In principe begin je met bijvoeding vanaf 6 mnd. Eerder zijn de darmpjes nog niet voldoende ontwikkeld.
Je kan wel v.a. 4 mnd geven, maar dan echt voor het proeven, het komt er dan wel (bijna) onverteerd weer uit. Als eerste begin je eigenlijk met Nutrix/rijstebloem. Als hij daar krampjes van krijgt, kan je het beter allemaal uitstellen en later weer proberen.
Je doet bijv. eerst een klein potje verspreid geven over 4 dagen, of langer… om te zien of hij er goed of slecht op reageert. Gaat dit goed, dan de volgende smaak een paar dagen proberen.
Ik verdeelde de potjes altijd over een ijsblokjes vorm en vroor het in. Voor elk fruithapje nam ik er 2 blokjes uit.
Oja, je kan zelfs nog beter eerst met groente beginnen, omdat dat makkelijker en zachter is om te verteren.
Alles stap voor stap dus… Dat was ook de fout die ik bij Jens maakte; m’n enthousiasme. Ik begon met alles tegelijk; rijstebloem, fruit, groente… En hij maar brullen… en juist omdat ik met alles tegelijk was begonnen, wist ik niet waarvan het kwam. Uiteindelijk alles gestopt en opnieuw begonnen, maar dan zoals hierboven beschreven. Zodoende kwam ik erachter dat hij niet tegen appel kon (en dat zit in ALLE fruitpotjes als smaakmaker). Inmiddels is hij daar al lang en breed over heen gegroeid hoor.
Veel succes!