Wakker maken voor voeding?

Hoii dames…

Joël is inmiddels alweer 4 weken… (wat gaat dat snel hè?!)
Maar ik had een vraag… om 20.00uur krijgt hij een fles, en rond 23.30/ 24.00uur.
Wij moeten hem echt wakker MAKEN voor de laatste voeding van 23.30/24.00uur.
En hij slaapt eigenlijk gewoon tijdens de voeding.
Kunnen wij deze laatste voeding niet laten vallen? En dan elke voeding iets opschuiven? zodat hij dan rond 22uur de laatste voeding krijgt?
Hij slaapt overgens nog niet door.

Hij heeft nog niet echt een vast tijdstip dat hij komt om voeding, maar dat is meestal rond 3/4uur… en dan de ochtend rond 6/7uur.

Hebben jullie enig idee? of tips?

Liefs, Melanie

Nog gefeliciteerd met Joël!
Pff, die avondvoeding vond ik ook altijd een vervelende omdat ik zelf de wekker moest zetten om mezelf en mn dochter wakker te maken!!
Ik ben op een gegeven moment de late voeding een uur eerder gaan geven (overdag 4 uur tussen de voedingen en de late voeding 3 uur er tussen). Mijn dochter had op die leeftijd 5 voedinen van 150cc+5 schepjes (7-11-15-19-22), ik maakte haar alleen voor de eerste en de laatste voeding wakker, overdag bepaalde ze zelf wanneer ze honger had.
Ik weet niet op hoeveel voedingen Joël momenteel zit en of je al een voeding mag laten vallen gezien zijn gewicht? Je kunt proberen een voeding te laten vallen en de overige flessen op te hogen??

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

als hij dan zo voldoende flesjes en voeding krijgt dan is dit toch prima. PRobeer het uit!

Wat wij deden, toen ze de laatste voeding nog nodig had was m 3 uur na de enerlaatste geven… dus rond 20 uur en rond 23 uur (en soms half uur eerder allebei)…
Verder als je denkt dat hij genoeg drinkt voor de rest zou je inderdaad kunnen schuiven dat je op 22 uur uitkomt en kijken hoe de nacht gaat… (hopenlijk niet dan dat je eerste ochtendfles rond 5/6 uur uitkomt, zo vroeg voor je!
Gewoon proberen wat voor jullie werkt!

succes

@Zwelgje: Dank je wel…
Vervelend vinden we het niet om hem om 12uur nog de fles te geven, tegen die tijd gaan wij zelf ook naar bed dus dat scheeld natuurlijk al.
Joël zit op dit moment nog steeds op 7voedingen van 120CC + 4schepjes.
Hij woog bij zijn geboorte 2880gram, en zal nu rond de 3.5/4.0 kilo zijn.
Misschien wel meer hoor, ik heb geen idee eerlijk gezegt… Hij heeft al wel echt rolletjes hahaha!

@Domino: Hij komt nu ook rond 6uur in de ochtend…
Gister avond kreeg hij als laatst om half 12… werd daarna om half 3 wakker en om half 6… Pfff zou wel graag willen dat ie doorslaapt…
Zijn broer Noah sliep met 5weken door…

Liefs, Melanie

Oh een kleintje dus! Dan niet te snel een voeding eraf halen (misschien ophogen zodat je op 6 voedingen komt?), mijn dochter was 4650 gram met de geboorte, vandaar dat zij ook snel doorsliep en al snel op minder voedingen zat!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2m.lilypie.com/bnSHp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbdm.lilypie.com/rW29p1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” /></a>

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 22 Dec 2010 20:33:31

Wij hebben Tim ook vanaf zijn geboorte wakker moeten maken voor zijn laatste voeding. Maar dit hebben we wel altijd gedaan. Ik vind Joel persoonlijk nog te jong om hem zo lang zonder voeding te laten. Ik zou hem dus wel wakker maken.

Groetjes,
Sandra

Wat Zwelgje ook zegt: Joel is geen zwaargewicht en dan moet je inderdaad niet te snel een voeding skippen. Ik zou hem dus ook nog wakker maken. Bovendien loop je kans dat hij, als je kijkt wanneer hij komt, midden in de nacht komt, bv om 02.00 uur en dan vroeg in de ochtend weer. Wij schoven een beetje en zo kwamen we uit op 5 voedingen van 150 cc: rond half 8, half 1, half 6, half 11 en dan rond half 3 's nachts. Al zit er soms natuurlijk meer of minder tijd tussen, Max is geen machine, haha.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Als ik naar Noah terug kijk hij was maar 2480gram… echt een super klein ding… hij kreeg om half 11 zn laatste voeding, en sliep met 5weken door tot half 7,…

Joël was zwaarder bij de geboorte… maar goed… alle baby`s zijn anders uiteraard.
We hebben hem gister avond om 11uur de laatste voeding gedaan en hij kwam om half 3 en om half 6…

Hij is nu ook al sinds half 6 wakker… Pfffff word er een beetje gek van nu eerlijk gezegt hihihi

Liefs, Melanie

Wat Sandra zegt daar ben ik het mee eens, ik zou hem nu hij nog zo jong is wakker maken. Ik maakte Minke en Neeltje ook wakker hoor ( als ze niet zelf kwamen), soms ook wel eens wat vroeger omdat ik dan zo moe was, kon ik daarna ook lekker slapen… hihi.
Maar bij twijfel: even laten wegen op cb en daar advies op maat vragen ( letterlijk dus)
groetjes!

Grappig, om die verschillen te lezen, haha!

Mijn neefje die gister is geboren was 3850 gram, ongveer even zwaar als Joël nu

Overigens zou ik hem inderdaad ook wakker maken.
Hoe je het hebt gedaan 11-3-6uur, lijkt me prima!

