Wanneer bedje lager?

Onze dochter rolt zich al een tijdje om in de box, maar kan nog lang niet altijd terug. Nu heeft ze vandaag ook omgerold in bed. Hoe gaan jullie hiermee om? Direct het bedje 1 stand lager zetten, zodat ze, als ze omhoog komt op haar buik, in ieder geval niet over de rand kan kijken? En verder wel in de slaapzak laten of die uit doen en alleen dekens over doen?

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Bedenk bij al dit soort dingen: je kindje is altijd 1 stap verder dan jij denkt.

Dat heeft mijn eerste kraamhulp tegen me gezegd destijds en dat heb ik altijd onthouden. Dus het feit alleen al dat je je afvraagt of je mogelijk het ledikantje een stand lager moet zetten, is het antwoord op je eigen vraag al.

Lager met die bodem!

En wat dat omrollen in bed betreft: zodra ze dat gaan doen, dekentje/lakentje eruit, alle andere spullen eruit (hydrofiel onderlegger, spuugdoekje, knuffeltjes e.d.) en gewoon met slaapzak in bed leggen.

Groetekes, Sje

@Sje: je hebt helemaal gelijk: de vraag stellen is 'm beantwoorden. Ik had al geen laken/hydrofielluier meer in bed liggen,maar morgen gaat direct het bedje omlaag en (mocht ze nog vaker omrollen) de deken uit bed. Thanks voor je snelle reactie!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

Goeie actie!

Groetekes, Sje

em heeft idd al vrij snel haar bedje omlaag gekregen, maar sliep wel gewoon in slaapzak onder lakentje dekentje en 2 knuffelpopjes met doekjes eraan

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Toen Daan ging omrollen hebben we ook het bedje een standje lager gezet. Maar net als bij Kim ligt hij nog wel gewoon in trappelzak onder laken en dekentje met zijn knuffels in bed.

Groetjes,
Sandra

Het lakentje heb ik al een tijdje uit bed, want daar ging ze steeds aan trekken en op sabbelen (met als gevaar dat ze het over haar gezichtje legde, gelukkig nooit gebeurd). Ik heb het zelf ook nog nooit gezien dat ze ging omrollen in bed, maar gisteren deed ze dat bij de oppas voor het eerst. Dus direct bedje omlaag vandaag (gisteren lag ze er al in, dus dat ging niet).

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers

toen mijn kleine begon te rollen
heb ik het bedje al lager gezet
elke keer als zij iets nieuws deed heb ik het bedje omlaag gezet
zodat ze mij er niet uit kon vallen
wel heb ik de slaapzak aangehouden