Wanneer CB peuter oproep

Deze is meer voor de mamma’s met kindjes ouder dan Morgan maar weet iemand wanneer ik de volgende oproep voor het CB krijg?? Ze hebben gezegd dat ik een brief thuis krijg maar weet iemand rond welke leeftijd?? 3-3 is de 18 maanden.

Groetjes,

Michèle

Hier hebben ze al gelijk de afspraak gemaakt voor de 18 maanden, dus zou gewoon even bellen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ze zeiden dat ik dat niet moest doen maar een brief kreeg vandaar. Anders had ik al gebeld. Ik kijk even wat de andere mamma’s zeggen anders kan ik van de week altijd nog bellen.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben de 18-maanden afspraak voor Seth ook de vorige keer al gemaakt!

Ik zou nog een week wachten, en anders toch bellen, denk ik.

Liefs, Anne

Indd

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik zou het nog even afwachten. Tot 18 maanden moesten wij telkens meteen een afspraak maken voor de volgende keer. Nu moet Tim pas weer als we 2 jaar zijn en daar konden we niet meteen een afspraak voor maken. Die afspraak krijgen we per post thuis gestuurd. Verwacht zelf dat zo’n brief een paar weken van te voren komt, maar dat weet ik dus niet zeker.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wij kregen voor het 18 maanden consult een schriftelijke uitnodiging. En nu met 2 jaar ook weer. Ik moet zeggen dat ze het hier niet zo heel nauw nemen. De uitnodiging zelf kwam toen Jack bijna 18 maanden was en op de daadwerkelijke afspraak was hij al ouder zelfs. Zo ook met 2 jaar. Mijn ervaring is dat ze de uitnodiging kort voor de afspraak versturen, waardoor je dus vaak niet kan, en dus weer moet verzetten…
Maar goed, dat is hier.
Ik zou dus gewoon afwachten.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik vroeg het mij vorige maand ook af. Heb toen gebeld en ze zeiden dat ze vanaf nu schriftelijk bericht doen wanneer het weer tijd is om naar het CB te gaan. Toevallig vandaag bericht ontvangen. 8 maart mogen we weer… (en 5 maart is Nick 18 maanden)

Groetjes Bianca

Wij moesten ook wachten op een brief, en die heb ik gekregen toen noah 20/21 maanden was.

Ook nu moeten we weer wachten op een brief

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

met 18 maanden en met 24 maanden
als het goed is met 18 mnd bij de verpleegkundige en met 24 mnd bij de cb arts.
van beide krijg je als het goed is ook een vragenlijst die je dan moet meenemen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier schriftelijk, een paar weken voordat Erik 18 maanden was. En geen vragenlijst gezien hoor, daar werken ze hier niet mee.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier wel een vragenlijst, en vooral met 2 jaar een MEGA lange!
Over slapen, eten, gedrag, ontwikkeling noem de hele heisa maar op…

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wij kregen ook een brief thuis met een uitnodiging. Dat zullen we voor de volgende afspraak ook wel weer krijgen.
Komt vanzelf wel goed!

Groetjes Evelien

Ik heb ook geen vragen lijst gezien

ik snap ook niet waarom ze daar bij de ene cb wel mee werken en de andere niet.
het 1ste jaar hadden ze die vragenlijst in hun computer zitten en dan vroegen ze dat zo op de man af zeg maar…
misschien koste dat teveel tijd en zijn ze nu maar zo gaan werken

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik kijk wel wat ik doe met de vragenlijst want ik heb wel allang door dat je er bij het CB nooit mee kan winnen zeg maar. Tenzij je het CB handboek hebt want dan kun je alles volgens de regels doen.

Groetjes,

Michèle

Het CB hier is 1 grote puinhoop, ze zijn nou overgegaan in de GGD, we hoeven nog net niet naar het ggd gebouw zelf toe, maar het cb mag je het hier niet meer noemen…pffff… de vorige keer zeiden ze dat Noah 2cm gegroeit was in een half jaar tijd, ik zei dat klopt niet, want naar mijn mening is hij veel gegroeit.
Nou heel gezeur, omdat onder het gemiddelde zit en ook qua gewicht… tjaaaa heb je ons gezien??? Wij zijn ook klein…

Als cb wil zeuren ga ik geen JA NEE en AMEN zeggen hoor, ze bemoeien zich overal mee hier…daar ga ik tegenin.

Hier hadden we ook al met het vorige bezoek de afspraak gemaakt voor 18 maanden. Geen vragenlijst gekregen ofzo, maar wel een boel vragen gekregen tijdens het18-maanden bezoek. Moet zeggen dat het het meest ontspannen bezoek was dat we daar ooit hebben gehad. Julian zat dan ook erg goed in zijn vel en deed perfect wat er van hem werd gevraagd, een torentje bouwen van blokjes. Niet schrikken als ze je kindje blokjes gaan geven en vragen of hij/zij wil gaan bouwen. Julian kreeg drie blokjes en gooide na twee op elkaar de boel al weer om. Niet denken dat dat niet goed is, want blijkbaar is twee voldoende voor die leeftijd. Nu is Julian nog al een uitslover dus uiteindelijk bouwde hij door tot 8 blokjes haha. Heeft ie daarna thuis nooit meer gedaan

18 maanden is hier wijkverpleegkundige
24 maanden de arts

Wat is het dus weer verschillend per cb…