Wakker maken voor 1e voeding?

hoi dames (en heren?),
Lenna krijgt sinds een week 4 voedingen (mocht van het CB, omdat ik haar voor de late voeding wakker moest maken) en ze slaapt sindsdien langer door. Op zich wel fijn natuurlijk! Als ik haar haar gang laat gaan, slaapt ze tot een uur of 8. Dit vond ik een lastige tijd, want dan kom je op een dag op voedingen om 12:00, 16:00 en 20:00. Betekend dat ze eigenlijk het grootste gedeelte van de dag slaapt, tot 12 en tot 4 uur en dat ik dan lastig weg kan. Dus ik maak haar om 7:00 wakker voor de eerste voeding.

Wat vinden jullie, is dit goed of zouden jullie wachten tot ze zelf komt en zo ja hoe zouden jullie het dan oplossen met de volgende voedingen en slaapjes?

Gr. Elly, mama van Lenna!

Ze is trouwens ruim 14 wk oud

Ik zou altijd het kind het ritme aan laten geven. Dus niet wakker maken voor de voeding en lekker de rest van de dag ook zelf aan laten geven hoe laat ze wil drinken en wanneer ze wil slapen. Daar heeft een kindje het meest baat bij.

Jammer dan dat het voor jou onhandig is, maar daar gaat het helaas niet om: het gaat om hoe het kindje het beste in haar velletje zit. Als je moeder wordt, weet je nou eenmaal dat de dagen niet meer zo lopen zoals je graag zou willen. Dat is het gevolg van kinderen hebben.

Dus vooralsnog lekker naar die kleine meid luisteren. De tijd dat ze naar jou moet leren luisteren komt als het goed is nog.

Groetekes, Sje

Hoi Elly,
Ik had hetzelfde “probleem” toen Reza naar vier voedingen ging en ik weer moest gaan werken. Ik ben haar WEL wakker gaan maken om 7.00u (en dus fles om 11-15-19) en binnen drie dagen zat ze zelf in dit ritme. Ze kwam daarna ook vanzelf om de vier uur voor een fles.
Overigens moest ik haar tijden “aanpassen” ivm het halen en brengen naar het kinderdagverblijf.
groetjes Nancy

ik heb echt 2 slaapdochters en die roepen echt niet als ze wakker zijn!
heb ik wel eens met mirte geprobeerd, maar dan wordt het vlot 10.00 voordat ik eens wat hoor.
echt slaapkopje dus.
dus ik heb er toen voor gekozen om haar wel om 7.30 wakker te maken.
en moet zeggen bevalt me goed ze is er nooit verveld van ofzo.
en in lieke’s babytijd deed ik dat ook was en is ook zo’m slaapkopje.
hier dus echt geen ochtendmensen!

Groetjes Gytha

Ik maakte onze dochter ook wakker voor de eerste voeding. Natuurlijk wilde ik me gaan aanpassen aan mijn kindje…maar toen ik weer aan het werk moest had ik geen andere keus om haar wakker te maken voor de eerste fles. Op de dagen dat ik vrij was maakte ik haar dan ook om 7 uur wakker. Na een aantal dagen zat onze meid in dat ritme en hoefde ik de wekker niet meer te zetten.

Ik moet zeggen toen ik eenmaal in een vast ritme zat dat mijn kindje veel beter op schik was. Zij had/heeft echt behoefte aan haar ritme.

Succes.

Gr E.

Lilypie First Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties.

Tuurlijk gaat t erom dat zo’n kleintje lekker in haar vel zit… daarom twijfelde ik ook… voelde me er niet 100% lekker bij… maar t gaat hartstikke goed zo… heel lekker in haar vel zit ze op t moment niet maar ze krijgt ook al 3 tandjes waar ze best last van heeft… en ze heeft de leeftijd voor een sprongetje.

Maar vanmorgen kwam ze zelf om 7:00 dus volgens mij heeft ze t ritme goed te pakken!

Groetjes Elly

Hoi Elly,

Zo, drie tandjes al! Ah, wat gaat dat dan hard he…(lekker cliche maar is wel zo). Ik was even benieuwd hoe Lenna het 's nachts nu doet? Slaapt ze dan echt van 19 tot 7?

Wij geven Mirthe trouwens rond 06h30 de fles (ivm werk) en als ze dan nog slaapt maken we haar dus wakker. Vaak is ze al rond 05h00 wakker maar ligt dan gewoon lekker te doezelen.

Mijn motto is geworden: Wij bepalen wanneer ze drinkt (met een uitloop van een half uur voor of na) en zij bepaalt hoeveel!

Groetjes Annemiek

hoi Annemiek,

Ja al 3 tandjes idd! Ze is er lekker op tijd mee. Allemaal kwijlen en in plaats van lekker kletsen als ze wakker wordt en nog geen honger heeft begint ze te huilen. Ze heeft er wel last van maar is ook niet niks he.

Ja om 19:00 krijgt ze ongeveer de laatste fles en dan een uurtje later naar bed en dan slaapt ze tot 7:00 de volgende ochtend. Heerlijk hoor. En Mirthe? Wanneer krijgt zij haar laatste fles? Tis op zich wel vroeg voor Lenna om haar laatste fles weg te laten maar we moesten haar er echt voor wakker maken. En ik had t idee dat ze dan echt al diep sliep, best sneu dus. En vant CB mochten we de fles toen weglaten.

Ja ik vind ook dat ik toch mag bepalen wanneer ze drinkt, ze hoeft niet mijn hele dag te regelen zeg maar. Zo lang zij zich goed voelt tenminste. Dat is toch het belangrijkst. En precies, als je gaat werken kan het gewoon niet anders!

Groetjes Elly

Annemiek, ik moet er trouwens nog weleens uit voor haar speen hoor. Dan ligt ze te huilen met haar oogjes dicht! Maar verder slaapt ze heerlijk door.