Wanneer beginnen s'nachts zonder luier?

De titel zegt het al… wanneer kan ik beginnen zonder luier de nacht in te gaan??
Onze jongens zijn nu 3,3 jaar oud en sinds een aantal maanden overdag zindelijk.
's nachts hebben ze gewoon nog een luier om. Ik wil graag weten hoe je kan weten wanneer je ze voor de nacht zindelijk kunt ‘maken’> dat kan natuurlijk niet echt, want ze moeten er zelf aan toe zijn, dat weet ik, maar hoeveel droge luiers moeten er zijn??? Hoe hebben jullie dat gedaan/of hoe gaan jullie dat aanpakken??

gr, danielle

Ik zou beginnen met 's nachts luier weglaten als ze een aantal weken elke ochtend een droge luier hebben en een flinke plas op de wc doen.

Onze oudste is nu bijna 4,5 en is nog steeds niet elke ochtend droog. Dus ze heeft gewoon elke nacht nog een luieronderbroekje aan voor de zekerheid. Sinds een paar maanden is ze wel op het punt dat ze meestal 's nachts wakker wordt als ze een plas moet en dan gaat ze ook zelf naar het toilet.

Dus ik wacht gewoon af tot ze een aantal weken elke ochtend droog is en dan ga ik eens proberen om haar in een onderbroekje te laten slapen.

Je kunt in elk geval zorgen dat je onder het matrasovertrek een molton doet met een rubberen onderlaag. Die zijn gewoon te koop bij de Hema en eens per jaar heeft de Aldi ze ook in de aanbieding. Dat zijn moltons die ook gebruikt worden voor mensen die incontinent zijn.

Ideaal en dan hoef je ook niet bang te zijn als ze alsnog een keer 's nachts in bed plassen.

Groetekes, Sje

Evianne is 4,5 jaar en heeft snachts ook nog een luierbroekje aan. Deze is sochtends dan ook bijzonder goed vol. Als we het proberen moet ze 2 keer per nacht op de wc en ze is dan s`ochtends nog heel moe. Aangezien ze na de grote vakantie afgelopen jaar hele dagen naar school ging, hebben we het daarom nog eventjes op een laag pitje gezet.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!