Wandelen... maar hoe?

Misschien een rare vraag hoor. Maar ik ben zo benieuwd hoe jullie dat doen als jullie een eindje willen gaan wandelen (of even naar de winkel willen) met een kleine die net kan lopen.
Ik weet niet zo goed of ik Nick nou zelf moet laten lopen en dan een wandelwagen mee moet nemen. Ik denk dat het nog te vermoeiend is om zo ver te lopen. Vaak wil hij ook “los” lopen en niet aan de hand. En dan ben ik onderhand na 3 uur nog maar 5 meter van huis…
We hebben ook een hond en dan is het helemaal niet praktisch om EN een wandelwagen EN een hond EN een kind vast te moeten houden. En om nou de hond iedere keer uit te moeten laten als Nick op bed ligt is ook geen optie. Nu kan Nick wel in de wandelwagen zitten maar sinds hij een maand geleden is gaan lopen, is dat ook vaak drama…
Kijk zoals vanmiddag ging het prima. Dan is mijn man erbij en we hadden de slee mee.(voor het geval dat) Dus mocht hij moe worden of een andere kant oplopen dan ben je altijd nog met z’n tweetjes om dat in de gaten te houden. In m’n eentje vind ik het best nog lastig.

Ik zal het wel helemaal verkeerd aanpakken dus ik hoor graag hoe jullie dat doen!

Groetjes Bianca

Als we geen haast hebben mag morgan lopen zoals even naar de kinderboerderij of de winkel een paar straten verderop. Hebben we haast heeft ze pech en gaat ze gewoon in der wagen. Boos of niet boos das dan jammer wij zijn de baas. Oh ja ze mag ook wel eens het laatste stuk van de tramhalte naar huis lopen, maar dan alleen als we samen zijn want en de buggy en haar hanteren vind ik niks.

Groetjes,

Michèle

Hoi!
Ik heb geen hond maar wel een lopertje
Als wij gaan wandelen en ik ben in mijn eentje dan zet ik hem in de buggy
tot we ergens toekomen waar hij rustig kan stappen.
Hij moet dan wel altijd een handje vasthouden
(dus ik met één hand zijn hand en mn andere hand aan de buggy)
en als hij dan los wil laten en zijn eigen gangetje wil gaan vliegt hij prompt terug in de buggy.
Het is niet altijd praktisch maar voor mij toch de beste oplossing.
Maar als je dan een hond erbij hebt weet ik het ook niet zo goed.

Groeten
Tanja

Het is ook moeilijk en wandelen als Julian zelf moet lopen gaat ook niet altijd vlekkenloos. Buggy meenemen en hem er naast laten lopen werkt hier niet echt…hij wil dan de buggy duwen of hij loopt gewoon de andere kant op naar iets dat veel interessanter is.

Wat ik een keer heb gedaan en wat me prima is bevallen is met de auto naar het winkelcentrum gaan, de buggy in de auto laten en hem lekker zelf laten lopen. Bij alle winkels waar we binnen gingen maakten we het samen gezellig door of in een spiegel van een pashokje gek te doen of een boekje te lezen bij Bruna. Hierdoor bleef hij het leuk vinden om alle winkels in te gaan en heeft hij uiteindelijk een uur samen met mij gewinkeld. Hij wilde heel even opgetild worden, liet toen een harde wind en kon weer verder lopen (raar mannetje). Ik vind het knap van hem en dat terwijl gewoon wandelen niet interessant genoeg is voor hem. Hij moet iets kunnen doen onderweg anders wil hij alleen maar gedragen worden.

Hond uitlaten doen we wel samen, hij mag dan de riem vasthouden terwijl ik de riem een stukje verderop ook vasthou zodat de hond toch gecorrigeerd kan worden. Bij het hondenveldje liggen altijd wat eikeltjes op de weg, dus gaan we samen eikeltjes zoeken en dat weet hij nu. Hij roept al eikel als we de hond gaan uitlaten (wat moet de buurt wel niet denken haha). Nu er sneeuw ligt, gaan we onze voetsporen bekijken, hij loopt dan te stampen en te stampen en vindt het reuze interessant dat zijn voetje een vormpje achterlaat.

Dit heb ik ook moeten leren hoor. Ik dacht eerst: als je kunt lopen, loop je maar gewoon mee. Maar zo werkte het helaas niet… Een krijsend kind op de stoep die geen stap meer wilde verzetten. Hij moet iets doen of een doel hebben, anders vertikt ie het om mee te lopen.

Succes

Toen Tim net kon lopen deed ik hem gewoon in de wandelwagen als we naar de winkel gingen lopen. Nu trouwens nog steeds, want anders loopt hij overal heen behalve de goede kant op !! Heb geen zin om hem constant in de winkel achterna te moeten zitten. Als we gewoon naar buiten gaan om een frisse neus te halen mag hij gewoon zelf lopen. Het ligt er dus gewoon aan waar we heengaan. Het KDV is hier bijvoorbeeld vlakbij. Is maar een paar minuutjes lopen, dus dan loopt hij gewoon zelf. En laatst moest ik alleen even naar de boekwinkel. Daar ging ik met de auto heen en dan loopt hij gewoon aan mijn hand mee naar de boekwinkel.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

