Wanneer bodems omlaag?

Wanneer hebben jullie allemaal de bed en box bodems omlaag gedaan?
Sylvie kan zich nu zoveel bewegen, ze kan zelfs al bijna gaan zitten. Ze trekt zich al wel een beetje omhoog met de spijltjes maar ligt dan op haar zij met haar buik tegen de spijltjes aan.
Wanneer is het tijd om de boel omlaag te doen?
Ze kan al zelfstandig zitten, maar nog niet zelf gaan zitten (al lukt het haar al bijna)

Wij hebben met 10 maanden pas het bedje halverwege gezet (vlak voor ze zelf kon zitten) en met 13 maanden helemaal omlaag (toen kon ze staan)

Als ji het gevoel hebt dat ze al bijna zelf kan gaan zitten zou ik het doen…

Groetjes van Sascha en Senne

wij hebben het bedje en de box rond de 7 maanden naar beneden gedaan. Hij begon zich toen op te trekken. Heeft hier niet lang op het midden gestaan omdat hij een maand later al stond. Ik zou het pas doen als het echt nodig is, want is funest voor je rug…

22-12-2009 colin geboren

Ik zou het nu doen. Voor je het weet kunnen ze zitten en zichzelf omhoog trekken en zo over het bedrandje kukelen. Ik weet dat ik Neeltje vorige week opeens zag staan in de box en helemaal verbaasd was. Zo snel kunnen ze dus opeens wat nieuws. Zoals Sje al eens zei hier ze zijn altijd een stapje verder dan jij denkt en daarom liever te snel dan te laat maatregelen

groetjes!

Je moet ze altijd een stap voor zijn, nu ze bijna kan gaan zitten omlaag die hap. En kan ze eenmaal zelf gaan zitten dan naar de allerlaagste stand want je weet nooit wanneer ze voor de eerste keer gaat staan.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Inderdaad Linette, je kindje is altijd 1 stap verder dan je denkt. Als je dat in gedachten houdt, zou je denken dat je er altijd op tijd bij bent met bodems omlaag zetten, traphekjes monteren etc.

Groetekes, Sje

Ja direct de bodem naar beneden doen. Beter dat mama elke morgen moet bukken om haar kindje uit bed te halen. Dan een kindje dat uit het bedje valt.
Want al hoe klein ze zijn…het zijn kleine uitvinders hoor.

Als je denkt dat ze bijna gaat zitten zou ik ook nu al alles naar beneden doen. Voor je het weet is eht zo ver en ben je te laat. Inderdaad zoals iemand ook al zegd dan maar wat meer bukken

Haha bedankt allemaal
En daar ben ik het zeker mee eens, beter te vroeg dan te laat en dan maar wat meer bukken
Maakt me echt niet uit, dat heb ik er zeker wel voor over
Allemaal bedankt en ik doe het meteen allemaal naar beneden

ja, als ze kan zitten zeker doen, maar ik ken ook mensen die de bodem al omlaag doen als het kind nog helemaal niks kan, dat bedoelde ik meer… Ik heb het er ook wel voor over, als jullie soms dachten van niet… Dan maar wat extra fysio…

22-12-2009 colin geboren

Snap je best wel hoor
Dat zou ik ook niet doen, als ze nog niks kunnen maar kijk zelf maar:

Ze kan nog niet zelf gaan zitten maar ligt wel constant op haar zij leunend op haar handje, dus dat is half zitten, ze hoeft nog maar ietsje verder omhoog en dan zit ze.

wij hebben zodra onze zoon kon zitten alles helemaal omlaag gedaan.
Heb niet wel een afspraak bij de fysio gemaakt hahaha
maar je kunt het maar beter voor zijn als dat ze eruit vallen.
want van zitten en staan gaat heel erg snel (tenminste hier)

Leuke foto’s …
Hoogtijd dat hij toch naar beneden gaat. Als ik die foto’s zie dan denk ik nog 1 zetje en mevr ligt eruit

En wat ik ook altijd weer leuk vind aan de box naar beneden. Je ze zijn wéér wat groter, ze kunnen alweer wat meer, ze gaan weer meer ontdekken.

Wij kregen bij Jurian de tip om (ondanks dat hij NIKS deed en kon) de bodem naar beneden te doen. Dit om hem meer te prikkelen. Dit was met 10 maanden!

Leuke foto`s idd! En hoe bevalt het bukken?! Wel goed dat je het meteen naar beneden hebt gedaan, ze zal je maar verassen! Grtjs

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 19 Oct 2010 09:55:15

Zodra de kleine kan zitten zou ik de bodem naar beneden zetten! Maar goed dat ben ik! Hier kon de kleine zitten vanaf 5,5 maand, nog niet zelf in zit komen natuurlijk maar wel zitten! Dus toen vond ik het tijd, vanaf 1 jaar klom ze overigens uit het ledikant (ja we hebben een aapje )

ik zou hem gelijk omlaag zetten. Damian kon ook alleen nog maar zo liggen en toen ik uit de keuken kwam lag er opeens een been over de rand. Dat was voor mij een teken dat ik toch te laat was dus gelijk box en bed helemaal omlaag gezet.

Ja dat was hier ook zo, ineens een beentje over de rand gezwierd, schrok me rot!
Goed dat je het naar beneden hebt gedaan. Zoals al velen gezegd hebben inderdaad beter te vroeg dan te laat!

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Haha ja hoor, bodem omlaag en mevrouw vind de box niks meer aan
Ik hoop maar dat het tijdelijk is omdat ze even moet wennen
Ze huilt niet echt maar zit wat te kreunen en steunen als ik haar er in leg

Hoi goudvisje20, dat zou ik gewoon negeren als ik jou was, dat gedrag. Waarschijnlijk als je niet reageerd op haar pogingen de box weer uit te komen door jou te roepenherpakt ze zichzelf weer en gaat ze wel rustig spelen, heb je al eens geprobeerd haar een boekje te laten lezen/in handen te geven (van karton) dat vond Joaquin op die leeftijd ook helemaal het einde… succes nog xxx

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoihoi,

Ik heb haar nu dus blokjes gegeven en daar vermaakt ze zich uitstekend mee gelukkig
Ik denk dat het even wennen was want nu gaat ze wel gewoon spelen na het gewoonlijke eerste gemopper
Ja ik heb inderdaad ook een kartonnen boekje gekocht voor Sylvie van Winnie the Pooh, ze vind het alleen maar geweldig om er op te sabbelen en op te slaan, haha
Maar zo lang ze zich maar vermaakt