Wanneer boterham?


#1

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Mijn dochter is nu 7 en een halve maand, en op het cb zeiden ze dat ik haar een boterham mag geven. Nu heb ik dit geprobeerd, jeweetwel, korstje eraf snijden en dan de boterham in hele kleine stukjes snijden, maar als ik dit aan Alicia geef, plakt ze het stukje tegen haar gehemelte aan en verder doet ze er niets mee, ze slikt het niet door.

Iemand tips hoe ik dit makkelijker aan kan pakken? Alvast bedankt!

Groetjes,

Agnes

 


#2

Hallo Agnes,

Ik heb wel eens gehoord dat je doorgaans wat ouder brood moet proberen . Wij zijn nog niet zover, bjorn is bijna 6 maand.

Groetjes Chantal


#3

hallo agnes,

het klopt inderdaad mijn zoontje deed het zelf niet maar mijn oppaskindjes wel altijd

wat je kan doen is wat ouder brood pakken of de stukjes nog kleiner maken dan ze al zijn mijn neefje krijgt hele kleine stukjes echt bijna kruimels haha maar het helpt wel het is gewoon even wennen de stukjes kunnen dan elke keer wat groter gemaakt worden

komt goed succes

stephanie


#4

Vera is nu 8 maand en die geef ik ook al een tijdje een boterham. Mijn schoonvader (ja,ja!) gaf me de tip toen ik ermee begon om het stukje brood ondersteboven in haar mondje te stoppen. Zo plakt het dus niet aan haar gehemelte! Als het mij niet was verteld, had ik het me waarschijnlijk ook afgevraagd!

Froukje


#5

Hallo Agnes,

Ik denk dat je kleine er nog niet helemaal aan toe is om brood te gaan eten.  Een eerste vereiste om brood te eten is dat ze door heeft dat ze moet kauwen.  Als ze dit nog niet door heeft kan je misschien proberen eerst Bambix te geven en daar dan geleidelijk wat blokjes brood in doen, zodat het steeds steviger wordt. Ook kun je dan proberen het brood in de melk te dopen, zodat het zacht wordt. Uiteindelijk is het dan de bedoeling dat ze dan het kauwen ontdekt. Zodra ze dat te pakken heeft zal ze die boterhammetjes ook wel verorberen.

Ik hoop dat er er iets aan hebt.

Groetjes,

Arianne


#6

Mijn dochtertje at met 7 maand wel al een boterham zonder korst en met 8 maand met korst. Wij hebben er ook gelijk wat op gedaan zoals smeerworst of jam. groge boterhammen blijven inderdaad plakken en daar doen ze nix mee. Maar je kindje moet er wel aan toe zijn om een boterham te eten.

Wij zijn er vroeg mee begonnen omdat wij zoiets hadden, ALS HET KAN zo snel mogelijk met de pot mee eten. En dat deed ze met 9 maand volop met de pot mee eten. We zijn ook niet begonnen met potjes voeding, gelijk verse groente en gekookte aardappelen enz.