Wakker maken voor een plas?

Hoi

Jack is nu al een tijd zindelijk overdags van ontlasting en plas.
's Nachts krijgt hij nog gewoon een luier om en daar plast hij dan ook gewoon in tijdens het slapen.
Maar nu is het al 2 keer in een week voorgekomen dat hij midden in de nacht wakker wordt en gaat liggen kletsen. Na even afwachten ga ik er dan heen en hij zegt dan te moeten plassen. Dat doet hij dan ook ( soms minimaal) op het potje maar er zit dan ook al plas in zijn luier. ( Vannacht duidelijk een hele nieuwe plas, te lang gewacht dus )
Het vervelende is dat hij niet direct weer in slaap valt maar af en toe nog ligt te kletsen…heel leuk als je de volgende dag moet werken…en het is inmiddels 1 uur later. Niet dat hij dan een uur kletst hoor maar net als je dan bijna slaapt hoor je hem weer even.
Ik overweeg nu om hem nog te laten plassen voor ik zelf naar bed ga. Zou dat handig zijn of juist niet?
Misschien slaapt hij dan gewoon verder de rest van de nacht.
Mijn “angst” is een beetje dat hij niet meer in slaap komt…of TE moe is om een plas te doen als hij gewekt wordt uit zijn diepe slaap.
Tips zijn welkom!! Of zou hij helemaal niet wakker worden van een plas maar van iets anders?

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

JA DOEN!!! Echt hoor, ik heb laatst nog geantwoord op dit onderwerp in een ander topic. Ik weet niet hoe laat Jack naar bed gaat? En hoe laat jij naar bed gaat, maar ik zou een mooie tijd zoeken. Hier gaat de kleine rond 6:30 naar bed, en ik laat haar rond 9 uur plassen. Elke slaapcyclus duurt namelijk ongeveer 3 uur en ik wil haar niet uit haar diepe slaap halen. Dan gewoon uit haar bed op het potje, even plassen en dan is ze eigenlijk nog niet echt “wakker” en na 2 minuten ligt ze gewoon weer te slapen. Heerlijk en scheelt enorm in de luiers!

Hier hebben we ze nooit wakker gemaakt om te plassen. Ze zijn er altijd zelf wakker van geworden en riepen ons dan.

Groetekes, Sje

Ik vind het heel moeilijk.
Ik denk namelijk dat Jack er nu dus ook af en toe wakker van word. Zeker weten doe ik het niet maar vannacht zei hij dus wel dat hij moest plassen. Toen ik erheen ging hoor, want hij riep me niet.
Het zou geen enkel probleem zijn, als hij daarna gelijk weer zou gaan slapen…Maar dat was dus niet het geval. En hij huilt ook niet hoor, maar eer hij weer slaapt was het dus een uur verder.
Ik ben alleen bang dat hij dus bijv te moe is om te plassen al zou ik hem rond half 11 wakker maken ( hij gaat om half 8 slapen) of dat hij dan dus niet meer in slaap komt…maar goed dat weet ik pas als ik het probeer. En of hij dan WEL heel de nacht verder doortukt…?

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

Wij zijn nog niet zo ver, maar ik zou het wel proberen.

Ik weet dat mijn ouders dat vroeger ook bij ons deden, en het werkte goed.
Mocht het na een week niet lukken, kan je altijd weer beslissen het niet meer te doen.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Zo ver zijn we hier nog niet, maar ik ga het ook zeker doen. Mijn ouders deden dit ook altijd en je kind wordt echt niet echt wakker hoor, slaapdronken plasje doen en hop weer in bed .

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb Madelon ook altijd laten plassen, voor ik naar bed ging. En het voordeel dan is dat ze meestal nog slapen en dus half slapend op het potje zitten en dan weer gewoon doorslapen. Zou wle een luierbroekje pakken want als je een hele luier uit moet doen werkt het niet.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers