Wakker maken voor voeding?

hoi,
wij hebben een zoon van 3maanden en ik zit steeds in twijfel of ik hem wakker moet maken voor zijn voedingen? ik geef borstvoeding. en soms zit er overdag wel meer dan 5uur tussen. hij weegt nu 6kilo. ik kom wel aan de 5/6 voedingen per dag. in de nacht komt hij ook nog voor voeding. en om 23uur twijfel ik elke keer weer of ik hem wakker moet maken voor zijn laatste voeding. heeft iemand tips wordt er een beetje onzeker van.
groet

Toen Roy 3 maanden was heb ik hem nog wel wakker gemaakt om 23 uur. Hij dronk dan half slapend zijn fles leeg. Vanaf een maand of 4,5 heb ik hem niet meer wakker gemaakt. In 1x die fles naar 20 uur en hij heeft heerlijk doorgeslapen.
Ze mogen op die leeftijd volgens mij ook niet zo heel erg lang zonder voeding, ivm de suikerspiegel.
Roy krijgt wel flesvoeding, ik weet niet of dat nog verschil maakt.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

kailani is nu bijna 13 weken ik geef haar de fles… sins kort krijgt ze 4x 210+7schepjes en gaat goed.
7.00 uur
12.00 uur
17.00 uur
22.00 uur (ongeveer)
moest haar toen ze 5 flesjes kreeg ook steets wakker maken om 23.00uur
ik deed dit wel omdat ze nu snachts door slaapt!

nu ze 4 flesjes krijgt is de laatste om 22.00uur ma moet haar soms toch nog wakker maken. overdag melt ze zig zelf om de 5uur en om dan de nacht lkkr te kunnen slapen maak ik haar dus wel wakker…
ik probeer deze tijden en beetje aan te houden zo blijft ze in haar ritme kunnen we allemaal lekker slapen…
weet nie of je zoontje al door slaapt??

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb Demi ook altijd wakker gemaakt voor z’n fles. Dat doe ik nog steeds. Hij krijgt nu 4 flessen: 8.00 - 13.00 - 19.00 - 22.00. Maar hij krijgt ook al fruit en groente (4+).

Als ik jou was zou ik je zoontje laten slapen. Je zegt dat hij toch al 's nachts wakker wordt voor een voeding. Maar ik weet inderdaad niet of het bij borstvoeding anders is dan bij flesvoeding…

Saskia

Lilypie Kids birthday Ticker

zie net dat hij niet door slaap… dom dom …hihihi

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zou die kleine man lekker zelf aan laten geven wat hij het fijnste ritme vindt. Zelf vind je het ook niet tof als je wakker gemaakt wordt om een plens warme melk naar binnen te moeten werken.

Dus lekker laten dutten, hij wordt vanzelf wakker als-ie honger krijgt.

Groetekes, Sje

hoi
wij hebben Emma ook een tijdje wakker gemaakt… maar zij was zo slaperig dat ze bijna niet dronk. dus toen uiteindelijk een ker laten slapen, toen kwam ze om 4 uur, maar dronk wel met 15 min haar fles leeg! en sliep direct weer door tot 9 uur. Wij hebben dat toen een tijdje gedaan to ik weer ging werken toen hebben we hem steeds vervroegd. zodat hij uiteindelijk weer om 22.00 was, en dat ging goed. Het is dus maar waar je voorkeur naar uitgaat…
succes gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

als hij in de nacht nog komt dan zou ik hem niet wakker maken…

Je kan het wel gaan merken als hij bijv snachts weinig drinkt dan heeft hij die nachtvoeding niet meer nodig en kan je die gaan rekken met speentje oid. En dan kan je hem wakker gaan maken om 23 uur, zodat je weet dat hij/zij genoeg heeft voor de volgende dag om door te slapen.

Borstvoeding is geven op vraag toch? Dus gewoon lekker laten liggen en wachten tot hij vraagt…

bedankt voor jullie reacties! inmiddels kwam hij na 5.5 uur (had gekregen om 0.00-5.00-7.45-13.30) maar dronk wel erg goed. laten we het maar op vraag en aanbod houden.
groet

Wij hebben onze zoon in het begin wakker gemaakt om 23 uur, maar onze zoon wou niet goed of helemaal niet wakker worden, dus hebben we na een week proberen besloten hem te laten slapen en zelf te laten komen.
Dit deed hij prima rond een uurtje of 1 en rond 5 uur. Nadeel van doorslapen is dus wel dat hij meestal 2x per nacht kwam. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit zo erg heb gevonden, maar wel vermoeiend.

Ik geef hem nu rijstebloem voor de nacht (zijn helaas ook over op volledig kunstvoeding) en hij slaapt nu heerlijk van 19.30 - 06.30 uur. Heb het nooit erg gevonden de nachtvoeding, maar nu ik lekker door kan slapen is het wel weer een genot.

groetjes

Lilypie 6 - 18 Ticker

het kan inderdaad vermoeiend zijn wanneer je hem niet zelf wakker maakt voor de fles en hij dan dus 's nachts ook komt voor een voeding. ik heb zelf echter meegekregen (en dat heeft hier in ieder geval goed gewerkt) wanneer ze slapen hebben ze ook geen honger. ze komen dan vanzelf in een ritme wat voor hun het beste uitkomt, zodat jij je ook geen zorgen hoeft te maken of hij wel genoeg voeding krijgt.

liefs,
Rinske

[img]http://b1.lilypie.com/SThIp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Zo jij bent wakker scottie76

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

of een Jeroen die borstvoeding krijgt?

Gewijzigd door - mini-boy op 27 May 2009 20:47:57

Jeroen ik neem aan dat der zoontje zo heet?
of papa vind het ook lekker oeps sorry wordt beetje melig geloof ik

Jeroen… roep mama (offe … zit ik er ver naast) eens dat ze ons nog even verteld hoe het nu gaat?

excuus voor de late reactie… ik ben trouwens de moeder van jeroen voor de nieuwsgierige onder ons.
inmiddels heb ik besloten te gaan stoppen met de borstvoeding, meneer slaapt namelijk nu van 20uur tot 6.30 op de fles met borstvoeding. dus zal er ook meer ritme komen in de voedingen.
bedankt voor alle tips
groet moeder van jeroen

Hoi,

Ik combineer het nu, mijn dochtertje krijgt 4 x voeding waarvan 2 x de borst. Misschien is dat ook wat voor jou, hoef je toch niet helemaal te stoppen met de borstvoeding.

Ik geef haar om 7:00 borstvoeding
Om 11:00 fles - 180 cc 7 schepjes
Om 15:00 fles - ‘’ ''
en om 19:00 krijgt ze weer borstvoeding en dan slaapt ze tot de volgende ochtend 7:00 ongeveer.

Ze is 4 maand.

Groetjes Spruit

En als je borstvoeing geeft kun je je ook heel makkelijk aan een schema houden, Is bij mij altijd goed gegaan. Je kindje went er denk ik ook wel aan.

Groetjes Spruit

haha mama van Jeroen…

Welkom terug … enne niet te lang meer wegblijven hoor!