Wakker van het hoesten

heeft iemand tips? Mijn dochter is erg verkouden geweest laatst. Denk dat ze het op het kdv heeft opgelopen. snot liep letterlijk uit haar neusje en ze hoestte ook erg (dit alleen wanneer ze in haar bedje lag.) Ze werd hier dus constant wakker van, zowel overdag als s nachts. erg vervelend… Heb toen haar bedje van voren wat omhoog gezet en dat hielp. Nu 2 weken later is ze alweer zo verkouden! Hoe komt ze daar toch iedere keer aan vraag ik me ten eerste af en ten tweede, ze wordt weer om de 10 minuten wakker van het hoesten en het bedje omhoog zetten lijkt nu niks te helpen. Iemand tips??? Heb Bisolvon hoestsiroop gehaald, maar ook dat nog zonder resultaat…

mama1980

Lilypie Second Birthday tickers

Neusspray al geprobeerd? En idd bedje omhoog zetten, maar dat had je dus al gedaan…

Waterbakje onder der bed wil ook wle eens helpen.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

moet dat dan warm water zijn zodat het verdampt? Of is dat niet de bedoeling?

mama1980

oh en Suzsje, heb idd otrivin gesprayed voor het slapen. Ze hoest ook alleen als ze in haar bedje ligt. overdag als ze wakker is nauwelijks, dan juist weer een loopneus!

mama1980

hey hey, ja hier precies hetzelfde een paar weken geleden, kon nie naar buiten zonder zakdoeken,want snot kwam er uit !
en inderdaad vooral snachts heel erg hoesten, ik heb heel de truckendoos opgetrokken, …
water onder haar bedje gezet… ui erbij, en luuf op haar borstje gesmeert, en ik zetten een antilekbekertje met water in haar bedje, zodat ze lekker een slokkie kon nemen snachts…

maar dan nog , denk ik dat dit gewoon over moet gaan… hier heeft het ook wel een week of 2 geduurd, ben vorige week naar de arts gegaan om toch haar longetjes na te laten kijken,want het was nie normaal snachts… maar daar was niks aan te horen, allemaal goed dus gewoon mega verkouden, (ook hier snottert ze wederom hoor, denk inderdaad dat al die snottekoppen elkaar gewoon elke week opnw aansteken op het kdv)
je kunt ook misschien wat thee met honing proberen, als ze over een jaar zijn mag dat wel … dat heb ik hier ook gedaan…

haar bedje omhoog zetten helpt hier nie,want die zwiert alle kanten op tijdens haar slaap…

dus ja…da zijn een beetje de tips van mij
hoop dat het snel beter gaat, want het is nie funny natuurlijk

Ja dat denk ik ook! hahaha. en de mijne hier is nu erg van het kusjes geven en neuzen, dus als ze dat op het kdv ook de hele dag doet is het inderdaad nie gek… maargoed, wel erg vervelend. Geeft niks zegt onze h/a, daar krijgen ze weerstand van. Ja dat geloof ik, maar hij hoeft er niet 25x uit in de nacht
heb net trouwens een beetje LUUF gesmeerd. Dacht eigenlijk dat dat alleen voor een verstopte neus was, maar het lijkt waarempel een beetje te helpen nu!

mama1980

ben je zelf wel eens verkouden geweest en dat je dan sávonds als je in bed ligt begint te hoesten ? dat elke inademing irriteerd in je keel !!!
KRIEBELHOEST
je kan thijmsiroop geven.

@vlokje03 zit dat ook niet al in bisolvonsiroop?

mama1980

nou ja die luuf is voor je luchtwegen open te maken, je neus (je, in dit geval) en ook je keel… denk ik …
anyways kan je vrijer ademen, en da helpt altijd als je verkouden ben

ja fijn he, die zoeners op het kdv… ik heb er hier ook eentje, heel de dag …
ja en dan krijg je bacille… hahahhaa… en nog meer snotters…

Hier ook eentje super super aan het hoesten… Jasper gebruik standaard een puf (Qvar) vanwege z’n luchtweginfecties/astmatische klachten. Dus zo’n verkoudheid slaat weer acuut op z’n longetjes, nu gebruiken we een extra puf erbij (ventolin) als ie echt benauwt is. Verder heb ik idd het bedje ook opgehoogd aan 1 kant, veel neusspray en voor het slapen gaan de boel even uitzuigen met z’on neuspeer. Ik heb idd een waterbakje aan de verwarming hangen voor de luchtvochtigheid (wel regelmatig schoon water in doen…is een broeinest voor bacterieen in dat stilstaande warme water). Ik gebruik geen luuf of een ui want de scherpe geuren daarvan lijken z’n benauwdheid eerder te verergeren dan dat het beter wordt. Zo nu en dan ga ik er s’nachts uit, als ie echt veel hoest of benauwd is, (en hij ook al het snot in z’n ogen gesmeerd heeft… ), even schoonpoetsen, wat drinken, daro hoestsiroop en weer lekker naar bed.

En die snottebellen bij het KDV herken ik hier ook, hoewel Jasper er nu natuurlijk zelf vrolijk aan mee helpt! Laats bracht ik hem naar het KDV en een superschattig meisje kwam hem meteen begroeten, zo schattig hoe die twee op elkaar reageren, maar ze had idd een groene bel hangen niet te zuinig, die zat vervolgens op jaspers hoofd geplakt…

Beterschap voor de kleine meid!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

het wil maar niet over gaan. Ze hoest nogsteeds niet als ze wakker is, alleen zodra ze in bed ligt. Dan ook slijm enzo. overdag wel een enorme loopneus. nu heeft ze sinds vandaag ook koorts erbij. Nu weet ik dat als hoesten gepaard gaat met koorts je beter de huisarts kan waarschuwen, maar ze heeft ook afgelopen woensdag de BMR vaccinatie gehad en daar kan ze natuurlijk ook die koorts van hebben nu. Wat zouden jullie doen? afwachten nog ?
En mamavanjasper, ik heb nu ook een bakje met water op de verwarming gezet, alle beetjes helpen

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/1OLsp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 12 Dec 2010 19:39:09

In bed hebben ze het vaak warmer vandaar dat ze dan eerder hoesten. Nu al reactie op de Bmr zou erg snel zijn.

Weet niet hoe hoog de koorts is, maar ik zou der een zetpil geven. Voelen ze zich vaak ook weer wat beter. En niet dik aankleden nu ze moet de warmte kwijt. Klink als grieperig:0 heerst vreselijk. Wij hebben het hier ook allemaal gehad, ook met koorts erbij.

Liefs Michelle

@miremady, heb haar idd een zetpil gegeven en alleen een romper aan gedaan en slaapzak zonder mouwen. Voel straks wel even of ze nog wat extra aan moet voor ik zelf naar bed ga. Bij cb zeiden ze dat er reactie kon komen op de BMR binnen 10 dagen, we zitten nu op dag 4. Kan dat nog niet nu dan?Hoop niet dat ze dat er nog bovenop gaat krijgen dan

mama1980

klinkt als bronchitus of als een bovenluchtweg infectie ik zou eens naar de huisarts gaan zeker omdat het TERUG is gekomen.
als het nou gewoon weg gaat is het prima maar als het telkens terug komt… tja dan zou ik dus naar de ha gaan…
Rico had dat ook namelijk… precies jouw verhaal had uit mijn mond kunnen komen
hij kreeg toen ventolin en dat pufte ik erin voor dat hij ging slapen en als hij wakker was. en zonodig vaker op een dag.
maar hij had er ook meer last van als hij lag.
door die ventolin gaat de luchtwegen openstaan en A hoesten ze het makkelijker op en B het geeft niet zo’n benauwd gevoel tijdens het hoesten.

Gewijzigd door - MamavanRico op 12 Dec 2010 20:34:26

oh joh, dan zal ik het eens in de gaten gaan houden. Het is idd weg gegaan en weer terug gekomen. Ik weet het zoals je hierboven kunt lezen aan alle snotneuzen op het KDV. Aangezien ze nu wel ook vaccinatie heeft gehad kan ze daar natuurlijk ook wat op reageren. Of is dit echt nog te snel? ALs het nu weg is en het komt weer terug, ja, dan wordt het idd eens tijd om verder te kijken misschien.
Moest hij dat toen tijdelijk gebruiken of gebruik je het nogsteeds?

mama1980

Normaal gesproken is dat te dnel, maar zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.

Normaal komt de reactie van de Bmr tussen de 10 en 14 dagen.

Liefs Michelle

heb net even in haar boekje gekeken want bedacht me dat ze toch echt 2 prikken had gehad. het zijn BMR en herhaling Pneumokokken. (in belgie is de volgorde en de leeftijden waarop ze de prikken krijgen ietsje anders) maar van de inenting pneumokokken heeft ze vorige keren weinig last gehad. Ik kijk het nog even aan hoe het morgen gaat…

mama1980

als ze de bmr prik heeft gehad heeft je kind ook de Men.C gehad.
de Men.C bijwerkingen komen eerder dan die van de BMR dezelfde dag of een dag later.
en de BMR is 5 tot 12 dagen na inenting dus het zou best kunnen.
het is niet 8 tot 12 dagen, zie RIVM website daar staat het ook beschreven, zij zullen het wel weten
opzich is een bijwerking van BMR meer roodheid enzo, ik weet niet hoe dat zit met verkoudheden…MAAR de weerstand gaat er wel van schommelen wat heel logisch is… ook van de MEN.C inenting. dus als ze nog niet helemaal beter was van haar verkoudheid, en ze vervolgens 2 inentingen krijgt is het niet meer dan logisch dat ze daar op kan reageren.
hoeft niks ergs te zijn hoor niet te druk maken, het is maar een bijwerking ALS dat het al is.
maar ik zou gewoon toch voor de zekerheid morgen naar haar luchtwegen laten luisteren.

oh btw je zegt koorts van de bijwerkingen he, sorry dat las ik niet, dat kan zoiezo na 5 dagen van de BMR, maar wat ik al wel zei, van de MEN.C de dag zelf of de dag erna al