Wanneer begint de nacht?

Ik heb even gezocht tussen de oude topics, maar kon zo snel geen antwoord vinden op mijn vraag.
Hoe laat begint/begon bij jullie de nacht voor een baby?
Het begint me eigenlijk behoorlijk de keel uit te hangen zoals het hier gaat.
Daniël is ongeveer tweeenhalve maand oud nu en huilt 's avonds van 19.00 - 23.00 ongeveer. Tussen die voedingen in zeg maar. Nu zitten wij dus heel de avond met hem op de bank met een pink in z’n mond (een speen kan hij niet inhouden). Als hij in slaap valt, wat regelmatig gebeurt, proberen we hem in de box te leggen. Zodra hij het kleed raakt, is hij wakker en gaat weer huilen. Onze avonden zijn dus nooit voor onszelf en als je Daniël op de arm hebt, kun je eigenlijk geen kant op. Ik herinner me dat dit bij Joël net zo ging, maar volgens mij moet het ook anders kunnen. Ik hoor veel mensen zeggen dat hun kind bijv. 19.00 in bed gaat en 23.00 nog een voeding krijgt en dan gaat slapen voor de nacht. Ik droom hier echt van…
Hoe doen/deden jullie dat?
Overdag slaapt hij nog best veel, maar is ook wel redelijk veel wakker. (hier kun je dus niks mee, hihihi!) Ik heb het nog niet echt bijgehouden…
Hij maakt nachten tussen de 7 en 10 uren, dus daarover geen klagen!!! :0
Verder is Daniël absoluut geen huiler. Zelfs niet als hij honger heeft of een vieze luier. Overdag hoor je hem dan ook eigenlijk niet, op wat vrolijk gekraai na Alleen de avonden zijn dus erg lang en vermoeiend.
Graag hoor ik jullie idee/ritme/tips.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Als ik het zo lees, denk ik dat dit zijn huiluren zijn.
erg vervelend kan me voorstellen dat jullie ook wel eens lekker de avond voor jullie zelf willen hebben.
Maar ja als je hem op bed laat brullen, dan is de kans zeer groot dat hij Joel wakker maakt.
Wat een gedoe zeg, heb dus geen tips voor je meis.
Kan alleen zeggen hou je haaks en ook deze periode gaat over.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Dank je Marianne! Inderdaad maakt hij Joël wakker. Erg lastig. Toch moeten we over een poosje misschien de knoop doorhakken en ze er beide aan laten wennen.
Ik weet dat het overgaat hoor! Het voelt alleen alsof we er opnieuw intrappen. Zo’n kleine hoort toch niet de hele avond op de arm?
Komende week komen vrienden van ons een avond. Ze nemen vier kinderen mee, waarvan 2 babies van 3,5 maand. Hopelijk lukt het ons om een spelletje te doen of in elk geval een gezellige avond met elkaar te hebben. Met 3 babies kan dat natuurlijk lastig worden… Ben benieuwd hoe zij het aanpakken. Maar goed je zou haast geen visite meer durven te ontvangen. (zo voelt het voor mij)

Lilypie Tweede Ticker

Thamar bedankt voor je reactie. We typten tegelijk. Ik hoop dat ik over een maandje ook kan zeggen, dat het voorbij is. Voor je het weet ben je deze periode ook weer vergeten. Dat weet ik wel. Ik moet zeggen dat ik er gewoon naar snak en dat is het grootste probleem. (dat het bij mij ligt) Maar ja, ik ben gewoon heel moe van de dag. Heb nog een mega- peuterpuber hier rondlopen.

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Marielle,

Ook onze avonden met Senna zagen er de eerste maanden zo uit. Ze sliep niet tot aan de laatste fles van 22.00 uur. Alleen bij mij op mijn borst… kon ook geen kant op, slapend in bed leggen… niks ervan… wakker.
Wij zijn de laatste fles gaan vervroegen per kwartier ongeveer en hebben toen een hele tijd de fles om 21.00 gehad, na iets meer als een maand terug naar half negen enzo steeds vroeger. We stopten dan alle vijf de flessen in de periode van 7.30 tot 21.00 en dat dronk ze prima. Senna sliep dan ook de nacht lekker door.

Nu krijgt ze de laatste fles om 19.00 en de 1e rond 7.00 weer.
Hoop dat je er iets aan hebt, bij ons is het ook overgegaan.

Succes ermee!
Groet Vanessa mama van Senna.

Hoi Mariëlle,

ik heb dit 's avonds eigenlijk nooit gehad, maar rond die leeftijd wel ooit tussen de fles van 15.00-19.00 uur. Wat bij ons goed hielp was een rondje lopen buiten met de wandelwagen, werd ze lekker rozig van en als ze goed sliep, liet ik haar gewoon tot de fles in de wandelwagen liggen. Buitenlucht doet vaak wonderen! Maar Zoë heeft dit maar een paar weekjes gehad, zo’n huiluurtje dus misschien heb je dit al lang geprobeerd.

