Wanneer beleg op brood?

Onze dochter eet nu ruim een week brood tussen de middag. Een hele boterham (zonder korstjes) met boter (in kleine blokjes uiteraard). Nu vroeg ik me af vanaf wanneer ik er beleg op kan/zal doen. En welk beleg? Ik kom niet verder dan smeerkaas en smeerworst/leverpastei of geprakte banaan. Jam vind ik haar nog te jong voor, die zoetigheid kan ze later wel eten. Wat zou ik er nog meer op kunnen doen?

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Zodra ze hier het brood goed wegkregen, stapte ik over op gewone kaas, boterhamworst, gebraden gehakt etc. Dus vleesbeleg wat niet draderig is (ham valt bijv. af).

En als je dat nog niet durft dan kun je ook uitwijken naar andere soorten smeerbeleg. Er zijn tig verschillende soorten smeerkaas (monchou, philadelphia etc.) of smeer-vleesbeleg (bijv. likkepot).

Maar normaal gezien, zodra ze bijv. ook groentehap en fruithap met stukjes krijgen, dan krijgen ze ook gewoon vleesbeleg en gewone kaas weg.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Feb 2012 14:44:16

Ik heb zowel Tim als Daan meteen beleg op brood gedaan, toen we daarmee begonnen. Begonnen met smeerkaas en smeerworst en al snel daarna ook gewoon vleeswaren als ham en kipfillet.

Groetjes,
Sandra

Hier heeft ze heel lang alleen boter gehad.
Daarna ben ik begonnen met jam, smeerworst, likkepot, smeerkaas etc.

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Appelstroop is hier ook favoriet. Is ook wel zoet maar wel supergezond vanwege de hoeveelheid ijzer die er in zit. Maar hier idd ook al gauw gewone kaas ed.

Groetjes Ramona

De grote hoeveelheid ijzer in appelstroop is achterhaald, heb ik gehoord. Vroeger zat er veel ijzer in appelstroop omdat het gekookt werd in ijzeren vaten. Inmiddels is er een andere produktiemethode en is de hoeveelheid ijzer in appelstroop een heel stuk minder.

Groetekes, Sje

Ze eet inderdaad ook stukjes in haar groente/avondeten. Dus vandaag maar even naar de winkel om andere dingen dan leverpastei/smeerkaas in te slaan!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Hier ook jam, maar dan wel zonder toegevoegde suiker (Zonnatura).
Appelstroop, ook zonder toegevoegde suiker (Frutesse 7+),
smeerkaas (hoewel je dan weer met zout zit)
smeerleverworst (idem dito)
snijworst en ham gaat trouwens ook prima.
Sandwichspread is ook lekker.
Kaas natuurlijk.

Laatst al een keer pindakaas gegeven vond ie ook heerlijk.
(Jitse is bijna een jaar, dus dat kan nu wel).

M.