Wandeling eindigt in drama!

!!!Ik ving vanmiddag dit verhaal op en ik wert er niet goed van!!!

Een oma was s’middags aan het oppassen op haar kleinkind van anderhalf.
Ze besloot lekker even een stukje te gaan wandelen.
Maar deze wandeling liet echter uit op een drama.

Uit het niets kwam een hond aangerent en sleurde het kindje bij het hoofd uit de wandelwagen, en sleepte het vervolgens enkele meters met zich mee.

Omstanders wisten de hond te overmeesteren, Maar het kindje is in ZEER kritieke toestand in het ziekenhuis opgenomend, met zware verwondingen aan het hoofd.

De oma verkeert in shoktoestand.
De hond is afgemaakt, ze proberen nog te achterhalen wie de baas van de hond was, want het ging om een ilegale teriér die niet toegestaan is binnen Nederland.

Ik wens deze Famillie heel veel steun en sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

De eigenaar van de hond is bekend. Hij heeft aangegeven waar hij de hond vandaan had. Uit Spanje geloof ik.

Het niet aanlijnen van honden op plekken waar ze aangelijnd moeten zijn, moeten ze zwaarder bestraffen. Ik heb echt geen hekel aan dieren en ik vind het best dat andere mensen huisdieren hebben, maar ik moet er geen overlast van hebben.

Hier op het winkelcentrum kwam laatst een ouder vrouwtje aan met een loslopende hond. Formaat meubelstuk.

Mijn dochtertje van toen net 2 kroop ongeveer in me. Ik moet toch mijn kindje los kunnen laten lopen in een winkelcentrum of niet?
Dus ik keek nogal zuur en dat vrouwtje zegt: Hij doet niks hoor.
Ik zeg: Dat kan wel zijn, maar het blijft een hond met onverwachte acties en mijn dochtertje weet niet dat die (voor haar hele grote) hond niks doet. Die is er bang van.
Ja, zegt ze, maar hij heeft bijna altijd kindjes in zijn buurt. Hij is er echt heel lief voor.
Dus ik zeg weer: Mevrouw die hond hoort hier gewoon aangelijnd te zijn.

En aansluitend zei ik (want op zulke momenten kan ik echt een kreng zijn): Mensen van uw leeftijd hebben het altijd zo graag over “de jeugd van tegenwoordig”, maar “de jeugd van vroeger” bestaat ook niet uit alleen maar lieverdjes blijkbaar.

Het interesseerde me echt niks wat ze van me zou denken. Ik ben gewoon heel principieel in die dingen, en regels zijn regels.

Groetekes, Sje

Ja, ik had het ook gehoord van dat jongetje en die hond.
Echt verschrikkelijk.
Denk je je kind veilig in de buggy te hebben…

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

ja wat een drama zeg!

je moet tegenwoordig ogen in je achterhoofd hebben geloof ik.

ik liep vanmiddag in het park met diantha in de wandelwagen en ons hondje gabber [fomaat heel klein meubelstukje]
komt er ook iemand aan met 2 gtote honden. allebiei los.
die ene is nog een jonge hond, maar wel formaat kalf. hij komt op ons afstormen, liep gabber onder de voet en mij ook bijna.
ik schrok me rot!
ik vindt dat als je je dier niet onder controle hebt moet je hem aangelijnd houden.

dit drama had mij dus ook kunnen overkomen vanmiddag. moet je niet aan denken toch?
mijn gedachten gaan ook uit naar deze familie. sterkte

christa mama van diantha

Oh wat erg zeg, het zal je geneuren als oma zijnde, lekekr trots met je kleinkind een stukje wandelen

Groetjes Nathalie & Co

OOOOOOOOO wat verschrikkelijk zeg, niet normaal. Ik kan me erg storen aan mensen die hun honden niet aangelijnd hebben. Ook al doe ze dan misschien wel niks, het blijft een beest en daar blijf ik me altijd bewust van, zeker met kinderen in de buurt. Daarbij is het gewoonweg ook zo dat ook al doet een hond niks, er zijn mensen die gewoon bang voor ze zijn. Mijn vriendin is ook als de dood voor beesten, dus die gaan naar buiten als ze komt. Ben wel eens wezen wandelen in het bos en ze stond voortdurend achter mij verschuild omdat er weer een hond los liep.
Hoop zo dat het goed mag komen met het kindje en de oma, pfffff.

