Wakker maken voor voeding?

Mijn kleine meisje is de laatste twee weken wat onrustig, zowel met het drinken als natijd (borstvoeding uit de fles), en ze slaapt dan ook een stuk slechter overdag.
Als ze dan na een tijd toch in slaap valt, slaapt ze vaak langer dan de tijd waarop ze wel weer voeding zou mogen.

Zoals nu bijvoorbeeld, heeft ze om 17 uur een flesje gehad, daarna gezellig wakker, vervolgens huilend wakker en uiteindelijk rond 19.15 uur gaan slapen, maar ze ligt nu (22.00 uur) nog steeds te slapen. Ik ga haar nu zo wel wakker maken, zodat we na de voeding hopenlijk beide naar bed kunnen. Maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen en wat het beste is. Wel steeds wakker maken op gezette tijden om haar meer in een ritme te krijgen, of toch gewoon haar de regie laten en voeding wanneer zij het aangeeft?

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ik zou haar het ritme aan laten geven. Zeker nu ze nog zo jong is.

Groetekes, Sje

Ik heb ze voor de laatste voeding wel wakker gemaakt op vaste tijd.
Gewoon om daarna zelf lekker te kunnen slapen ipv dat je zelf nét in slaap bent en je meteen weer aan de bak moet
De rest vd dag liet ik de oudste het wel zelf aangeven.
Bij de jongste probeerde ik het wel iets te structureren… Omdat ik anders in de knoei kwam met de schooltijden van de oudste… Dus dan toch redelijk vaste tijden, halfuur voor we weer naar school moesten. Moest haar daar smorgens ook voor wakker maken.
In de weekenden en vakanties liet ik het haar wel helemaal zelf bepalen.

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt

Wij net als Suzsje ook altijd de laatste voeding op een (redelijk) vast tijdstip. De rest van de dag werd door de kleine zelf “bepaald”…
Groetjes Nancy

Dan laat ik het idd lekker zo.
Heb het oei ik groei boek er ook maar weer eens bij gepakt, maar het is ook sprongentijd dus dat zou haar onrust en moeilijker slapen overdag ook kunnen verklaren.
Ik laat haar dan ook maar lekker slapen ondanks dat het tijd voor voeding is, ze meld zich vanzelf wel, pakt ze in elk geval wel haar rust.

Heb inmiddels van CB gehoord dat ik haar niet teveel de regie moet laten voor wat betreft het wel drinken (op de wakkere momenten waarop ze onrustig is blijft ze ook na de fles maar op dr knuisjes zuigen en wild zoeken met haar hoofdje alsof ze nog meer wil…) want ze blijkt een enorme groeispurt gemaakt te hebben (iets teveel…) ik hoef dus niet te twijfelen of er wel voldoende voedzame stoffen in mn bv zit!

Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers