Wakker 's nachts

Hoi

Nanik is sinds een week een paar keer per nacht wakker.
Ze droomt of ze heeft dorst of ze wil naar oma of… enz.

Vanacht werd ze om half 3 wakker en sliep ze pas weer om half 5. Ze was echt klaar wakker. Wat een gedoe zeg. Heb geen idee waar dat door komt. Gisteren heeft ze wel de hele nacht door geslapen.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe zouden jullie dit aanpakken.

Bianca

gelooft ze al in sinterklaas?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

De komende tijd is idd een spannende voor de ukkies. Dus als ze het Sinterklaasgebeuren al begrijpt kan het daar mee te maken hebben.
Daarnaast is het ( heb ik me laten vertellen) zo dat peuters en kleine kinderen enkele malen per nacht wakker worden. Soms slapen ze verder maar het kan ook zo zijn dat het moeite kost om de slaap weer te vatten. Door dromen, of het verwerken van een drukke dag, of het leren van iets nieuws…Je weet het soms niet waar het door komt. Jack heeft het ook bij vlagen.
Ik weet niet in wat voor bedje Nanik slaapt?
Jack ligt gewoon in een ledikant dus hij kan er niet uit. Als hij snachts wakker wordt, ga ik er na enige tijd heen, om te checken of er niks is. Daarna zeg ik dat mama gaat slapen en dat alle kindjes slapen en hij dat ook moet doen.
Maar ja, als ze huilt, of uit bed komt, dan is het een ander verhaal.
Verder, volgens mij deed Nanik al geen middagdutje meer he? Want anders zou ik daar nog aan denken, dat ze misschien moeilijk weer in slaap kan komen omdat ze teveel overdag geslapen heeft…
Ik heb het idee dat dit fases zijn…Hier is het soms ook een tijd zo dat Jack snachts eens wakker in bed ligt te kletsen en dan gaat het weer weken goed… Ik zou er ( indien mogelijk ) niet teveel aandacht aan besteden denk ik…

Groetjes van Christa

Denk ook een fase.

Sinterklaas besteden we nog geen aandacht aan dus dat zal het niet zijn (mama vindt dit echt een verschrikkelijk feest dus zolang we dit kunnen uitstellen doen we dat hihihi)

Ze is inmiddels wel heel erg verkouden en hoesten misschien dat dat al zat te werken. Vanacht was ze ook weer wakker en duurde het ook weer even voor ze in slaap viel. We wachten het wel weer af.

Bianca

hier ook rond half drie klaar wakker heb de tv op een gegeven moment voor hem aangezet en ben zelf in slaap gevallen dus weet niet exact hoe laat hij weer sliep (hij slaapt bij mij in bed dus vandaar) maar dit gaat al een aantal dagen zo bij ons zie mijn topic ruim 2 jaar nu in sprong? hier word geen sint gevierd (past niet in ons geloof) dus daar kan het niet aan liggen en volgens wat tips kon hij in de peuterpubertijd zitten vraag me dan wel af hoe lang die grap gaat duren want als ik ergens niet tegen kan is het te weinig slaap dan word ik echt grr
gelukkig is hij niet meer agressief geweest vannacht want dat was eerder wel het geval effe afkloppen nu haha

o ja voordat hij zo begon had hij flink de griep gehad dus wellicht heeft het ook daar mee te maken

nou maar hopen op een goeie nachtrust straks

groetjes

Het gaat mij niets aan hoor, maar bedoel je nou dat je midden in de nacht de televisie aanzet voor je zoontje die bij jou in bed slaapt??? Lijkt mij niet echt wenselijk hoor…
Peuterpubertijd tuurlijk, is hier ook bekend maar er zijn wel grenzen…toch? Maar das mijn mening.

Groetjes van Christa

Hier op het moment ook een jongen die paar keer per nacht wakker wordt. Aai over bol en hij gaat weer slapen … maar leuk is het niet want je moet toch even door die kou heen.

haha ja normaal doe ik dat ook niet maar ik was de wanhoop nabij haha lang leve disney channel haha het in bed slapen doet hij altijd al stukje cultuur van papa en vind het ook niet heel erg maar ben wel al aan het rondkijken voor een grote jongens bed en dan gaat hij bij zijn broers op de kamer

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 19 Nov 2009 21:43:35

mee dat ik het neerzet denk ik zelf de oorzaak te weten…
De spanningen / drukte / onregelmatigheden van het nieuwe huis…

Hoi

Inmiddels hebben we 2 zieke kinderen hier dus ik denk dat ook mee speelt dat ze iedere keer wakker werd.

Bianca

o jee beterschap dan maar

groetjes

Hoi, ik ben Babs en heb een zoontje van 2, hij is de laatste weken ook constant wakker, hij slaapt goed in en dan tegen een uur of 12 en tegen 4 uur begint hij te jammeren en soms gillen. CB zegt dat hij dan waarschijnlijk nachtmerrries heeft (lees: dag aan 't verwerken is) en dat het bij de leeftijd hoort.

Maar wat er nu ook bij komt, sinds 3 dagen, is dat hij helemaal is doorgelekt. Ik gebruik voor de nacht pampers, maar dat is niet tegen deze waterval bestand.
Hij krijgt voor 't slapen gaan nog een flesje pyjamapapje (soms 2), maar misschien moet ik dat gaan afbouwen (of is dit een ander topic ?)

Hellup !

Hallo Babs,

Leuk dat je ook bij Ikkeben bent gekomen!
En wat ben je vroeg wakker!
Veel plezier op ikkeben!

En hier ook een mannetje dat vannacht ook weer 2x kwam.

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

…haha…ja…goedemorgen…vanmorgen was 't al half 6, toen ik uit mijn bedje mocht komen!

Enne dank je wel voor je welkom

gr. Babs

@ Babs,: Dat is wel erg vroeg om beneden te zitten.
Dat heb ik nog nooit gedaan…als vroegste is het hier kwart voor 7 (ook al is ie om half 6 wakker) en dan met veel tegenzin.
Hij blijft maar in bed liggen te rollebollen of staan of zitten of huilen of weet ik veel wat maar ja…ik moet ook wel zeggen…dan ben ik er ondertussen al wel 3x ofzo geweest.

Kun je met je pampers niet een maat groter kopen die zijn ook meer bestand tegen hele regenvallen van kinderen met een zwaarder gewicht.

Ik heb zelf zo’n idee dat een kind zoveel kan/mag drinken savonds als hij wil want hij moet er de nacht mee in en ze hoeven snacht er niet voor uit om te plassen.

Hier wordt savonds en overdag BAR weinig gedronken en dat vind ik wel vervelned…hij komt met veel geluk aan 400cc (met erg veel geluk).
En dan nog fruit en kwark ofzo erbij dat is dan extra.

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Hoi Daniëlle, hele late reactie…sorry !!

Heel byzonder, maar sinds ik hier om hulp heb gevraagd, slaapt m’n kleine mannetje door en geef ik 'm voor 't slapen 1 flesje. Soms vraag hij om nog één, maar dat doe ik niet meer. En ik heb jouw wijze raad opgevolgd en heb een iets grotere luier gekocht .

Milan drinkt overdag ook niet veel, dus ik geef 'm elke keer z’n bekertje, hij neemt dan wel steeds een slokje…alle beetjes helpen…

Ik heb er wel 's over gedacht om Milan te laten liggen, maar dat kan en wil ik ook niet. Ten eerste, omdat ik alleen maar naar hem lig te luisteren en ten tweede ik zeg hem elke avond, dat als hij 's morgens wakker is, hij mij moet roepen , dus…

Maar dank je wel voor je input !

groetjes Babs