Wanneer beginnen met de zindelijkheidstraining?

Evianne is nu 17 maanden en ik merk dat het haar wel een beetje interesseerd wat er op die wc gebeurd. Hahaha. Soms zet ik haar er even op, maar omdat ik er nog geen rekening mee heb gehouden heb ik nog niet zo`n wc-bril verkleiner gehaald( Ga ik wel gauw doen ), ze vind het wel leuk hahaha en als ikke doe alsof ik moet poepen dan doet zij het ook. Ze hoeft het van mij nog niet per se te kunnen hoor want volgens mij is het nog wel heeeeeel vroeg, maar vandaar dus wel mijn vraag… Wanneer zijn jullie met de kindjes begonnen aan de zindelijkheidstraining en hoe ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ik zag jouw laatst zo mooi met linken werken, even kijken of het mij ook lukt. Ik zag namelijk bij KIDZ/Peuter 1-4 jaar/Zindelijkheid een heel verhaal staan: http://www.ikkeben.nl/showDetail.asp?TypeId=6&NewsId=244

en bij Polls/Zindelijkheid
http://www.ikkeben.nl/showDetail.asp?TypeId=9&NewsId=1115

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Thanks… Ik had natuurlijk weer niet ergens gekeken eerst. Maar ik zie dat Kitty er al heeeeeeel vroeg mee was zeg !
Evianne heeft vandaag lekker in het badje buiten gespeeld en zodoende liep ze nog lekker in dr zwembroekje. Ineens ging ze zo hard huilen ( alsof ze heel hard gevallen was ), had het arme kind gepoept en het liep zo langs dr beentjes. Ze was er echt heel erg van geschrokken geloof ik, echt sneu vonden we het.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Stephan is nu 3 jaar en bijna 3 maanden maar toont nog errug weinig belangstelling helaas.
Heel af en toe (sporadisch) wil hij een keer op de wc zitten(met wc-bril verkleiner natuurlijk) en dan vind hij het heel interessant en stoer.
Maar er gebeurd dan verder niks.
Ik prijs hem dan wel altijd hoor, ook al heeft hij verder niet geplast ofzo.
En ik zeg regelmatig dat als hij moet plassen dat hij het dan tegen pappa of mamma moet zeggen en dat we dan naar de wc gaan.
Maar tot nu toe is dat dus zonder succes.
Ik probeer hem er dus wel bewust van te maken.

Ik denk dat het inderdaad erg afhangt van het kind.
De ene is heel vlot, de andere wat langzamer.
Toch will ik wel graag dat hij het over een half jaar ofzo een beetje kan.
Dit i.v.m. het naar de basisschool gaan (oké, dat duurt nu nog een klein jaartje, maar ik vind het prettig als hij voor die tijd zindelijk is).
We wachten het af!
Helaas heb je het niet helemaal voor het zeggen (behalve dan dat “oefenen” enzo)

Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Waarschijnlijk kan je er het beste niets aan doen. Zorg er anders gewoon voor dat er een po in de kamer staat. Kika zette hem in eerste instantie op haar hoofd en langzaam realiseerde ze zich dat ze er eigenlijk iets ander mee moest.
Meenemen naar de wc als je zelf gaat, als je je daar tenminste goed bij voelt (niet iedereen vindt dat fijn).

Groeten,
Nikki (bag lady)