hoi ashley is 2 maanden en heeft 2 dagen al overdag dat ze lang slaapt…zaterdag kreeg ze 2.30 de fles en sliep om 9.00 nog toen heb ik haar maar wakker gemaakt en honger had ze want de fles was leeg en zondag 5.30 de fles en sliep om 11.00 nog weet niet goed of ik haar dan wakker moet maken ik dacht ze word wel wakker van de honger…dat doet ze s,nachts wel bedankt alvast voor de advies
Waneer wakker maken?
Hoi,
Je kindje is wel een langslaper zeg!
Aan de ene kant wel lekker, aan de andere kant niet zo leuk want dan
zie je je kindje wat minder.
Hoe ziet het schema van je kindje er verder uit op een dag?
Dan zijn het misschien een paar korte slaapjes of ook lang?
Het veranderd wel per keer hoor.
De ene keer slaapt een kindje langer dan de andere keer.
Er is geen dag gelijk.
Dit merken wij bij Anne. Zij is 21 week.
De ene keer slaapt ze langer dan de andere keer.
Als je kindje om 2.30 de fles heeft gehad en om 9 uur nog slaapt vindt
ik dat persoonlijk wel erg lang.
Dan zit er wel een lange periode tussen de flesjes.
Kijk, iedere vader/ moeder moet doen wat ie denkt dat goed is voor
zijn kindje.
Ik had het er net met mijn man over en die vond het ook wel erg lang.
Je kindje toch maar wakker maken denk ik.
Hoe lang is je kindje na de slaap dan weer op tot ze weer moe wordt?
Het is ook belangrijk dat een babytje lekker in de box kan spelen/trappelen.
Daar worden ze nl. weer moe van en gaan ze weer lekker slapen.
Anne heeft een vrij vast ritme op een dag.
Die is ook wat ouder dan jouw kindje.
Normaal gesproken gaat Anne na de fles van half 6 mee naar beneden
en gaat pas tegen 7 uur op bed en word dan om half 10 wakker.
Dan gaat ze om half 12 op bed en slaapt tot 2 uur en het laatste slaapje
van die dag is om half 4 en vaak maar 30 min.
Vandaag was haar schema anders: half 6 fles en nog terug gelegd te slapen
en werd om 7 uur wakker.
kwart over 7 beneden en kwart voor 9 tot 11 uur geslapen.
Nu ziet haar dag er dus heel anders uit.
Als Anne om 11 uur nog sliep hadden wij haar ook wakker gemaakt, maar ze
werd zelf wakker.
Nu zat er 5 1/2 uur tussen de fles. Is niet erg hoor.
Kindjes geven het zelf aan wanneer ze honger hebben.
Als jouw kindje nu elke dag zo lang blijft slapen dan heeft ze dat nodig
denk ik.
Dan heeft ze genoeg aan een ochtend en een middagslaapje.
Naarmate ze groter worden veranderd alles.
Anne wil dus meestal na de fles van half 6 niet meer slapen dus eigenlijk
hebben wij geen problemen met lang slapen.
Heb je ook al geprobeerd om snachts de speen in te doen?
Anne wordt een enkele keer snachts ook wakker en met speen
slaapt ze nog weer verder.
Ze heeft dan nog geen honger.
Jouw kindje huilt dan ofzo?
Misschien kun je je kindje dan wanneer het bijv. om half 6 wakker wordt
ook een poosje meenemen naar beneden en dan de fles geven en een poos
in de box leggen tot ze weer moe wordt. En dan volgend slaapje
Zo krijgt de kleine wat meer beweging dan maar veel op bed te liggen slapen.
Laat je me nog wat horen!
Sorry voor het lange verhaal!
Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 21 week
Hallo,
Wij hebben hier eten op vraag gegeven omdat het met de schema´s niet echt vlotte. Ons meisje heeft wel tot 3 maanden bv gekregen. Met de flesvoeding lukte het niet echt om haar op gezette tijdstippen te voeden. Wij gaven haar dan na een tijdje ook de fles op vraag. Als ze sliep lieten wij haar slapen. Het enige wat we wel in de gaten hielden was dat ze het minimum van melk dat voor haar leeftijd gold binnen kreeg, Ik denk dat dat voor 2 maanden 600cc is, maar daar kan ik me in vergissen. Maar even naar cb bellen, die weten dat exact te vertellen. Hier heeft ons meisje zo haar eigen vaste schema ontwikkeld. En dat heeft niet zo heel lang geduurd. Mss is dat bij jullie ook een optie? Kleintjes laten echt wel weten wanneer ze honger hebben, gewoon in de gaten houden dat ze het minimum zeker krijgen.