Groetjes,
Inge

Het alleen maar op de arm/borst willen slapen is erg herkenbaar. Dit hebben we met onze Evianne ook gehad maar die wilde zowiezo alleen maar bij mij zijn. Na een klein jaar hebben we toch ingegrepen want inderdaad geen avond voor onszelf meer zo. Die topic moet ergens te vinden zijn nog die hierover ging destijds, ik zal eens zoeken.
Maar je mannetje is wel pas 2,5 maanden oud en zoekt nog de veilige haven. Toen hij geboren is kende hij jouw beter dan zichzelf, dus lekker bij jullie hangen betekd weer het geluid van jullie hardkloppingen ed. Vaker lees ik dat een klokje helpt ze geborgen te voelen, tik tak, tik tak Kijkt wel een beetje op een kloppend hartje. Ook domweg een huiluurtje kan het zijn hoor, overleg eens met het cb. Misschien kun je het huiluurtje ook verplaatsen.
Wij hebben ook veel gebruik gemaakt van de wandelwagen beneden. Met 1 voet dat ding wiebelen en dan lekker achter de pc zitten typen. Als ze dan sliep wiebelden we dan niet meer.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Jeske had ook zo’n periode. Ze was wel heel moe, maar slapen, ho maar…
Ik deed haar gewoon in een lekker warm badje met wat Natusan Bedtime (weet niet of het daaraan ligt of de warmte, maar lekker ruiken doet het wel) en daarna lekker ingesmeerd en zachtjes gemasseerd met baby-olie.

Daar werd ze heerlijk rozig van en was ze zo vertrokken…

Misschien ook een ideetje voor jou…

haha ;

heel herkenbaar dit allemaal.
bij luna heb k dit NOG niet.
shania wel , dan was het heel makkelijk 19.00 voeding legde k dr in bed ; maar natuurlijk brullen ! ; dus dan kwam t voedingkussen weer tervoorschijn legde k die op me schoot zachtjes sussen ;
en weg was ze weer of wat ook heel erg helpt wat k dan meestal doe ; (soms wil ze nog wel es neit slapen 3jr.)
dr slaapjes (aan de zijkant van haar hoofdje met je vingertoppen rondjes draaien;
werd ze heel rustig van. en dan sliep ze zo weer alleen het nadeel is ze kwam dan ook weer om 00.00 voor de allerlaatste en dan pas sochtends weer.
bij de laatste voeding heb k nooit echt problemen gehad.
(tot dusver met shania niet afwachten wat luna doet.)

denk niet aan de dingen die je morgen allemaal moet doen ,
maar leef vandaag !

Grote kans inderdaad dat het zijn huiluurtjes zijn. Je loopt natuurlijk de kans dat Joël wakker wordt, anders zou ik Daniël gewoon boven in bedje leggen hoor. Tijdens huiluurtjes hebben ze eigenlijk zo min mogelijk prikkels nodig omdat ze juist prikkels aan het verwerken zijn tijdens de huiluurtjes. Dus extra prikkels erbij zorgt voor langer huilen en onrustig slapen in die paar uurtjes 's avonds.

Het wakker worden zodra je hem in de box legt kan komen doordat het boxkleed heel koud is vergeleken met jouw warme lichaam. Probeer eens een kruik in de box te leggen dan komt hij in elk geval op een warm plekje terecht als je hem weg probeert te leggen. Kans dat hij dan wel doorslaapt in de box.

Groetekes, Sje

Bedankt allemaal! Ik ben nog aan het uitproberen hoe we het anders kunnen doen. Voorlopig nog maar even aanzien zo. Daniël is nog maar zo klein… Het in bed leggen na de voorlaatste voeding lukt niet hoor! Hij zit nu dan ook weer lekker bij pappa op de bank. Morgen probeer ik het wel weer. Gister lukte het ongeveer 3 kwartier. Dat was al erg lekker!! Ik zal nog eens wat tips van jullie proberen.

[img]http://b2.lilypie.com/I7U0p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

[img]http://b1.lilypie.com/JVxRp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Lastig he, zo de hele avond, maar je hoort het veel vaker. Bij ons gebeurde dit de eerste 3 maanden juist overdag. Na 18.00 uur geen problemen met slapen maar juist overdag wilde Anouk niet in haar eigen bed. Alleen op de arm, of op de buik in de box. Maar ja met zo’n pukkie op de buik in de box zit je er ook waakzaam naast!! Moet zeggen dat het met 4 mnd ineens over was. Nu slaapt ze altijd in haar eigen bed. Ik hoop voor jullie dat het snel overgaat, dan heb je weer lekker eens een avondje voor jezelf.
Grt, Sabine

heb je wel eens geprobeerd om hem een tijdje in de box te laten huilen,dan kan hij je andere kindje niet wakker maken en je ziet gelijk dat er niets met hem is.bij mijn oudste dochtertje heb ik dit 2x drie kwartier gedaan en toen sliep ze voortaan wel 's avonds.voor mijn jongste hebben we nu een trillende wipstoel gekocht.wel duur in batterijen,maar het stoeltje zelf was maar 20 euro en het werkt echt!succes!!!

oooh ja hoor , hihih grappig dat ze dat toch allemaal doen he!!
ik legde ze wel gewoon na de fles van 19uur op bed , en als het niet ging inderdaad lekker op de bank met een speen of pink en dan lagen ze heerlijk te slapen
tot op een avond het stil bleef…heeeeeeeeeeeeerlijk
maar ja denk dat ieder kind verschillend is in waneer ze dat doen
ik heb met alle drie savonds gelopen in het begin,maar vraag me niet tot hoe oud
gek eigenlijk dat je dat soort dingen zo snel weer vergeet , terwijl als je er midden in zit pffffffffffffffffffff
weet jij het nog van je oudste???
die kleine sliep met 8 weken de nacht door en daarvoor de avonden maar of dat nu een week daarvoor of twee , ik weet het echt niet meer
moeders we moeten dit opschrijven!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd