Wakker om 4 uur HELPP

Hallo dames…

Mijn kleine man is de laatste nachten telkens rond half 4 /4 uur wakker…
Ik probeer dan steeds de speen te geven maar wordt dan na 5 min weer wakker…
Dan een schone luier maar weer na circa 5 min wakker…
Nou heb ik hem gister na een half uur maar een beetje sap vanaf 4 maanden gegeven en toen sliep hij daarna wel weer door tot half 8…
Normaal slaapt hij tot 6 uur door (en gaat s avonds rond half 9/ 9 uu naar bed en krijgt om half 11 nog een fles van 180 met 6 schepjes en 3 schepjes nutrix)…

Hebben jullie enig idee hoe dit kan??
En misschien tips hoe ik hem kan helpen om gewoon weer door te slapen???

Groetjes Germaine

Lilypie 1st Birthday Ticker

ik denk een sprongetje verder niks doen al helemal geen sap geven

waarom geen sap geven?

Week 14,5 t/m week 19,5 is een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.

Geen sap geven omdat-ie daaraan gaat wennen en dan duurt het alleen maar langer voordat-ie weer doorslaapt. Nooit terug gaan naar de nachtvoedingen! En sap geven 's nachts is slecht voor doorkomende tandjes. Hooguit klein slokje water, maar verder gewoon afwachten tot het sprongetje voorbij is.

Groetekes, Sje

Minke wordt ook wel eens s nachts wakker en dan helpt een slokje ( gekookt) water hier ook, dan went ze niet aan zoet s nachts.
Maar verder kan je denk ik niet veel meer doen dan hopen dat dit een ( vermoeiende) fase is…
sterkte ermee!

ok dus geen sap…
En anders een beetje afgekookt water geven…
Even doorbijten dan maar…

ps: ik heb het oei ik groei boek niet… erg he…

Aanschaffen dat boek! Is echt de moeite waard en het scheelt je een hoop onrust, onzekerheid en vragen waarom je kind ineens anders doet dan anders.

Groetekes, Sje

Aanschaffen!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

die sprong is echt de ergste tot nu toe
rico is nu bezig met de 6 maanden sprong. helemaal het zonnetje maar eten ho maar

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ga ik zeker doen!!!

Groetjess

je hebt ook het oei ik groei werkboek, en ook zo’n oei ik groei boek waar alle vragen instaan die je je maar kunt bedenken, MET antwoorden natuurlijk
ga ook die een keer aanschaffen, altijd makkelijk

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Maak je borst maar nat, er komen nog ergere sprongen… Nee hoor, grapje, elke sprong is weer anders en verschilt per kind.

Sterkte ermee!

jantje

Morgan heeft met deze sprong besloten dat ze geen druppel meer dan 700cc drinkt, dus echt ellende als ik de strijd met haar aan ga. Het is al 3 dagen zo. Wel fruit eten en potjes, hoewel vanavond ook minder want ze lust echt geen visrisotto. Dus we hebben haar na een kwart potje (nog nooit een kind zo’n vies gezicht zien trekken) een kwart toetje gegeven (wat er zo in ging en mamma heeft de rest opgegeten) dus in verhouding had ze hetzelfde op.

Groetjes,

Michèle