Wanneer beginnen met fruithapje?

Hoi allemaal,

Mijn zoon is volgende week vrijdag 4 maanden oud. Ik geef hem nog 2-3x borstvoeding en 3x kunstvoeding. De borstvoeding overdag is afgekolfd, omdat meneertje overdag niet aan de borst wil.
Wanneer zijn jullie echt begonnen met een fruithapje? Moet je dan gelijk heel potje geven en meteen iedere dag?

ik moet nog even wachten maar kijk al even met je mee…
kaialani krijgt wel gewoon de fles.
heb wel ergens gelezen dat als je borstvoeding geeft je beter pas met 6maanden kan beginnen met bij voeding… ma dat weet ik dus niet zeker…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

In principe begin je met bijvoeding vanaf 6 mnd. Eerder zijn de darmpjes nog niet voldoende ontwikkeld.
Je kan wel v.a. 4 mnd geven, maar dan echt voor het proeven, het komt er dan wel (bijna) onverteerd weer uit. Als eerste begin je eigenlijk met Nutrix/rijstebloem. Als hij daar krampjes van krijgt, kan je het beter allemaal uitstellen en later weer proberen.

Je doet bijv. eerst een klein potje verspreid geven over 4 dagen, of langer… om te zien of hij er goed of slecht op reageert. Gaat dit goed, dan de volgende smaak een paar dagen proberen.
Ik verdeelde de potjes altijd over een ijsblokjes vorm en vroor het in. Voor elk fruithapje nam ik er 2 blokjes uit.

Oja, je kan zelfs nog beter eerst met groente beginnen, omdat dat makkelijker en zachter is om te verteren.

Alles stap voor stap dus… Dat was ook de fout die ik bij Jens maakte; m’n enthousiasme. Ik begon met alles tegelijk; rijstebloem, fruit, groente… En hij maar brullen… en juist omdat ik met alles tegelijk was begonnen, wist ik niet waarvan het kwam. Uiteindelijk alles gestopt en opnieuw begonnen, maar dan zoals hierboven beschreven. Zodoende kwam ik erachter dat hij niet tegen appel kon (en dat zit in ALLE fruitpotjes als smaakmaker). Inmiddels is hij daar al lang en breed over heen gegroeid hoor.

Veel succes!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

met Lindsey ben ik met 4 maanden begonnen met fruit en groente hapjes. eerst begonnen met een paar hapjes en toen steeds een beetje meer. wel deed ik elke drie a vier dagen hetzelfde smaakje om ze er aan te laten wennen. dat is hier prima gelukt. houd wel je fototoestel bij de hand want het wordt een heerlijke kliederboel met ook vreselijk leuke gezichtjes van verbazing (‘wat krijg ik nou weer, die melk ging toch prima…’)

liefs,
Rinske

Bij Morgna begonnen met 4 maanden maar dat was geen succes. Dus eerst alleen nutrix en dat pakte ze wel goed op. Vanaf 5 maanden voorzichtig weer wat fruit en groente en met 6 maanden kon ze alles hebben.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Idd zonde! Daarom kan je 't ook heel goed invriezen in een ijsblokjesvorm en voor elke dag een afgepaste portie laten ontdooien .

Lilypie 3rd Birthday Ticker

kan ook heel makkelijk zelf fruithapjes maken, vooral van zachte smaken de eerste tijd (banaan, peer enz.) even pureren en invriezen in kleine porties. ijsblokjesvormen zijn daar inderdaad ideaal voor.

liefs,
Rinske

hoi
Ik ben ook met 4 maanden begonnen, niet gelijk elke dag, en steeds maar en paar hapjes. Tip van een vriendin begin met groente en daarna pas fruit… (ik wilde met fruit beginnen)
In het begin snapte Emma helemaal nog niet hoe ze van een lepeltje moest eten. Ze deed het weer naar buiten en sabbelde het dan van haar lipje weer naar binnen… idd zorg voor de camera!!! heel grappig!

Succes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt voor al jullie reacties!
Dacht dat het vanaf 4 maanden dus moest als ze niet meer volledig borstgevoed werden, weer wat geleerd dus.
Aanstaande vrijag moet ik naar het CB, dus zal daar ook eens vragen, hij is dan ook precies 4 maanden oud.
Oja, waar is die rijstebloem voor nodig? Heb ik ook geen idee van,

Groetjes tamara

Lilypie 6 - 18 Ticker

Rijstebloem is een soort pap. Het eerste stapje op weg naar vaste voeding zeg maar, je kan daarmee vanaf 4 maanden de melk aandikken.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Het verschilt erg bij de de verschillende cb’s want hier was het gelijk met 4 maanden groente en fruit en nutrix, Moet wel zeggen dat ik dat niet op 1 dag ingevoerd heb maar wel binnen 1 week en ging, gaat goed.
Zelfde als met brood sommige cb, s zeggen 7 maanden hier 6 maanden, ik denk dat je ook naar je kindje moet kijken, ik heb echt een hongerlapje en hij kan het hebben

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker