Wakker om 06:00 uur in de ochtend

Helluppp!!!
Sinds 6 dagen nu wordt mijn kindje van 1,5 jaar voortaan om 6 uur wakker.
Ik vind dat veel te vroeg en hij moet van mij tot minimaal (eigenlijk) 7 uur blijven liggen.
Dus als hij om 6 uur wakker wordt ga ik er heen en geef hem zijn tut en knuffel. Ik zeg dan tegen hem dat het veel te vroeg is en dat hij nog even moet gaan slapen. Ik hou het heel kort en krachtig. Ik heb het idee dat hij het nog wel probeert maar dat hij gewoon echt wakker is. Dus probeert hij wat te kletsen wat al snel overgaat in jammeren en vervolgens huilen. Nou dat hou je tot maximaal half 7 vol. Sowieso is het heel vermoeiend want als hij wegzakt doe je het zelf ook maar 5 minuten erna meldt hij zichzelf weer waardoor je weer wakker schrikt.
Ik geef hem altijd rond half 7 nog een toetje en om 7 uur moet hij naar bed. Ik heb niet het idee dat hij later naar bed moet want dat trekt hij niet. Vanavond probeer ik hem gewoon om 7 uur een papfles te geven want misschien is het honger waardoor hij wakker wordt.
Maar heeft er misschien nog iemand een idee wat ik kan proberen?
Alvast bedankt.
Groetjes Saskia (de mama van Sam)

Ow wat heb jij geluk 6 uur
Justin van mij is om 5 uur wakker elke ochtend
Bij ons komt het door de klok hoor die een uur terug is gegaan
Van alles geprobeert maar helaas
Maar ja misschien zit jou kindje wel in een sprongetje
zou kunnen
Raadpleeg het oei ik groei boek
En anders weet onze Sje het misschien wel
Dat is onze enige echte oei ik groei boek expert

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ja, de sprongetjes-koningin meldt zich!

De sprongetjes gaan ergens tot 60 weken. Vanaf dat moment heet het peuterpuberteit als ze niet in het gareel willen.

Groetekes, Sje

Hier ook een mannetje dat heel vroeg wakker is, 5 uur!
Ook van alles geprobeerd maar niets helpt (wekker, speciale wekker waarbij oogjes opengaan, stickermethode).
Over een anderhalve week gaat hij naar school, ben benieuwd of hij het dan volhoudt zo vroeg wakker en heel de dag naar school.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Dan mag ik dus van geluk spreken die van mijne kwam altijd om 08 uur en sinds de klok verschuiving komt ze om half 8 op z’'n vroegst om kwart over 7 ze is bijna 1.
Ik zat al te mopperen waarom ze eerder kwam… maar liever kwart over 7 dan 05 uur

Groetjes Cora

Hier ook ineens sinds 3 dagen om half 6 wakker. Voorheen 7 uur.
Ze is ook klaar wakker en ze gaat na een tijdje (10 minuten) echt krijsen en huilen dat ze eruit wilt.

Valt inderdaad niet mee zo vroeg wakker worden. Mijn oudste was altijd om half 6 wakker dus ik zou er gewend aan moeten zijn maar valt toch tegen hahaha.

Hoop dat het maar een fase is.

Bianca

Wauw, het leed wordt wel wat verzacht als je zo leest dat er meerdere zijn.
Eigenlijk moet je dan blij zijn dat het na zessen is, vooral als je leest dat er kindjes zijn die zich rond 5 uur al melden.

Nou gisteravond om 7 uur nog een papfles gegeven en net iets later naar bed gedaan, voor half 8. Vanochtend was het half 7 dus het heeft iets geholpen (denk ik). Vanavond maar weer die papfles gegeven en weer net wat later naar bed dan 7 uur.

Och je weet dat het inderdaad een fase is dus het waait op de een of andere manier wel weer over.

Succes allemaal met die vroege vogels van ons

Het leed wordt inderdaad wat verzacht. Hier is 6 uur ook echt het matje, zou het door het weer komen meiden?
Nu is Tigo de laatste dagen ook wat sneller van slag, sneller huilen en meer hangerig, klinkt echt enorm als een sprongetje, maar helaas moest ik het boek teruggeven aan mijn vriendin, ik had hem geleend van haar en zij heeft nu een tweede kindje endus zelf weer hard nodig!

Groetjes Verna

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Als het inderdaad een sprongetje is dan doen onze kids het volgens het boekje
Sam is 1 dag ouder dan Tigo dus ouders met een kindje van anderhalf pas maar op!

Gelukkig wisselen ik en Wigo (mijn partner) elkaar in het weekend af. Dus heb ik toch 1 dag uit kunnen slapen (om 9 uur al wakker) maar in ieder geval uit jezelf wakker worden dan.

Morgen is het weer een werkdag en als hij dan om 6 uur wakker wordt, valt het hele ochtendritueel in duigen.

Maar och het is maar een fase hahaha moeten we maar denken

Groetjes saskia