Groetjes,
Tamara
hoi anne bedankt voor je reactie!ik zal even de schema beschrijven van zaterdag op zondag dus 2.30 9.00 naar beneden spelen wippertje met mama,box muziekmobiel of speelkleed 10.30 slapen geeft dat aan begint te gapen huilen paar x naar boven voor de speen in haar mond word meestal dan naar een uur 1,5 soms wakker vrolijk kijken wakker dus naar beneden weer het zelfde met spelen eten om 12.30 spelen slapen 14.00 wakker met vaak naar boven speen huilen dus ze slaapt niet vast spelen eten om 15.00 spelen niet meer willen slapen toen een half uurtje op schoot in slaap gevalen…18.00 eten 19.00 naar bed steeds wakker 20.00 vrolijk brabelen huilen naar benden was het goed…gegeten om 21.00 toen moe om 21.30 wakker om 0.30 eten weer slapen 5.30 eten weer slapen toen om 11.00 wakker gemaakt eten spelen 12.30 slapen 13,30 klaar wakker eten gegeven niet alles op spelen tot nu toe want dit is vandaag dus overdag zijn het meer hazenslaapjes en meestal na de laaste voeding s,avonds slaapt ze wel maar is dus wel veel in beweging daar zorg ik voor en met haar spelen ze ondekt nu echt dingen kijken handjes proberen te grijpen merk echt dat ze dan nog niet slapen wilt of eruit wilt als ze in bed gaat of ligt…dus denk dat ze het dan wel nodig heeft…maar dit is sinds 2 dagen en ze veranderen ook steeds elke dag is weer anders gr alice
Hoi Alice,
Beetje moeilijk verhaal van je omdat je alles aan elkaar schrijft.
Geeft niks, ik heb hem een paar keer overgelezen.
Anne is trouwens mijn dochtertje, ik heet Heleen.
Je moet er voor zorgen dat je je kindje op bed legt voordat ze
begint te huilen.
Dus bij de eerste jengel(oogjes wrijven, gapen) op bed.
Dit doen we bij Anne ook. Dan slaapt ze vrijwel gelijk.
Wij houden goed in de gaten wanneer ze dit doet.
Meestal is zij 1 1/2 uur op en een enkele keer 2 uur.
Ik zou haar zonder speen op bed leggen. Doen wij ook.
Als ze na een kwartier nog jeuzelt/huilt dan doen we de speen pas
in en slaapt Anne zo.
Anders moet je tig keer naar boven om de speen in te doen (is opzich
wel goed voor de lijn,)
Als je kindje gelijk slaapt en dan bijv. met 3 kwartier wakker wordt dan
stop je de speen snel in en wrijft even over haar buikje.
Dit helpt heel goed bij Anne. Slaapt ze zo weer verder.
Jouw kindje krijgt dus om 2.30 een fles melk.
- Dan om 9 uur geen fles melk? Staat niet in je schema.
Als dit wel het geval is dan is dit fles nr. 2
Dan pas fles om 2 uur? fles nr. 3
Dan om 6 uur fles? fles nr.4
Om 21.30 wakker en pas fles gegeven 0.30. fles nr.5
waarom niet gelijk om 21.30 en dan laten slapen en wachten tot ze weer
komt.
Je kindje had om 21.30 zin in de fles denk ik.
Hoeveel krijgt je kindje per keer in de fles?
Zou de flesvoedingen wel om de 4 uur proberen te geven.
Jouw kleintje heeft echt trek om 2.30 of is ze nog te paaien met de
speen?
Als ze de nacht dus nog niet doorkomt dan zou ze dus een fles krijgen
om 2.30 en dan wanneer ze weer wakker wordt dus 9 uur, 1 uur, 5 uur,
en de laatste rond 21.30 uur.
Hoe slaapt je kindje?
Wij hebben het bedje in de lengte voor het raam met de gordijnen open.
Slaapzakje aan en dekentje erover heen.
Laat je me nog wat horen!
Groetjes Heleen
hoi heleen ben niet goed in tekst schrijven met waneer , hoofdletters enzv je begrijpt me schema verkeerd eten 2.30 9.00 12.30 15.00 18.00 21.00 0.30 5.30 11.00 13.30 16.00 omdat ze de fles van 13.30 niet helemaal op had… en als ze s,nachts wakker word huilt ze probeer dan wel de speen soms slaapt ze door maar komt dan toch nog na een uur en honger is honger want soms geef ik even haar speen omdat ik de fles nog moet maken is ze even stil kom dan boven soms slaapt ze dan weer maar als ik haar de fles geef gaat het wel op dus ze heeft dan wel honger dus en wil haar niet sussen met de speen want als ze s,nacht eten nog nodig heeft geef ik dat ze is nog maar 2 maanden dus echt een ritme heeft ze nog niet…zonder speen naar bed is ze wel gwend als ik haar in bed doe om de speen te krijgen anders blijft ze huilen en als ze echt in slaap is spuugt ze het uit en haal ik het weg ja wel vervelend steeds naar boven maar ze ziet het als haar troost denk ik het blijft toch allemaal proberen maar tips zijn welkom proberen kan altijd maar elk kind is tenslote anders… slapen doet ze in de wieg naast ons ingebakerd anders word ze steeds door haar handjes wakker heb het al weer zonder geprobeerd maar ze was van slag en sliep helemaal niet gr alice
quote:
Hallo,Wij hebben hier eten op vraag gegeven omdat het met de schema´s niet echt vlotte. Ons meisje heeft wel tot 3 maanden bv gekregen. Met de flesvoeding lukte het niet echt om haar op gezette tijdstippen te voeden. Wij gaven haar dan na een tijdje ook de fles op vraag. Als ze sliep lieten wij haar slapen. Het enige wat we wel in de gaten hielden was dat ze het minimum van melk dat voor haar leeftijd gold binnen kreeg, Ik denk dat dat voor 2 maanden 600cc is, maar daar kan ik me in vergissen. Maar even naar cb bellen, die weten dat exact te vertellen. Hier heeft ons meisje zo haar eigen vaste schema ontwikkeld. En dat heeft niet zo heel lang geduurd. Mss is dat bij jullie ook een optie? Kleintjes laten echt wel weten wanneer ze honger hebben, gewoon in de gaten houden dat ze het minimum zeker krijgen.
Groetjes,
Tamara
hoi tamara bedankt voor je reactie ja ik geef ook waneer ze pas komt maar nu sliep ze zolang dat ik dacht maak haar maar wakker want ze heeft eten nodig geef haar 100cc meer drinkt ze nog niet zit op 6 flessen dus dat is goed gr alice
hoi alice,
wij maakte lieke ook altijd wakker en nog.
Ze is ook een lekkere slaper.
Ze werd en wordt er ook niet vervelend van. wij houden vaste tijden aan en gaat prima !!
gewoon proberen. Wel fijn he zo’n slapertje?? Maar soms vindt ik het ook jammer.
Maar als ze lekker tevreden is wat wil je nog meer.
groetjes en suc 6
gytha

Hoi Alice,
Ik dacht als kindjes ingebakerd zijn dat ze dan wel een paar uur
achter elkaar slapen.
In jouw geval dus niet.
Als je kindje snachts nog trek heeft is dat helemaal niet erg.
Het ene kindje slaapt sneller de nacht door dan de ander.
Ik zou je kindje dan wel wakker maken smorgens tegen 7 uur en dan
ophouden tot ze weer moe wordt. Dus niet laten slapen tot 9 uur.
Die nachtfles telt ook mee en dan geef je overdag nog 5 flesjes.
Dan zou je de flesjes dus om 7,11,3,17.00 en 21.30 kunnen geven.
Je hoeft die laatste fles echt niet pas om 0.30 te geven hoor.
Kun je zelf ook lekker vroeg op bed. Jij en je man hebben de rust ook
nodig!
Ik zou de flesjes toch zo om de 3 1/2 a 4 uur geven. Je kindje kan
ook (omdat ze korte slaapjes doet) 2x slapen voor een volgende fles.
Doen wij ook af en toe.
Niet alle kindjes krijgen de flesjes leeg. Is helemaal niet erg.
Als je kindje maar min. 600cc op een dag binnen krijgt is het toch goed.
Probeer ook maar om iedere keer wat meer in haar flesje te doen.
Dus nu zou je kunnen ophogen naar 120cc.
Zou het ook kunnen dat ze niet zo veel drinkt omdat ze misschien geen
fijne speen heeft?
En als ze elke keer een plasluier en af en toe poepluiers heeft is het
ook goed.
En dat huilen als ze op bed gaan dat hoort er ook bij.
Je mag je kindje best een kwartier laten huilen. Is goed voor de longetjes.
Huilt ze dan nog dan stop je de speen in en wrijft een poosje over haar
buikje, aai over het bolletje en kusje geven en weg lopen.
Dit laatste heb ik net ook nog gedaan om 17.45.
Mijn man had haar op bed gelegd en de muziekmuis aangezet en liep toen
weg. Maar had wel de speen in gedaan. (die doen we savonds wel gelijk in)
Ging ze dus huilen.
Ik naar boven en dus speen weer in gedaan, buikje wrijven, aai over de bol,
kusje en weg.
Ze was gelijk stil en we hebben haar niet meer gehoord.
Heb je ook een knuffel met een muziekje.
Als je die bij ieder slaapje aandoet dan weet je kleintje dat het tijd is
om te gaan slapen.
Groetjes Heleen
hoi heleen!nu was het gister tot nu weer anders 13,30 eten gegeven niet alles op toen 16.00 de rest ,17.00 hele fles,20.00,laaste fles 0.00 want 21.30 is dan nog wel vroeg dan eet ze nog niet toen om 4.00 30 cc laten staan en nu 8.00 25cc laten staan en om 8.45 naar bed ze was nog moe normaal lacht ze brabbelen nu in gebakerd muziek knuffel doe ik altijd aan speen en weg was ze nu al een half uur normaal ben ik dan al een paar x naar boven gweest…ze heeft een bibi speen andere neemt ze niet daar was ik al achter probeerde gister ook meer te geven maar ze laat het staan komt wel dat ze meer gaat drinken ze zit op de 6 flesje dus dat zit goed elke x plasluiers poep 2 a 3 x dus dat zit goed nou wachten hoe de dag nu verloopt gr alice
hoi gytha! het is nu pas 2x gebeurd hoor dat ze s,morgens laat wakker word… overdag heeft ze hazenslaapjes en na etenstijd van ons wil ze echt nog opblijven merk dat echt en als ze 20.00 0f 21,00 eten heeft gekregen slaapt ze na een paar x de speen in haar mond te doen en s,nachts wilt ze der speen niet gr alice
mijn kleine slaapt overdag veel de laatste week en slaapt snachs meestal tussen de 8 en 10uur door zouden jullie de kleine wakker maken na 8uur voor de voeding overdag slaapt hij meestal 2 2enhalf uur hij eet overdag om de 3uur groetjes kim
Hoi Kim,
Als je kindje nog heel klein is mag het niet langer dan 8 uur zonder
voeding ivm de bloedsuikerspiegeling. Die gaat dan omlaag.
Is dit langer dan 8 uur en je kindje wordt smorgens suf wakker dan
is het niet echt goed.
Zo rond de leeftijd vanaf 4mnd en ouder mag je kindje 10 a 12 uur
slapen.
Dit heb ik gelezen bij babyinfo van een voedingsdeskundige.
Groeten Heleen
hoi,
allebei mijn kinderen ze slapers de oudste helemaal. We maken ze nooit wakker voor een fles. roxanna moesten we wel wakker maken in het begin omdat ze zo licht was maar toen ze twee maanden was hoefde dat niet meer.
liefs patricia
Hoi,
Ons schema ziet er als volgt uit:
4.30: flesvoeding
8.00/8.30: flesvoeding
11.30: fruithapje + diksap
16.00: groentehapje
17.00: flesvoeding
20.30: flesvoeding
Het flesje van 20.30 geven wij altijd op ons bed en dan gaat ons zoontje weer terug in bed. Wat doen jullie? Halen jullie de kleine nog weer naar beneden voor een paar uur?
Hij wordt 's nachts namelijk altijd om dezelfde tijd wakker en is dan ook klaarwakker.
Hij is nu 6 maanden.
Groetjes van Ellen
mama van Kevin (2,5) en Wesley (6 mnd)
hoi heleen
ik heb kenji gister na 8uur wakker gemaakt om te eten maar hij wil dan echt niet en slaapt dan veder nog anderhalf uur en komt dan wel om te eten maar hij wordt niet suf wakker als hij 10uur dor geslapen heb hij is nu 2 enhalve maand en weegt nu 5555gram dat is boven het gemiddelde zeggen ze bij de cb groetjes kim
Hoi,
Even een vraagje…
Hoe geven jullie de laatste fles? Ons zoontje van 6 maanden krijgt de laatste fles om 20.30 uur. We maken hem dan wakker, schone luier en dan de fles op onze slaapkamer en dan weer terug naar zijn bedje. Maar 's nachts is hij klaarwakker rond 4.30 uur, vaste prik en krijgt dan ook een fles. Hij is van 15.30 - 17.30 voor het laatst beneden. Moeten we hem om 20.30 dan ook weer naar beneden halen en laten spelen?
Groetjes Ellen
mama van Kevin en Wesley