Wanneer actie/uitdrogen?

Wanneer moet je een arts gaan bellen oid?

Ben zelf heel de zwangerschap al aan het kwakkelen etc. Maar nu is het vanaf zaterdagav dat er geen slok drinken binnen blijft. Ben niet zo snel voor het bellen naar een huisarts… maar wat kan ik doen tegen evt uitdrogen? Is het voor kindje gevaarlijk? Droogt het kindje sneller uit dan de moeder? Het kindje pakt natuurlijk alles van de moeder …

Kortom … wanneer evt actie…

ik zou het neit weten, kan je alleen adviseren als je tijwfelt bel je ha of je vk. Die weten het het beste.

Groetjes,

Michèle

Ik zou het niet weten, maar als je al vanaf zaterdag niks meer binnen houd zou ik even je huisarts bellen, aangezien hij ook je verloskundige is. Wellicht dat hij nog tips voor je heeft.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat vervelend! Even advies vragen bij je huisarts inderdaad, die heeft er tenslotte verstand van…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jij droogt eerder uit dan de baby, want de baby pakt inderdaad alles van jou dus die zorgt dat-ie niks tekort komt. Maar dan nog is het niet ideaal als jij uitdroogt.

Pak de huid bovenop je hand vast en laat weer los. Zakt de huid vrijwel meteen weer plat dan is het goed. Blijft je huid als een dakje staan, dan ben je aan het uitdrogen en is actie via de huisarts nodig.

Groetekes, Sje

Inderdaad wat Sje zegt, zo kun je testen.

Als jij dagen achter elkaar zelfs geen water binnenhoudt, lijkt het me sowieso tijd om je arts te waarschuwen. Mijn nichtje had dit op een gegeven moment ook en die is een aantal dagen opgenomen geweest. Ze woont in Belgie, dus weet niet of het daar anders is. Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten, maar op een gegeven moment moet je wel wat aansterken wil je het allemaal nog trekken.

Het is voornamelijk voor je eigen welzijn, je kindje pakt wat het nodig heeft. Dus geen zorgen daarom, maar wel goed op jezelf passen! Even de arts bellen.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Eigenlijk zegt iedereen het al en ook ik zou gewoon even de huisarts bellen. Vanaf zaterdag niets hebben gedronken is wel erg lang.

groetjes Suzanne

Ja was ook te lang… het geluk bij een ongeluk… vandaag bleef het wel binnen. Dus zit er nu verbetering in anders was het ook ziekenhuis opname geworden. Hopelijk blijf ik nu dus even weer op de stijgende lijn … al voel ik me zo slap als een vaatdoek…

Hoe gaat het nu met je mini-boy?

Heel veel beterschap!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

He miniboy,

Even een digiknuffel van mij. het zit je ook echt niet mee zeg. Hoop voor je dat het nu wat beter gaat. hou jezelf goed in de gaten. je kan beter een keer teveel naar de ha/vk gaan met dit soort dingen als te weinig.

iig veel beterschap.

groetjes Ramona

Het gaat echt weer een stuk beterder… drinken/vocht blijft binnen wat dus al erg belangrijk is. De misselijkheid blijft… tja heel vervelend. Weet je waar ik beetje mee zit, met mijn werk. Vrijdag heb ik gesprek omdat ik het voor mijn collega’s ook heel vervelend vind als ik me moet afmelden (dat is altijd natuurlijk maar nu wel steeds vaker). Als ik me afmeld moeten zijn voor mij vervanging zien te regelen. Ik werk in de zorg alle diensten (nachten niet meer sinds de zwangerschap)… Wat zijn de opties die ik in mijn situatie zou kunnen bespreken? Zijn er uberhaupt wel opties? Zie er tegenop …

Meissie, hoe vervelend het ook is voor je collega’s: zwanger is zwanger! En deze zwangerschap gaat nou eenmaal gepaard met die vervelende klachten. Kun jij niks aan doen. Als er iemand zou willen dat jij niet misselijk was, dan was je het zelf wel!

