedjes kunt halen.

Bianca

Een kinder kussen kun je bij de Prenatal halen voor 10 euro.
zag het net toevallig op de site van hun.

En die zijn vanaf 2 jaar Melanie??

Groetjes,

Michèle

Een dekbedje ok, maar een kussen vind ik best nog een eng idee. Of het moet een heel plat ding zijn…
Zal ook eens gaan rondneuzen of ik er wat over kan vinden…

Groetjes Bianca

@Michèle: inderdaad, bij Prenatal.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Misschien binnenkort maar eens kijken dan na de verhuizing of zo.

Groetjes,

Michèle

@ Michèle : Ik weet niet of het vanaf 2jaar is.
Er staat verder niets bij alleen de afmeting 40 bij 60 cm. Voor een ledikant

Ga gewoon informeren, das kost geen geld

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Bij Ikea zijn ook kinderkussentjes en die kosten 5 euro.
Is niet gevaarlijk want een kindje van 1 jaar kan allang zijn hoofdje draaien.
Onder het dekbedje hebben we een zacht lakentje die je goed onder het matras vast kunt maken.
Sommige kindjes (zoals die van ons) zijn al vroeg aan een kussen toe en anderen liggen pas met 3 of 4 jaar op een kussen.
Als je kindje steeds omdraait met slapen op zijn dekbed/deken of met de handjes onder zijn hoofdje gaat slapen is dit een teken dat hij/zij toe is aan het kussen.

Groetjes Lisan.

En kinderkussens zijn altijd plat.

Zo af en toe ligt noah nog wel eens met zn handen onder het hoofd.

maar volgens mij is hij nog niet toe aan een kussen. Ik probeer het zo lang mogelijk te rekken.
Lijkt me toch ook wel eng.

Ik zou zelf ook graag een dekbedje willen, want Eva blijft niet onder een deken liggen. Maar mij is altijd verteld dat het tot 2 jaar niet mag. Niet vanwege verstikking, maar meer omdat ze het dan veel te warm krijgen. Klopt dat niet dan? Ach, straks is het weer voorjaar en kan ze weer zo in haar bedje met slaapzak en volgende winter is ze 2 en kan ze eindelijk onder haar te gekke Ikea-sprookjesdekbed met kikker!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mijn zoontje kreeg voor zijn 2e verjaardag een meegroeibed met dekbed en kussen.
Daarvoor heeft hij altijd zonder kussen en onder een duodeken geslapen.
Volgens mij wordt het pas aangeraden na de 2 jaar.

een gewatteerd dekbedje mag vanaf 2 jaar.
maar een 'dekbedje" waar verder niks in zit mag al wel. zolang ze er maar door kunnen ademen
maar goed dan noemen ze het al gauw een dekentje

zo gauw ze hun hand als hoofdsteun gebruiken of een knuffel of wat dan ook zijn ze vaak toe aan een kussen.
in het 2e jaar mogen ze op een kussen slapen mits het kind niet meer in het ledikantje slaapt.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker