Hier is besloten dat een tweede kindje welkom is. Bij ons eerste kindje was ik binnen no time zwanger en nu zijn we ‘druk bezig geweest’ om het maar zo te zeggen. Mijn eisprong (of de dagen rondom) herken ik door de signalen die mijn lichaam afgeeft. Nu heb ik een vraag…wanneer beginnen de eerste signalen en wat kunnen die zijn? Mijn eerste zwangerschap kwam zo snel dat ik me niet echt bezig hield met symptomen enzo… Maar nu…ontbijten 's morgens gaat moeizaam - gewoon geen trek, ik heb last van misselijkheid (o.a. lichte speekselvloed in de mond en raar gevoel in maag) in de loop van de dag en voel mijn bekkenbodemspier enorm (die is ook nooit helemaal goed terug in vorm gekomen na de zware bevalling drie jaar terug). Ook mijn stuitje doet pijn, het gevoel dat ik na de bevalling had als ik wilde gaan zitten. Maar ik heb geen idee of je dit tijdens een (beginnende) zwangerschap kunt voelen…
(volgens mijn cyclus is testen nu nog te vroeg, dat kan pas over een week ofzo)
Wanneer beginnen de verschijnselen?
Dank je! Wij hopen ook dat God ons een tweede kindje zal geven. Manlief heeft jaren geroepen: ik vind één genoeg! Dus ik had de hoop op een tweede al opgegeven en het in Gods handen gelegd zo van: mocht het wel de bedoeling zijn, dan op Uw tijd. Maar op vakantie sloeg manlief om toen hij zag hoe gezinnen met twee of meer kinderen konden zijn (gezelligheid enzo)
Vorige zwangerschap was de test na twee weken van de eisprong direct positief dus vermoed dat ik nu ook niet lang hoef te wachten met testen Daarbij afgelopen jaren geen pil oid gebruikt dus er geen zijn hormonen die eerst mijn lijf uitmoeten.
Ik hoop het voor je!
Bij mij had ik bij beide zwangerschappen wel meteen aan het begin last van misselijkheid. Dus t kan wel
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Meid, wat spannend! Het is altijd zo bijzonder als je voor een kindje gaat en dan die spanning voelt, zo van: zou het? Wij houden het bij twee, maar ik blijf het altijd zo leuk vinden om dat bij anderen ‘mee te maken’! Ik had zelf meteen ook gevoeliger borsten, een beetje alsof je ongesteld was. Verder eigenlijk niks gemerkt. Later werd ik opeens een paar keer misselijk en toen ben ik maar gaan testen en ja hoor: dat was Max! Ik hoop voor jullie dat je zwanger bent!
Groetjes Rainbow, trotse mama
hoi,
ik had ook al heel snel last van bekkenbodem(spier) die is bij mij ook behoorlijk “verongelukt” bij de eerste bevalling. Ik had er na mijn bevalling ook altijd heel erg last van als ik ongesteld was, dat gevoel had ik nu ook.
en een vieze ijzerachtige smaa in mijn mond… andere verschijnselen kwamen pas later dan die 4 weken.
ik heb ook al 3 dagen voor “de datum” positief getest, met een “normale” test, dus ik zou zeggen, gewoon eerdaags proberen!
en hou ons op de hoogte!
groetjes
@Gidget
Die pijn in die bekkenbodemspier tijdens de menstruatie heb ik ook. Dit heb ik dan één dag heel erg heftig. Mijn fysio heeft me geadviseerd om die dag bijna tot niets te doen qua beweging zodat de spier niet te veel belast wordt. Nu is dat nog al moeilijk als je werkt en een kind hebt, maar afgelopen keer hebben we juist die dag de hele dag auto gereden en ik had geen pijn! Dus stil zitten helpt wel op die dag…
De pijn in mijn stuitje is alleen maar erger geworden, zeker na een fietstochtje vandaag van 2x 20 minuten. Ik kan niet meer normaal gaan zitten zonder pijn en op mijn zadel hoef ik nu even helemaal niet te gaan zitten. Als ik de bb-spier aantrek, voel ik hem ook dus het zal wel daarmee verband houden.
En testen doen we echt pas over een weekje ofzo. Eerst even een winkel zien te vinden waar ik ongezien en onherkend een test kan kopen. Want hier in het dorp is het ons kent ons en voor je het weet, weet mijn schoonzus dat ik een test heb gehaald. En als zij het weet, dan weet heel het dorp het haha.
Waarom bestel je niet 1 op internet dan? Word in een neutrale envelop verstuurd, niemand die er wat van weet
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
@Goudvisje
En dan maakt mijn zoontje de post open terwijl oma er bij is…mmm, lijkt me niet zo’n goed idee haha. Nee, ik koop hem wel ergens waar ik niemand verwacht
hoi hoi
weet je al wat?
oja stil zitten die dag… gaat hem net als bij jou niet worden, met werk en 1 (eerdaags 2) kind(eren) gaat dat echt niet lukken.
ik probeer wel zoveel mogelijk te zitten, gewoon omdat stilstaan en lopen echt te gevoelig zijn. Maar helaas (op die dag dan) ben ik kleuterjuf en die kids laten me geen seconde lekker rustig zitten!!
laat je het snel weten als je wat weet? zou idd ook voorzichtig zijn als mijn schoonmoeder er zo makkelijk achte zou kunnen komen!
groetjes Gidget