Wanneer door mond ademen

Hallo

weet iemand van jullie wanneer kindjes door de mond kunnen ademen? Mijn zoontje is nu verkouden (en ik heb het idee dat dit nog maar het begin is), maar volgens mij kan hij alleen maar door zijn neus ademen, toch? Hij is nu bijna 11 maanden (gecorrigeerd net 8 maanden).

En iemand tips om de verkoudheid wat te minderen (of in ieder geval de verstopte neus wat te herstellen)?

Bedankt!

Eigenlijk nooit zo bij stil gestaan of kindjes wel of niet door hun mond kunnen adem halen. Onze meid is vooral het eerste jaar heel veel verkouden geweest.
Dus zal ze wel door haar mond hebben geademd.

Ik gebruikte altijd neusspray, beetje Luuf op het borst, een ui door de midden gesneden naast haar bed. Wel op zo’n afstand dat ze er niet bij kon en als ze echt snottie de snottie was dan deed ik het hoofdeind telefoondik omhoog en gaf ik haar voor de nacht nog een zetpil.

Succes.

Kindjes kunnen altijd door de mond ademen! Dat is een reflex die bij iedereen ingebouwd zit. Zodra je luchtwegen via je neus niet vrij zijn, gaat de mond vanzelf open om te kunnen ademen.

Ik zou me er geen moment zorgen over maken dat-ie geen zuurstof genoeg krijgt.

Wat betreft die verkoudheid: leg een opengesneden ui op een schoteltje vlakbij zijn bedje (natuurlijk ver genoeg weg dat-ie er niet bij kan). Dat maakt de luchtwegen open.

Gebruik neusspray. Niet alleen om de neus open te krijgen maar ook om ervoor te zorgen dat-ie geen oorontsteking krijgt. Zodra de neus zo goed mogelijk open is, kan ook de vuiligheid die zich ophoopt in het binnenoor eruit via de Buis van Eustachius (tussen oor en neusholte).

En zet het hoofdeinde van het bedje telefoonboek-dik omhoog. Niet door iets onder het matrasje te leggen maar door iets onder de pootjes te leggen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Nov 2010 11:32:52

Onze dochter ademt altijd door haar mondje. Ze heeft nl vanaf het begin al haar duimpje gebruikt en dus valt ze in slaap met haar mondje open. En ja dan snurkt ze ook wel eens haha…
Net zoals Sje al zegt ze kunnen altijd al door de mond ademen. Gaat vanzelf!

Gr, J

Mijn dochtertje slaapt ook met haar mondje vaak open dit deed ze ineens toen ze 4 weken oud was…