Zo zie je maar Inge hoe groot de macht van de media is.
Groetjes,
Michèle
ja echt he,
haha ik heb net zo om mezelf moeten lachen (pff zelfspot!)
Rico die was aan het zeuren en toen zei ik: Rico’tje je bent toch geen kleuter meer??
hahahahha
oh mn god! ik kon mezelf wel voor mn kop slaan, er zat nog bezoek bij ook die lachte me vierkant uit
hahaha ik vond het ook behoorlijk lachwekkend.
Rico keek me ook al aan alsof ik nog wel helemaal normaal was ook al snapte hij er geen drol van haha.
maarre hij is heel rustig naar bed gegaan. ik had om half 7 zn tanden al gepoetst, zodat hij niet met stress naar bed ging.
en gek genoeg was het tandenpoetsen totaal geen drama. hij had een doosje Bocasan, en die maakte hij dan open en haalde de zakjes eruit en stopte ze er weer in… Ik kon dus rustig en GOED en LANG poetsen… HEERLIJK! eindelijk eens geen strijd!
Enfin… daarna had ik in de huiskamer zijn pyjama aangedaan en hij is rond gaan banjeren met een hoop speelgoed en daarna hebben we naar de baby tv gekeken 5 minuutjes.
dit is echt de eerste keer in maanden tijd dat hij meteen echt in slaap is gevallen zondat ook maar 1 geluid te maken.
echt super dus.
Heb gewoon het ritme even aangepast, en hoppaah meneertje is tevreden… en mama ook
nu hopen dat hij ook goed slaapt en vanacht niet gaat puberen… vanochtend was het kwart voor 6 en hij vertikte het om nog een oog dicht te doen. en ik hoopte nog zo dat hij wat langer bleef liggen.
ik wilde graag dat uurtje nog meepikken maar helaas… moest er zelf ook vroeger uit dan normaal kwart voor 7 dus…maar dat werd kwart voor 6.
dit is eigenlijk iets voor het andere topic maar het paste even in het plaatje van hoe het ging met peuteren vandaag.
Oh sorry ik heb Peuterpubertijd hoe overleef je hem samen van Jose saggasser. Maar ik kreeg hem bij de ouders van nu. Weet niet of die ook los te krijgen is. Ze werkt overigen wel veel samen met die Marga Schiet. Die werkt ook voor de ouders van Nu.
Groetjes,
Michèle
@Michele: ze hebben hem bij de Bruna voor 19 euro nog wat, alleen die is uitverkocht tijdelijk dus dat is shit verder is hij nergens te vinden ook niet op bol.com.
als je dat op google intikt krijg je dat boekje van marga schiet ipv die jij hebt.
Rico was net weer aan het peuteren, dus we hebben hem in de kinderstoel in de hoek gezet en de stoel omgekeert, dat vond ie NIET tof! na een minuut of anderhalf accepteerde hij het, en na een minuut heb ik hem gezegt dat hij lief moest zijn, mama niet mocht slaan en niet met zijn beker melk mocht gooien (dat zei ik ook toen ik hem in de stoel zette) en dat hij zich nu lief moest gaan gedragen.
ik kreeg gewoon een kusje
kailani kan er ook wat van ze is nu pas 15 maanden maar als ze boos wod gooit zigzelf op de grond slaant en stampend…
ik negeer haar dan gewoon en staat dan vrij snel weer op (niet altyd)
maar nu gisteren slaat ze mij…
ben toen boos geworden en heb toen heel duidelijk gezegt dat ze niet mag slaan en haar in de hoek gezet (blijft ze niet)
(in haar stoeltje ben ik bang dat ze zig pijn doet want die gaat zo tekeer)
maar hoe bozer ik word hoe leuker ze het vind ze lacht me gewoon uit…
iemand tips???
ze heeft het wel begrepen want toen ik het nog eens gezecht had
zegt ze …aawe (aaien)
[img]http://m1.lilypie.com/UxS2p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
tja tips… ze moeten gewoon wel uitrazen zonder een ander of zichzelf pijn te doen.
gewoon op de grond leggen dan maar uit laten driften en troost je kind daarna ook, want zo’n driftbui is ook heel eng voor hun.
maar gewoon alleen een mep geven verdient dan een strafplekje. of gewoon zeuren en schreeuwen als ik aan het eten ben ofzoiets.
je weet het verschil wel…kijk als ze helemaal buiten zichzelf zijn kunnen ze daar ook niets aandoen. het is net als met niezen het ‘KOMT’ gewoon.
en het gaat ook vanzelf weer weg… achteraf zijn ze vaak van slag en willen ze of juist even geknuffelt worden… of gewoon even alleen zijn.