wij hebben ook een hond en een flinke ook (een Berner), dus met uitlaten gaat Joey gewoon lekker in de wagen mee, heefthij altijd gedaan en hij vind het heerlijk. Maar soms gaan we daarna, hond en de wagen thuis latend, nog even samen een rondje lopen en we lopen naar Oma.
Joey vind het sowieso heerlijk om buiten te zijn, in de wagen of los lopend maakt niet uit. En als hij zelf gaat lopen heeft hij zoveel te zien, over vliegende vogels, een garage deur, een plant, maakt niet uit wat, maar vooral de verkeerde kant oplopen is favoriet, dan schaterd hij het uit. En als hij mee moet dan laat ik hem de eerste stapjes aan de hand lopen en als hij niet wil dan zwaai ik hem even aan zijn armen voort, vind hij geweldig!
Maar net samen met de hond was wat lastiger, we kwamen ook nog 2 kinderen en 2 katten tegen, dus toen moest de hond in het gereel gehouden worden, doe dat maar eens, hond van 50 kg…gelukkig liepen we nog in een doodlopend, autovrij straatje pfffff.
Succes, het komt echt goed, jullie vinden jullie manier wel.

wij nemen de wandelwagen mee, en rico loopt dan en als ie moe is zetten we hem in de wandelwagen,
ik vind niet dat het nodig is om hem in de winkel los te laten lopen, dat is echt te snel, omdat rico behoorlijk 1-kennig is als hij los loopt.
en 1 iemand tegen komen is al drama (als hij die niet kent) moet je nagaan bij een overvolle winkel…dankje feestelijk
Maar meestal gaat de wandelwagen mee,
als er sneeuw ligt gaan we met de slee, en als we een winkelwagen nodig hebben dan gaat ie in de winkelwagen, in dat zitje weet je wel?
en we gaan zoiezo elke dag een kwartiertje stappen buiten, gewoon bij ons in de buurt

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi,

In de buggy of wandelwagen geen gezeur en in de winkel of dicht bij de winkel cq huis mag je een klein stukje lopen.
Althans dat sprak ik altijd af. Paar keer huilen maar daarna was er aan gewend en hoe beter ze ging lopen hoe langer het stukje werd.

groetjes

lon106

@lon1306
Zo heb ik het gisteren ook gedaan. Ik ging naar de supermarkt hier vlakbij en toen heb ik hem in de wandelwagen gedaan. Toen we bijna thuis waren mocht hij zelf stappen en nog even in de tuin rondlopen.
Dat ging prima.
Ik heb toen de hond maar uitgelaten toen hij smiddags op bed lag. Doe ik liever niet maar het is niet anders. Met hond, wandelwagen en lopend kind is dat geen doen als je alleen bent samen met mijn man is het geen probleem.
De hond is ook nog erg jong dus die luistert ook nog niet zo goed en vliegt overal heen ook al is ie aan de riem. En dan wil Nick de riem ook nog eens vasthouden en dan sta je daar weer met een huilend kind en een hond die zich inmiddels om je heen gedraaid heeft. zucht… Dus dat doe ik maar eventjes apart allemaal.
Die handigheid zal vast nog wel komen.

Groetjes Bianca

Wat je ook kan doen is naar een speeltuintje of kinderboerderij lopen.
Dat heeft mijn vriend gister met Seth gedaan.
In de wagen (met hond voor jou) erheen en dan daar de wagen ergens neerzetten en je kind gewoon laten scharrelen daar.
Ik genoot al van de verhalen die mijn vriend erover vertelde

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hihi Bianca, ik zie het al helemaal voor me, riem helemaal om Nick heen gedraaid…Ik heb er een beeld bij zeg maar!
Wat ik nog wel eens doe trouwens, is na het uitlaten van de hond, hond in de tuin, Joey mee aan de hand en dan eendjes voeren, vind hij helemaal geweldig.
Groetjes,
Sandra

@Sandra
Ja, lach maar Op zo’n moment heb ik echt het geduld niet meer hoor! En daar noem je net “aan de hand” meenemen. Maar dat is hier ook een probleem. Meneer loopt liever zelf. Wij hebben ook een park, is wel wat verder lopen, dus eventjes is er niet bij… Maar ik zie hem al regelrecht de eendjes acherna gaan dus dat ga ik maar niet proberen ha,ha ha.
Ik denk dat ik maar gewoon de wandelwagen voorlopig aanhoudt als ik ga lopen met de hond. Dan maar krijsen dat hij niet in de wagen wil. Mag hij vlak bij huis wel lopen. Dan is de hond ook weer wat rustiger…
Nu ben ik zo blij dat Nick loopt en dan zit ik weer te miepen over hoe je dat moet aanpakken. Tis ook nooit goed he

Groetjes Bianca

sorry hoor, maar ik had even een beeld. Als wij een lange lijn zouden hebben dan is dat precies iets wat hier ook zou gebeuren, maar wij proberen de hond eigenlijk zoveel mogelijk los te laten lopen, maar dat werkt ook niet altijd, hij heeft ook niet altijd zin om te luisteren, vooral niet naar mij!
Mag ik vragen wat jullie voor hond hebben eigenlijk??
Joey wil ook niet altijd aan de hand lopen hoor, het liefst natuurlijk los en de kant op waar jij niet naartoe wil. Maar goed, als we langs de weg lopen waar ook auto’s rijden dan moet hij zeker aan de hand, of hij wil of niet.
En ik heb de mazzel dat Joey het niet erg vind om in de wagen te zitten, ook niet nu hij kan lopen, hij is allang blij als hij naar buiten mag, in de wagen of lopend!
Ach ja, we willen vanalles met en voor onze kids he.
Groet,
Sandra