Wanneer autostoel?

Wanneer mag je kind in een autostoel met zijn gezicht naar voren ipv de maxicosi? We gaan eind augustus met vakantie en ik zou dan graag Demi met z’n gezicht naar voren willen hebben op de achterbank. Dan kan ik hem beter in de gaten houden tijdens de reis. Hij is dan ± 8,5 maand. Mag hij dan al in een autostoel of is het beter om hem nog in de maxicosi te laten zitten?

Saskia

Hoi Saskia,

Volgens mij als Demi zelfstandig kan zitten kan hij in de autostoel.
Ik heb zelf de vervolgstoel al in huis staan. Deze is verstelbaar en er staat op vermeld vanaf 9 kilo.
Of toch nog even googlen.

Succes.

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Erik zat vanaf 8 maanden in de autostoel, eentje die we ook nog iets konden kantelen in ligstand omdat hij nog niet zelfstandig kon zitten. Maar hij paste ook niet meer in de maxi-cosi (hoofd kwam boven de rand uit), dus het moest wel. Als Demi nog in de maxi-cosi past, zou ik 'm daar nog in laten. Dat is toch het beste als ze nog niet zelf kunnen zitten uiteindelijk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Zou het inderdaad van het gewicht en de lengte van je kindje af laten hangen.

Zolang het hoofd nog beschermd zit in de Maxi Cosi, is dit wel het veiligst. Als je baby tegen de rijrichting in zit, is dit veiliger. Stond in de consumentengids. Daarom gebruik ik nu nog steeds de maxi cosi, Nora is niet zo groot, ruim 9 kilo en bijna 10 maanden. Ze zit al een paar maanden stevig rechtop.

Dus, wie weet iets om mee te nemen in je overweging.

Veel plezier op vakantie!

Liefs,

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hey hey

Jens ging met 7,5mnd naar die tweede autostoel. Hij stak bovenuit de Cosy, en het zitkuipje van die grote stoel kon zover gekantel worden dat hij alsnog bijna horizontaal lag.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Minke ging met ruim 7 maanden “over” maar toen was ze ook echt te groot geworden voor de maxi-cosi.

groetjes!

Lilypie
Lilypie

Dylano zit nu ee nweek of 2 in de autostoel (auto van dochter wij hebben er geen) paste met zijn hoofdje eigenlijk nogwle maar benen staken er helemaal uit ook niet echt handig vond ik. ook deze kan ik ver kantelen. maar het gaat niet alleen om het zitten het gaat erom als jij keihard moet remmen dat hij in de gewone autostoel met zijn hoofdje naar voren schiet en dat is in de maxicosi niet. Maar dylano haalt de 9 kilo nog niet maar die zit er dus al wel in, maar zo vaak zit hij niet in de auto

Liefs Michelle

lieke zat ook al snel in autostoel.
ze paste nog wel in maxicosi maar ze ging er helemaal voorover in zitten dus zat ook niet lekker.
heb toen de autostoel aangeschaft. en nog heel lang in slaapstand gehad.

groetjes gytha

Goeie vraag Saskia, want ik zit hier zelf ook mee. Qua gewicht is Dani al lang 9 kilo geweest (op dit moment 10,5 kilo en hij is 77 cm…ja een lange jongen, haha).
Op zich pas hij nog in de maxi-cosi, maar een andere autostoel lijkt me voor hem prettiger. Dani op zich wel goed zelfstandig.

Volgens mij is de autostoel in principe vanaf 9 maanden (net als fietsen).

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/2WgQp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Saro op 14 Jul 2009 11:01:57

Ik denk dat ik hem met de vakantie nog in z’n maxicosi laat zitten, als ik alle reacties zo lees. Zijn veiligheid gaat boven mama haar gemak!

Welk merk autostoel hebben jullie? En waar moet ik op letten met het aanschaffen? Nog tips?

Saskia

Wij hebben ook deze van Maxi Cosy.

Sja, waar moet je op letten. Veiligheidskeurmerk, dat sowieso.
Misschien gebruiksgemak, maar die van Maxi Cosy zijn sowieso wel makkelijk, behalve als je ze van de ene naar de andere auto moet overstoetelen, maar ook dat went wel.
Zo’n slaapstand is erg prettig (deze maxi Cosy heeft 4 standjes). In hoogte verstelbare gordeltjes (dus als je kindje groeit, kunnen de gordeltjes hoger boven de schoudertjes)… uh… misschien zijn er nog wel meer suggesties door anderen? Hmm misschien ook wel handig als de hoes er af kan om te wassen, hahaha, er wordt nog al eens geknoeid met koekjes/rozijntjes/rijstewafeltjes/drinken/etc, hahaha.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Wij hebben de Römer Lord Plus. Kan dus in kantelstand. Bevalt prima.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik heb maxicosi TOBI en bevalt prima en kun je ook kantelen

groetjes gytha

Tim was 9 maanden toen hij overging naar de autostoel. We hebben hem zolang mogelijk in de maxi cosi gehouden, maar met 9 maanden ging het echt niet meer.

Wij hebben de Maxi Cosi Prior en die bevalt heel goed. Is ook in 4 standen verzetbaar, dus dat is erg prettig.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Jurian ging ook rond de 9 maanden over in een autostoel.
Wij hebben de maxi cosi Tobi, kan ook in ligstand.

In de winkel kunnen ze je ruim schoots advies geven… en de prijzen liggen ook heel verschillend. Dus zou zeggen ga op je gemak informeren… het is een hele aanschaf en veiligheid gaat voor. Maar soms denk ik wel … al die dingen zijn zo duur terwijl de ietsie minder duren net zo goed is…

waar ga je naartoe op vakantie? Het is nl wel zo dat je kindje niet langer dan 2 1/2 uur in de maxicosi mag en dan andere houding ivm ruggetje …

Mag hij wel langer in een autostoel zitten?
We gaan een week naar Zuid Frankrijk en daarna een week naar Italië Comomeer. Heerlijk!!!

Heeft iemand ook nog tips over dingen die ik wel of niet mee moet nemen? Potjes wel of niet?

Saskia

langer in de autostoel dan max. 2,5 uur is niet aan te raden, dit is ivm de houding, ze kunnen zich natuurlijk nog niet echt draaien. dus daarom is het ook verstandig om elke twee uur te stoppen voor een rustpauze van minimaal 15 minuten, waarin de kleine lekker een beetje kan bewegen.

verder zou ik (maar misschien ben ik daar een muts in) zelf het eea meenemen aan potjes en melk. natuurlijk kan je daar dan ook wat kopen om het te proberen, maar zo heb je ook altijd zelf iets achter de hand waarvan je zeker weet dat het goed valt. dat is in ieder geval mijn idee.

liefs,
Rinske

In autostoel mag toch langer ivm de kantelhouding??

Wij zijn begin juni 2 weken naar Zuid Frankrijk geweest. Voor Tim maak ik altijd alles vers klaar en toen wij gingen was het helemaal makkelijk want hij was op een paar weekjes na 1 jaar dus dan mag hij alles wel hebben. Ik had voor de zekerheid een paar potjes meegenomen, maar die zijn allemaal weer mee teruggegaan. Ze hebben daar alle groente die wij hier in Nederland ook hebben. Als je altijd potjes geeft, zou ik wel wat potjes meenemen. Ze hebben daar ook hele rekken potjes staan, maar weet natuurlijk niet hoe makkelijk je kind is en of hij die lust.

Groetjes,
Sandra

Lilypie