Rico heeft meestal behoefte dat ik ehm even vasthoudt en daarna weg zet.
dan zeg ik ook: He lieverdje dat was niet fijn he! Niet voor Rico en niet voor mama… maar nou is het weer goed en gaan we fijn verder spelen"
dan weet hij ook : mama houdt gewoon nog van mij ondanks mijn driften die komen
tip 1 hoe moeilijk soms ook ga zelf niet razen want of ze lachen je uit of ze worden inderdaad zelf nog bozer. He je nog een box?? Zo ja haal hem keeg en zegt haar daar in als ze de hoek nog niet snapt.
Tip 2 gooit ze zich op de grond stap er overheen en ga jezelf staan bescheuren waar zij het niet ziet. Overigens zelf ernaast gaan liggen dwijlen had hier geen zin, ik werd uitgelachen door morgan en pappa. Morgan werpt zich nu ook op straat op de grond met oversteken. Dan pak ik haar onder me arm en leg der aan de overkant weer op de stoep kan ze daar verder gillen maar ze is uit de gevarenzone. En ik loop verder. Geen aandacht aan geven.
Tip 3 maar die is vrij drastisch maar mijn moeder heeft hem bij mij wel een paar keer toe moeten passen. Pats boem onder de douche met kleren en al. Ik was dan zo over me toeren dat dat de enige oplossing was. Ja ik kon een heel erg hettepetitje zijn.
Groetjes,
Michèle
haha de douche michele dat hebben ze bij mij ook eens maar nooit meer gedaan
ik werd ZO ontzettend pissed off dat ik een ravage heb achtergelaten wat je niet voor mogelijk houdt.
Ik ben wel van mening dat je NA een driftbui je kind moet troosten omdat ze dat zelf ook eng vinden
ik merk aan rico b.v. als hij drift… dat hij daarna minder drift maar dat die 2e helft meer is uit paniek dan nog uit de drift.
als ik mdan rustig maak is het ook goed maar je ziet wel duidelijk de grens tussen drift en dan die overstap naar ander soort drift… wat ik dus niet onder drift wil plaatsen maar onder paniek
Oh nee bij mij hielp het wel alleen huilde ik ontroostbaar inderdaad omdat ik moest ontladen nog zeg maar. Ik troost morgan ook bij grote drift, maar zij kan ook gaan grommen zeg maar als iets niet lukt en dan heeft ze een minidriftbui maar dat troost ik niet, maar das ook niet nodig dan.
Groetjes,
Michèle
haha nee als ik rico’s mini buien moest troosten was ik de halve dag bezig nee grapje haha even zonder gein…ik snap wat je bedoeld en ook DAT komt hier zo nu en dan wel is voor.
dan ga ik hem af leiden met iets en dan is het ook zo over
Ik vind het ook weleens grappig die minidriftbuien!
Als er weer eens iets niet lukt wat hij wel wil, dan smijt hij zijn spullen op de grond en gaat driftig door de kamer stampen, haha!
Overigens merkte ik oook aan hem dat hij zich nu gaat uitsloven als er mensen over de vloer komen, ook erg komisch (maar af en toe wel vervelend).
Liefs, Anne
haha ja dat doet Rico ook, dat uitsloven.
en dan doet hij ZO uitbundig dat hij 9 van de 10 keer op zn gezicht beland en dan is het heel chagerijnig EEEHEEEE!!! en lacht dan weer.
terwijl als er geen bezoek is hij daarna niet lacht maar boos gaat gooien met speelgoed
Ha ha ha dat doet morgan inderdaad ook. Vorige week woensdag ging Mervin haar met mijn moeder op het kdv halen en toen ze me ma zag ging ze heel stoer rondlopen en hard rennen en aandacht trekken van kijk mij kijk mij.
Groetjes,
Michèle
hahaha, of…
dan pakt rico dingen die niet mogen, en dan zeg ik er wat van, dan pakt hij een meetlint (mag ie van mij best hebben maar hij weet dat dat van mij is)
en dan kijkt ie me zo aan van…mag ik mag ik???
en loopt ie aan en kijkt hij nogmaals achterom van: hee waarom zeg je niet dat ik dat niet mag???
en dan ineens is het niet interesant meer gooit het weg en gaat weer ongein uithalen
Morgan kijkt dan altijd naar het bezoek om te kijken of zij het ook verbieden
Groetjes,
Michèle
Ach morgan gaat geregeld uit logeren dus daar maar ik me niet druk om.
Groetjes,
Michèle