Als jouw collega’s jou goed genoeg kennen en weten dat jij er het type niet naar bent om de kantjes er vanaf te lopen of om van de situatie te profiteren, dan accepteren ze het echt wel dat je nou eenmaal niet alles zomaar meer kunt op het moment.

Draai het eens om: stel jij was een collega van jou. Zou je mopperen over de situatie? Volgens mij zou je die diensten mee opvangen. En tuurlijk zag je het graag anders maar als iemand een beetje collegiaal ingesteld is, dan komt dat echt wel goed.

Probeer jij nou maar op jezelf en je baby te letten. Dat is het belangrijkste! Niemand heeft er wat aan als je door die extra stress over je werk nog meer complicaties krijgt.

Groetekes, Sje

Mini-boy, kan je niet in de ziektewet, of voor de helft oid.
Ik had namelijk rugklachten tijdens mijn zwangerschap, en aangezien ik toen achter de kassa in de supermarkt werkte, kon ik geen hele dagen meer zitten.

Ik ben toen voor de helft in de ziektewet gegaan, en werkte gewoon de helft.
Zou het voor jou ook een mogelijkheid zijn?

Succes in ieder geval!
Liefs, Anne

Bedankt voor jullie reacties…

Sje je heb gelijk … maar zo zijn niet alle collega’s. Het is een vrouwenwereld als je me snap… dus erg hard. Ze hebben mij wel compliment gegeven dat ik kwam werken met mijn witte toetje… maar dit kan geen 9 maanden (of nu wat minder …) duren. Hun geduld raakt ook op. Dit hoor ik via via zoals het altijd in een vrouwen wereld gaat …

Ik hoorde iemand zeggen in de gang … ze kan beter in de ziektewet gaan dat kost de instelling niks. Het huilen stond me nader dan het lachen… ik deed nl zo mijn best…! Gelukkig wist ik wie die opmerking maakte … en moet ik me daarom er niet druk om maken. Maar toch … Grr die hormonen ook

Tja anne … misschien wel een idee… halve diensten geeft mijzelf misschien ook meer rust. En wie weet is dat beter voor alles en iedereen?! Maar hoe zit dit dan met je verdiensten? Verdien je dan veel minder? Krijg je dan nog ORT? Of … gewoon het minimale? Tja ook belangrijk natuurlijk…

Gewijzigd door - mini-boy op 10 Feb 2010 21:13:56

Beroerd dat je collega’s niet allemaal zo collegiaal zijn zeg. Dan weten ze ook wat ze van je terug kunnen verwachten als zij eens niet op vol vermogen kunnen werken.

Groetekes, Sje

Leef met je mee mini-boy. weet uit ervaring dat gedoe op het werk door zwangerschapsklachten een hoop stress oplevert die je eigenlijk er niet bij kunt hebben. probeer toch je grenzen in de gaten te houden, jij en je ongeboren kindje zijn nu even het belangrijkste.

groetjes Ramona

Vrijdag dus gesprek gehad… vanmiddag de ware uitslag (dus zometeen)…

Maar zoals het er nu uitziet … ga ik wat uren in de ziektewet en krijg ik andere werkzaamheden… Mijn rooster wordt wel helemaal omgegooid hierdoor omdat ik nu alleen de avonden werkte… dit ging tot voor kort het beste.

Ik ben er erg blij mee, heb weer wat lucht/adem om te halen…

Fijn bericht meissie! Geeft je hart en je hoofd wat meer rust op deze manier!

Groetekes, Sje

Sorry, mini-boy… het is me helemaal ontgaan dat je op mijn bericht gereageerd had…

Wel fijn dat er wat goeds uit het gesprek is gekomen!
Ik hoop dat je nu wat meer lucht krijgt inderdaad!

Liefs, Anne

Goed nieuws, fijn!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker