Waneer deden jullie

beginnen met bijvoeden,hoor zoveel verschillende verhalen
soms mensne al met 3 manden,andere met 4
weer hoor ik dat het beter is pas met 6 maanden,maar mijn kleine hongerlap heeft altijd honger dus wanneer begonnen jullie?

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Mijn zoontje was/is stevig en groot dus daarom gaven ze mij als advies het al met 4 maanden te gaan doen… tot de 6 maanden is het hier drama geweest om iets binnen te krijgen… maar dan heb je zelf ook wel zoiets van … nu is het nog niet verplicht dus we wachten nog effe…

Dus ik zou zeggen als hij het eten uit jullie mond kijkt … gewoon gaan proberen! dat is ook het advies van cb. En waarom anders die potjes van 4 maanden? Vroeger kreeg ik met 3 maanden al een geraspte appel (stond ik mijn eigen boekje/leuk!!)

hier bij 4 maanden begonnen omdat lieke toen het eten letterlijk uit mijn mond keek.
Als je bv geeft wordt wel geadviseerd pas met 6 maanden te beginnen.
Als je met 4 maanden begint hoeven ze het echt nog niet perse op te eten dan is het nog echt BIJVOEDING. bij 6 maanden hebben ze het echt pas nodig.

groetjes gytha

Wij zijn met 4 maanden begonnen, maar Morgan kreeg zo’n buikpijn enne iets waarvan we dachten dat het sperciebonen allergie was (bleek een soort eczeem te zijn achteraf). Dus we zijn gestopt toen en met 5 maanden heel voorzichtig opnieuw geprobeerd. Eerst alleen groente en daarna ook fruit. Met 6 maanden at ze beide en nu is het niet aan te slepen

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

hoi
wij kregen ook eerst het advies te wachten tot 6 maanden. Maar bij ons in de familie komen geen allergien voor dus wij zijn ook met 4 maanden begonnen, en ging echt super!
Ik kraag met 8 weken al fruit hapjes (staat in mijn babyboek) toen was dat normaal denk ik… (heb er niets aan over gehouden)
Succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier met 4 maanden begonnen, eerst halve potjes, en alles twee dagen achter elkaar. Maar al gauw werden het hele potjes, binnen 2 weken geloof ik al.

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

ok thnx meiden, wij hebben wel allergieen in de fam oa ik zelf
sarah heeft niks,dus ik priobeer wel met 3,5 of 4 maand een keer fruitje :smiley:

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

4 mnd, rico kreeg niet genoeg voeding kwa melk binnen omdat hij het uitspuugde vandaar eerder met vast voedsel. en over het wel en wee over wel of niet beginnen met bijvoeding tja… de kinderartsen en weet ik veel wie allemaal zijn daar nog lang niet overuit wat nou het beste is, met 4 of met 6 mnd. darmpjes moeten hoe dan ook wennen aan vast voedsel, of je nu met 4 of 6 mnd begint

Ik ben ook met 4 maanden begonnen. Alleen ben na 2 weken weer gestopt omdat Demi heel erg last van darmkrampjes kreeg. Nu geef ik hem weer een week fruit- en groentehapjes (1/2 potje). Hij vind het heerlijk dus ga ik hele potjes proberen met een fles minder.
En inderdaad, de darmpjes moeten er toch aan wennen, of dat nou met 4 of met 6 maanden is. Ik heb wel gehoord dat het beter is om het rustig op te bouwen. Eerst een paar hapjes en dan steeds meer. Ook is groente minder ‘zwaar’ voor de darmpjes, dus misschien kan je eerst daarmee beginnen. En als dat goed gaat kan je ook fruit gaan geven.

Succes enne… fototoestel bij de hand!!!

Saskia

ja klopt groente is zoiezo minder allergeen dan fruit,
en van vlees en gluten heeft rico errgee krampen gehad, nog steeds trouwens, maar ja of dat nu nog daarvan komt weet ik niet

Wij zijn op advies van het CB met 4 maanden begonnen. Maar het verschilt inderdaad heel erg, het ene CB zegt met 4 maanden terwijl het andere zegt dat je pas met 6 maanden kan beginnen. Dus ik zou zeggen gewoon lekker met 4 maanden beginnen. Want als dat echt niet zou kunnen, dan zouden de CB’s allemaal zeggen dat het pas met 6 maanden kan.

Groetjes,
Sandra

Vier maanden. En toen hij zes maanden was, was hij eraan gewend en at 'ie hele potjes leeg.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bj 4 maanden af en toe een hapje en bij 5 maanden echt begonnen. Hij eet nu een heel potje 4 mnd fruit en groente op een dag.
Ligt denk ik ook een beetje aan je kindje. Dani heeft het nu echt nodig.

Hier met 4 uur begonnen met alleen fruit als bijvoeding…
Met de groente hap pas met ongeveer 6 maanden…

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

met 4uur dat is snel hihihi

wauw met 4 uur??? dat is inderdaad knap hahaha

Hier ook met 4 maanden langzaam begonnen met zowel groente als fruit, met 6 maanden zat ze volop aan de groente en fruit.

liefs,
Rinske

Morgan lag met 4 uur nog op de Neo dus geen bijvoeding voor haar toen

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers