Wakker maken?

Wat zouden jullie doen?
Mijn dochter slaapt nu eindelijk sinds kwart over 6, ze heeft over de hele dag vanaf half 11 maar bij elkaar een uurtje misschien geslapen.
Ik geef zelf nog BV en heb haar om half 6 voor het laatst gevoed.
Zouden jullie wachten totdat ze zelf wakker wordt? Of om ongeveer 22u wakker maken, uurtje wakker houden dan BV geven en dan weer naar bed brengen?

Sinds 4 nachten komt ze ineens 's nachts ook weer rond half 3 en dan om half 9 :S Terwijl ik haar wel al die tijd om +/- 23uur voedt en dus niks anders doe dan normaal.

Ik zou het die kleine meid lekker zelf laten bepalen.
Als een kindje het eigen ritme kan bepalen heb je over het algemeen een gezelliger kind.

Groetekes, Sje

Hoi hoi,

Ik heb tot een maand of 7 rond 23:00 uur wakker gemaakt voor een slokje. Mijn dochtertje sliep toen door 's nachts (vanaf een week of 5, I know heeeel luxe )
Ook voor je borstvoeding is het belangrijk denk ik om toch die voeding aan te bieden. Rond die leeftijd voed je overdag gemiddeld om de 3 uur, ’ s nachts mag er langer tussen zitten. En dat je dochtertje ineens 's nachts komt is waarschijnlijk omdat ze de hoeveelheid voeding aan het afstemmen is. Dat is het mooie van borstvoeding je dochtertje regelt zelf hoeveel ze nodig heeft en door vaker te komen voor een slokje ga je meer voeding maken, dat heeft ze waarschijnlijk nodig. Gewoon even aan toegeven. Ik heb heel veel baat gehad bij een borstvoedingsforum, ik heb het al vaker genoemd: www.borstvoedingsforum.nl. Daar zitten heel ervaren mama’s die mij al over menige hobbel hebben heen geholpen. MIjn dochter is nu bijna 13 maanden en wij zijn aan het afbouwen.
Succes!
groetjes,
Wendy

Ja ik vind deze website overzichtelijker
Mijn dochter sliep met 6 weken ook door maar nu ineens heeft ze weer wat anders bedacht om snachts ook te komen

Ik weet niet hoe oud ze precies is, maar “ineens” duidt vaak op een sprongetje. Zie het schema in het oei-ik-groei-boek.

Groetekes, Sje

11 weken
Sje hoe weet jij zoveel

Het schema staat in mama’s hoekje … en volgens mij is het rond deze tijd dus sprongen tijd. Dit wil zeggen dat ze wat nieuws aan het ontwikkelen zijn… maar daardoor wel ongerust of ‘opeen’ onrustig kunnen worden.

Sje: hoelang kan je in zo’n sprong zitten? Levi heeft het nl ook dat hij opeens weer komt snachts en dat breekt wel op … wil ook geen fv geven dan want hij was zonder gewend…

Sje is onze aller ervarendste onmisbare digi-mama… Die kan je nog vaak nodig hebben

In dit deel van het land hebben wij htboekje: ik word…
Daarin heb je niet het stukje mama’s hoekje…kan hetn iet vinden over sprongetjes

Mama’s hoekje is een onderdeel van deze site. Even links op “forum” klikken en dan bijna onderaan op de pagina staat het onderdeel mama’s hoekje!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

ow hehe
thnx

Geeft niks meid … maar heb je het gevonden?

Haha ja heb het gevonden hoor…
Nogmaals bedankt.
Ben nog niet zo heel thuis op deze site. dus ben nog vanalles aan het uitvinden.