Wandelwagenvraagjes

Joey zit nu altijd in de buggy als we weg gaan, de wandelwagen staat op zolder. Maar nu vraag ik me af of hij, nu het weer wat kouder gaat worden, we zonder voetenzak naar buiten kan? Ik zie me dat ding nog nietin die buggy krijgen…
Ik heb gisteren wel een paar maillots voor hem gekocht, zodat ik hem die lekker onder zijn spijkerbroeken aan kan doen, maar zal dit warm genoeg zijn?

Als de baby straks geboren is, moeten we een duo-wagen hebben, en daar kan dan wel weer een voetenzak in. Maar das pas eind Januari. Wat zouden jullie doen? Tot die tijd de buggy blijven gebruiken, of binnenkort de wandelwagen weer van zolder halen zodat hij in die voetenzak kan?

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Misschien een domme vraag, maar met wandelwagen bedoel je toch zo één waar ze in neerliggen hé? Want kan hij daar nog in? Noa was er op 4 maand al uitgegroeid namelijk…
En dan moet hij heel de tijd liggen toch ook? Dat zal hij niet zo leuk vinden waarschijnlijk omdat hij niets kan zien dan.
Of bedoel je toch iets anders met de wandelwagen?
Want ik heb alleen een voetenzak bij de buggy, en niet bij de wandelwagen…

Je zal waarschijnlijk zo’n doorgroei wandelwagen bedoelen, waar ze ook recht kunnen inzitten… Dan zou ik die toch even van de zolder halen, als het kouder wordt voordat het kleine zusje er is!

Ja ik bedoel de wagen die je van de kinderwagen kan maken. Eerst een kinderwagen, dan de wandelwagen, en nu de buggy, haha Iedereen noemt alles ook weer anders
De bggy is zo’n licht gewicht inklap ding dat ook aan de fiets mee kan. Die kan ook in meerdere ligstanden, en ook de beentjes kunnen daarin liggen en bungelen zeg maar. Maar de voetenzak die ik heb is heel erg lang, daar kan geloof ik zelfs een kind van 6 jaar nog in. Als ik die dus in de buggy doe zal de onderkant over de grond slepen.
Maar alleen een spijkerbroek en maillot er onder zal dus te koud zijn?

Ik heb zelf nogal snel koud, dus zal Noa ook eerder te warm aankleden dan te koud… Ze heeft vorige week zelfs al een sjaal en muts op gehad . Ze had wel alleen haar pyama en jasje aan voor de rest en ze was een beetje verkouden… Je kan het altijd eerst zo proberen en als je merkt dat hij het niet warm genoeg heeft, toch de wandelwagen van de zolder halen.

Ik moet even kijken naar mijn wagenzak, maar naar wat ik begreep van de dame van wie ik hem heb kan hij ook in der buggy. En als ik haar naar het kdv breng doe ik hem er niet in want het is meer tram dan iets anders dus dan zweet ze er weer uit.

Groetjes,

Michèle

Goed idee Sannn, zo’n skipak. Waar koop je die dingen?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou de wandelwagen van zolder halen. Ga zelf maar eens buiten op een bankje zitten als het 5 graden is. Wedden dat je het na 20 min koud hebt

Mijn kinderen zijn nu 2,5, maar die krijgen van de winter ook nog hun voetenzak hoor. Als je een uur buiten stil zit is het echt ijskoud.

Als je de wandelwagen niet van zolder wilt halen kun je misschien een lekkere (wat dikkere) fleece deken kopen voor zolang en die dan over zijn benen leggen.

jah das ook een goeie zeg! Vorig jaar in de winter had Joey ook een skipakje, omdat hij de deken in de kinderwagenbak altijd aftrappelde, en in de maxicosie was hij al heel snel uit het bijbehorende voetenzakje gegroeid.
Ik ga zeker weer zo’n skipak aanschaffen voor deze winter. Ik wil eigenlijk die wandelwagen niet meer gebruiken, het allerliefste verkoop ik die ook, zodat we een duowagen kunnen kopen. Die wandelwagen staat ook zo in de weg, we wonen zo klein, en dan staat hij altijd in de keuken voor de kelderdeur…
Ik ga zeker nog proberen of de voetenzak in de buggy past, voor als we heel lang weg gaan en het is echt heel koud. Bijvoorbeeld bij een dagje winkelen in een andere stad ofzo, maar verder moet een skipakje inderdaat ook wel voldoen lijkt me.

Oké Sannn, zal dan 'ns bij Zeeman gaan kijken. Bedankt voor de tip!

En toch wel handig inderdaad, je kind nog gewoon in de kinderwagenbak met een dekentje erover. Jammer genoeg trapt Erik daar niet meer in…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Da’s ook weer waar, het zijn wel enorme bakbeesten, die dingen. Wij hebben 'm nog steeds in de bijkeuken staan, hij moet nog steeds op marktplaats maar komt er maar niet van. Neemt me toch een ruimte in beslag! Binnenkort toch maar 'ns regelen, haha. Wel goed dat 'ie bij jullie in de auto past, ik kreeg 'm met geen mogelijkheid in m’n Ka.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

H&M hebben ook skipakken. Moet je alleen inderdaad nu kijken want van de winter zelf hebben ze niks meer en zeker niet de maat die je wilt hebben.

Groetjes,

Michèle

Thanks Michèle!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Geen dank. Ik ga morgen ook even kijken voor Morgan bij de Zeeman en Hema en anders even naar de stad van de week.

Groetjes,

Michèle

Volgens mij zijn de meeste tips al gegeven, maar zo’n skipak is heel handig of anders in ieder geval een gevoerde broek met daaronder een maillot. Dat deden wij ook vaker. Dat is namelijk ook praktisch op de fiets, want in zo’n zitje kun je zeker geen deken om hem heenslaan.
In de buggy zou ik een losse fleecedeken nemen. Wij gebruikten afgelopen jaar nog de fleece lodger, maar die hadden we nog liggen van de tijd dat hij in de maxicosi zat. Die gaan we de komende tijd dus ook voor de baby gebruiken in de maxicosi. Verder gebruik ik meestal de grote wagen ipv de buggy, omdat ik die fijner vindt wandelen. De buggy gebruiken we hier echt voornamelijk als we ergens met de fiets heengaan.

In mijn 206 past de wagen wel in de kofferbak. Ik heb daarvoor alleen 1 hoofdsteun verwijderd, waardoor je 1 wiel op die plaats kunt doen. Hij past dan precies op zijn kant.

Wij hebben er echter nu 2 in huis staan, want we hebben ook een duowagen gekocht, een phil and teds sport. Die klapt trouwens helemaal klein op en past helemaal handig in de kofferbak.

Succes met shoppen en ik ga binnenkort ook maar eens op pad voor een skipak voor onze vent, want die wil natuurlijk lopen buiten deze winter…

groet
Gwen

Lilypie Second Birthday tickers

Zo’n skipak hé … wat voor maat moet je dan nemen? Jurian heeft nu maat 80 … maar kan me voorstellen dat je voor een ski pak wel 1 of 2 maten groter moet nemen…

Mini-boy. Ik denk net als met een jas een maat groter. Een jas en zeker een winterjas koop je 1 maat groter. Denk dat je even moet kijken ook of ze groot vallen want ze moeten er ook in kunnen bewegen.

Groetjes,

Michèle

hoi
Handige tip, zo’n skipak, ga ik ook eens voor oppad. Emma wil geen dekentje, en bij mij staat de “grote” wandelwagen ook al een tijdje op zolder, vanwege plaats gebrek, en een kleine auto (citroen C1).
Ik vind de buggy ideaal.
Je wandelwagen op marktplaat zetten! krijg je er nog bijhoorlijk wat voor terug. (kan je weer bij je duo wagen leggen )

groetjes

Enne… Snoekie volgens mij is er ooit een topic geweest met tips over een dubbele wagen. Moet je even in de zoekfunctie kijken. Maar heeft volgens mij vooral te maken met naast elkaar/ achter elkaar. En dan is de tip (dacht ik) om toch achter elkaar te kiezen ivm de ruimte die je inneemt in winkels etc.

@ mini-boy
We hebben al een duowagen uitgezocht, morgen gaan we hem kopen. Mijn ouders betalen hem Het is inderdaat achter elkaar, want naast elkaar zou beteken dat ik in ons oude winkelcentrum nergens meer binnenkom met die ouderwetse smalle deuren, haha!
Joey zit dan voroin, met zo’n plankje voor hem waar een beker in kan staan, en de baby ligt achter hem in een reiswiegje, waar je later ook weer een zitje van kan maken. Bijkomend heel groot voorbeeld; een dubbele boodschappen ruimte onder in Dat vind ik zo’n nadeel aan die kleine buggy’s en wandelwagens, je kunt er niks in kwijt. In de duowagen past lekker veel!
Maar ach, tegen de tijd dat de baby in een buggy past wil ik vast weer een duobuggy, haha! Dan kun ej weer niet wachten tot je zo’n licht gewicht inklap ding kunt gebruiken!