Pfff wat erg zeg
Je schrikt je toch helemaal rot
Hoop dat het met het kindje en haar oma natuurlijk ook goed komt
Geloof dat het kindje lang bang zal zijn voor honden

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

OH JEZUS!!! wat verschrikkelijk!!! hopelijkkomt het allemaal goed met het kindje!!!

liefs jessica, &

Sorry dat ik wellicht bruut overkom…
Ten eerste zou ik de baas van die hond aan mijn trekhaak hangen en hem net zo lang meesleuren tot ie niet meer … nee… nog net wel leeft en dan daarna die hond tot die niet meer leeft (zodat de dierenarts geen overbodig duur) spuitje hoeft te geven. Waarom reageer ik heftig? Ik heb zelf een hond en ik probeer zowel de hond als Gioia zo aan elkaar te leren wennen dat ze respect voor elkaar hebben. Dus niet aan elkaar trekken en plukken en (voor zover dat gaat) elkaar laten inzien waar de grens ligt. Dus enerzijds de opgetrokken lip bv versus het omdraaien en weglopen. Als baasjes van honden deze mijns inziens simpele dingen niet naleven verdienen ze niet een rechtvaardigere straf als hierboven.
Als ik iemand in zijn hart tref, het is mijn idee, gevoel en denkwijze, tegendelen hoor ik graag en zal deze lezen en in waarde schatten

groetjes, Jacky
de papa van Gioia

hey jacky,
jouw gevoel over die baas kan ik me wel voorstellen, maar die hond.
die kan er ook niets aan doen.
die baas had de hond aangelijnd moeten houden.
ik heb begrepen dat de baas de hond uit spanje meegenomen heeft.
nou, dan weet je helemaal niet hoe dat dier reageert, want je weet niks van zijn verleden.

maar hoe je er ook over denkt, het kwaad is geschiedt, de baas leeft nog en de hond is dood!!!

ik hoop dat alles goed komt met oma en het kindje.

groetjes christa mama van diantha

Het verhaal schijnt inmiddels ietsje anders te zijn.

Het is begonnen in het huis. Daar heeft de hond het kindje gepakt en toen de tuin ingesleurd.
Zal ff kijken of ik het ergens terug kan vinden.

Verder vind ik dat je als baas verantwoordelijk bent voor je hond.
Dus als ie niet 100% te vertrouwen is dan zo’n muilkorf om als je naar buiten gaat of bij anderen bent.
En uiteraard aangelijnd.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

ben blij dat je het met me eens bent bieb!

ben benieuwd of jij kan vinden hoe het nu werkelijk gebeurd is.

Ja, ik heb het gevonden
Ik zet het hieronder.

De peuter die afgelopen zaterdag in Barneveld ernstig gewond raakte door een aanval van een hond, blijkt geen onbekende van de eigenaar van het dier te zijn. Het anderhalf jaar oude jongetje was met zijn oma op bezoek bij de 37-jarige man, een kennis van de vrouw, toen de hond het jochie bij zijn gezicht greep en de tuin in sleurde. 

De oma van het kind vertrouwde de hond al niet, en vroeg de eigenaar de hond uit de kamer te sturen. Even later kwam het dier echter terug, waarop hij weer werd weggestuurd. Vervolgens greep het dier het kind, dat in een buggy lag, en sleurde hem meters mee de tuin in. De peuter ligt momenteel met 120 hechtingen in het gezicht in het academisch ziekenhuis in Utrecht. 

De politie heeft gemeld dat morgen zal blijken of de hond, die inmiddels is afgemaakt, een raszuivere American Staffordshire Terriër is. Als de hond een in Nederland verboden ras blijkt te zijn, kan de eigenaar strafrechterlijk vervolgd worden. De man zei eerder dat hij het dier in Spanje had gekregen.

wow, nog erger allemaal.
volgens mij hebben ze de verkeerde afgemaakt!!!

klinkt misschien heel cru, maar als je willens en wetens toch zon soort hond bij dat kindje laat!! een stafford is niet voor niets een verboden hondenras in nederland. en wat voor straf krijgt zon eigenaar dan?
zal ook wel peanuts zijn.
en het kindje is de dupe.
bedankt bieb voor je berichtje.

En zo had ik het verhaal nog niet gehoord, maar het blijft verschrikkelijk!! arme kind 120 hechtingen, als hij het overleeft is hij dan ook voor het leven getekent. en daar kan geen rechtzaak of vergoeding wat aan doen.

Maar weet je ook hoe zijn overlevingskansen liggen? want afgelopen weekend verkeerde hij in zeer kritieke toestand.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben