Wanneer beginnen met opvolgmelk

hallo hier ben ik weer

ons meisje is nu 21 weken en ik vroeg me af wanneer ik met opvolgmelk mag starten. ze krijgt nu beba1 en groentepap en fruitpap. is het de bedoeling dat de melk die ze nog krijgt bij haar groentepap dat die wegvalt of dat die gewoon wordt vervangen door de opvolgmelk? hoe doen/deden jullie dat?

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar opvolgmelk is vanaf 6 maanden. Dus als ze 6 maanden zijn, ga je overstappen. Als het goed is, zit je met 6 maanden nog op 3 flessen per dag.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

dylano krijgt bij zijn warm eten geen melk gelijk die krijgt hij pas voordat hij naar bed gaat. dylano zat binnen een week toen hij 6 maanden was op een vol potje 6+ is 200 gr dus dan nog een fles melk erachteraan is een beetje te vel van het goede. en opvolgmelk is indd vanaf 6 maanden(26 weken)

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

hey kartouche, hier ook een mama uit België. Je kan niet altijd afgaan op de reacties hier, want heb al gemerkt dat er een groot verschil is tussen België en Nederland.
Opvolgmelk is inderdaad pas vanaf 6 maand en je vervangt alle flesjes die je nog geeft, gewoon door deze nieuwe pap.
Als je dochtertje genoeg groenten-en fruitpap eet (200g ongeveer), hoef je geen melk bij te geven na deze maaltijden.

zijn de kindjes in belgie dan anders dan in nederland???
vindt het een beetje rare opmerking

Liefs Michelle

Nee, de kindjes niet, maar de gewoonten wel

M.

quote:
Nee, de kindjes niet, maar de gewoonten wel

M.

hahaha

Inderdaad, de gewoonten wel. Zelfs op de dozen nutrilon kan je dit zien. Op de dozen in België staat voor baby’s +6kg : 4 flessen
Op de dozen in Nederland van hetzelfde product staat baby’s +6kg: 5 flessen

moet niet gekker worden

Liefs Michelle

onderzoeken wil dat zijn allemaal onderzoeken. daarom gewoon je eigen plan trekken en alleen kijken wat hun voor advies geven madelon had met 10 maanden maar 1 fles meer en dat was dan pap dus in principe ook geen flessen meer. maar madelon lustte geen pap dus die had nog fles

Liefs Michelle

Of misschien dat wij hier in België voor het lapje gehouden worden natuurlijk…
Maar inderdaad, het is heel verwarrend. Ik dacht echt al dat ik serieus verkeerd bezig was met mijn kleine meid, maar als ik dan op forums van België kijk, ben ik weer even gerustgesteld…

gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt en dat kunnen onze schema’s zijn maar ook het schema uit belgie en ze worden vanzelf allemaal groot

Liefs Michelle

Oftewel: niet meer zoveel waarde hechten aan schema’s, maar vooral kijken naar hoe je kleine het doet. Op je gevoel afgaan inderdaad en dan komt het goed.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hallo. Ons zoontje is bijna een half jaar. Maar mijn vraag is hoe merk je aan je kindje dat hij klaar is voor opvolgmelk. Want hij drinkt nu nog 4 flessen van 210cc, maar drinkt niet elke keer meer zijn flesjes leeg.hij krijgt bij de laatste fles wel al pyama papje erdoorheen( vanaf 4 maanden). En hij krijgt al fruithapjes en groentehapjes. Maar hij zit nu ook in een sprongetje dat hij niet veel zin heeft in eten en drinken. Maar we vragen ons nu wel af wanneer je merkt dat je kindje aan opvolgmelk toe is. Graag hoor ik jullie reacties.
Groetjes romina

quote:
Hallo. Ons zoontje is bijna een half jaar. Maar mijn vraag is hoe merk je aan je kindje dat hij klaar is voor opvolgmelk. Want hij drinkt nu nog 4 flessen van 210cc, maar drinkt niet elke keer meer zijn flesjes leeg.hij krijgt bij de laatste fles wel al pyama papje erdoorheen( vanaf 4 maanden). En hij krijgt al fruithapjes en groentehapjes. Maar hij zit nu ook in een sprongetje dat hij niet veel zin heeft in eten en drinken. Maar we vragen ons nu wel af wanneer je merkt dat je kindje aan opvolgmelk toe is. Graag hoor ik jullie reacties. Groetjes romina

Dat merk je niet, vaaf 6 maanden bied je dat ‘gewoon’ aan!

Groetjes Manderijn.

Opvolgmelk is vanaf de 6 maanden omdat je baby vanaf dat moment andere voedingstoffen nodig heeft. Deze zitten in de opvolgmelk verwerkt en niet in de standaard 1 voeding. Dus rond de 6 maanden overstappen.