Liefs, Anne

Savonds kan Joël er rustig 4uur of langer tussen laten zitten, dan moet het snachts toch langer kunnen denk ik dan?
Of is hun ritme echt puur om de 4/4.5uur ingesteld om het zo maar te zeggen?
Want “Nodig” die nacht voeding om 3uur heeft ie niet, hij drinkt dan ook lang niet alles… meestal maar 60cc.
We hebben zelfs even gedacht dat ie misschien zuigbehoefte had…maar dat was niet zo… hij heeft dan echt honger… (klein beetje honger dan).
Het is niet zo dat ik er niet tegen kan hoor, om er uit te gaan snachts, want heb alles voor mn kleine mannetje over… maar was gewoon erg nieuwschierig of we de laatste voeding af konden schaffen of terug konden brengen.

Maar oke… dan laten we die laatste fles er nog even bij… maar gaan wij wel proberen om die nacht voeding eraf te halen… elke keer iets meer opschuiven…
Want vanacht heb ik hem bij ons neer gelegt, lekker tegen mij aan… en hij heeft toch nog een uur geslapen :smiley:

Liefs, Melanie

Ik heb mijn zoon eigenlijk alleen in de kraamweek wakker gemaakt voor de voedingen 's nachts… Hij was dan ook bijna 10 pond bij de geboorte.
Hij kwam eerst wel na 4 uur maar werd al snel pas na 6 uur en vanaf een week of 9 slaapt hij al 10 uren inmiddels is hij 11 weken en slaapt hij al 12 uren achter een… De wijkverpleegkundige kwam toen hij 13 dagen was en zij zei dat ik hem niet wakker hoefde te maken als hij lekker lag te slapen…

Dus ik zou zeggen lekker laten slapen…
mits de kleine de voeding echt nodig heeft maar dan zou de kleine het zelf ook wel aangeven denk ik en dus dan gewoon wakker worden

Gewijzigd door - funny_sammy op 17 Jan 2011 18:44:40

Bij ons sliep Sylvie ook vanaf 4 week al de hele nacht door. Wij hebben haar 's nachts ook echt niet meer wakker gemaakt. Ze had het ook helemaal niet nodig. Ze zit elke keer bij het cb prima keurig op het gemiddelde. Haar laatste fles kreeg ze toen nog om 23.00 ongeveer.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Leuk om te lezen; wat een verschillen per kind!

Sientje is inmiddels bijna 17 weken en krijgt sinds vorige week rijstebloem in haar late avondfles (23 uur)., waar we haar overigens voor ‘wakker’ maken (ze drinkt al slapend hihi)
Ik hoopte dat ze daar langer op zou slapen,maar dat is tot nu toe niet zo:S
Ze komt nog steeds tussen 4 en 5 voor een fles…wat we echt een rottijd vinden aangezien ik om 6 uur op moet voor mijn werk. Dus een uurtje langer slapen zou zo fijn zijn!
Heeft iemand misschien tips?
Ze krijgt flessen van 180 cc + 6 schepjes,die ze niet altijd leegdrinkt (niet dat dat uitmaakt; ze is in een maand tijd 3 cm gegroeid en bijna een kilo aangekomen:D) om de 4 uur.'s Avonds soms eerder, als we eerder naar bed gaan.
En na de nachtfles kan ze soms wel 5 of 6 uur slapen tot haar volgende fles…
Misschien iemand ervaring hiermee?:smiley:

Groetjes, Lieke

Update: Ik heb Nutricia gebeld met de vraag hierboven, wat zij adviseerde is om iets meer Bambix te gebruiken en Nutrilon Forte (Sien krijgt Friso,dus dan wordt het Friso extra) voor meer verzadiging.
Misschien dat degenen die dit lezen hier iets aan hebben

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/1eC4p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lieke&sientje op 18 Jan 2011 17:59:17

Mijn zoontje is nu 14 weken en slaapt pas sinds 2 weken pas echt goed door. We maken hem tussen 22.30 & 23.00 wakker voor zijn laatste fles.
Mijn zoontje was een echte hongerlap en krijgt vanaf dat hij 4 weken was een mengsel van Nutrilon Standaard en Nutrilon Forte. Zijn laatste fles geven we volledig Forte.
Nu begint hij zijn flessen wat minder goed te drinken, dus ik ben ook aan t twijfelen wat ik met die laatste fles moet doen… Maar omdat hij pas een paar weken heel de nacht doorslaapt, ben ik bang dat als ik die 5e fles er nu vanaf ga halen dat hij dan weer s’nachts komt. Pffff… Het is een gepuzzel af en toe he!!! Nu besloten om nog 1,5 week zo door te gaan en dan gaan we volgend weekend eens proberen om zijn flessen wat te verschuiven en dan kijken wat hij doet als die laatste fles eraf gaat!

Ieder kindje is echt verschillend, dat zie je wel weer…! Succes ermee allemaal!!

Nou Joël sliep eerst door… dat hij heeft ie 4nachten vol gehouden… maar de laatste 3nachten zijn weer zwaar kloten… Hij word weer om half 4/4uur wakker…
De laatste fles ging er bij hem erg moeilijk in om half 12… dus we hebben de tijden allemaal aangepast en nu krijgt hij zn laatste fles om half 11… Omdat hij om 10uur savonds in heeeeele diepe slaap valt… maar ook nu de tijden zijn aangepast, is hij weer in diepe slaap om half 11… voor zn laatste fles.

Nou ja… hopen dat ie het ritme van doorslapen straks weer gevonden heeft…

Liefs, Melanie