Wakker maken van dreumes bij nachtmerrie?

Nick 22 maanden en heeft sinds een week last van wat wij denken dat nachtmerries zijn of wel enge dromen.
Hij valt goed in slaap maar begint te huilen rond 12 uur en raakt volledig over de rooie. Als we dan komen en hem uit zijn bedje halen doet hij zijn ogen niet open maar huilt en overstrekt zich en is dus ook haast niet vast te houden.
Als we hem proberen wakker te maken want volgens ons is hij niet wakker dan reageert hij hier niet op en blijft over de rooie gaan. We deppen met een washandje met koud water zijn gezicht en dan komt hij langzaam bij en wordt hij rustig als hij mama ziet.
We gaan dan nog even zitten en dan kan ik hem weer terug leggen en gaat hij weer lekker slapen. De ene nacht komt tie 1 keer en de andere nacht meerdere keren.
Heeft iemand een idee hoe ik hem wakker kan maken want dit met het washandje duurt een minuut of 5 voordat we doordringen.
Is dit een nachtmerrie we proberen na het eten al zoweinig mogelijk prikkels te geven en hebben een vast slaapritueel.
Vind dit voor Nick zo vervelend ook.

Groetjes Brigitte

Gewijzigd door - brigitte79 op 10 Feb 2009 14:20:06

Is-ie al zindelijk aan het worden? Bij onze meisjes wil het namelijk ook nog weleens helpen om ze even op het toilet te zetten voor een plas als ze middenin een pittige droom zitten. Meestal worden ze hier pas echt wakker als ze even op het toilet zitten.

Groetekes, Sje

Onze oudste had dat ook.

Wij kregen haar dan ook niet wakker en namen haar even uit bed en dan op schoot deed ze zich ook overstrekken en bleef ze huilen en vechten. Dan na een paar minuten werd ze rustig en half wakker en legden we haar weer in bed.

Nu heeft de jongste bij ons dit ook wel eens maar gelukkig minder vaak maar wel het zelfde patroon zeg maar. Heeft bij ons niets met zindelijk worden te maken want daar zijn we niet mee bezig. Het is gewoon dromen.
Ze zit ook in een fase dat ze niets wil en dat ook heel de dag zegt.: Nanik wil niet…slapen, eten, aankleden enz…
Als ze dan zo droomt roept ze ook dat ze niet kan slapen terwijl ze al een paar uur onder zeil is. Dus zelf in haar dromen is ze een opstandige peuterpuber hahaha

Bianca

Hoi,

Ik heb altijd geleerd dat je mensen niet wakker mag maken tenzij zich in een gevaarlijke situatie bevinden. Wat je dan wel kon moet doen volgend het mij geleerde dan. Diegene rustig sussen en aanspreken op een rustige en normale maner. diegene niet proberen wakker te krijgen maar wel proberen op zijn gemak te stellen. Ook kan je dat doen door na een tijdje diegene te aaien in een bepaald ritme en daarbij te blijven sussen. Soms worden mensen dan alsnog wakker aar wel op een heldere manier en hebben ze droom toch kunnen verwerken. soms slapen ze rustig verder

Dit zou je ook bij knderen moeten doen en doe ik dus ook bij mijn dochter. Het helpt bij haar wel deze manier. Als we haar aktief gaan wakker maken is ze vaak meer overstuur en verward.

groetjes

lon106

Dank voor het reageren. We zijn er wel achter dat het toch een soort van verwerken is van de dag want het is vooral op de dagen dat hij naar de creche is geweest.
@lon106: Je hebt helemaal gelijk dat je ze moet sussen hebben we ook zeker geprobeerd maar Nick is is echt helemaal over de rooie en slaat zichzelf in zijn slaap en doet zichzelf pijn en sussen werkt op dat moment niet vandaar dat wij hem wakker maken zodat hij rustig wordt en dan kunnen wij hem ook weer gelijk wegleggen en slaapt hij ook door.
@Bianca: Het wordt idd weer iets minder ga er vanuit dat het toch een fase is waar ze doorheen moeten. Ben wel blij dat het iets is wat bij iedereen voor komt.
@Sje: Nee hij is nog niet actief bezig met zindelijk worden vind het wel een interesant gebeuren maar nog niet dat hij het zelf ook doet als je hem op het potje of de wc zet.
Ben blij dat het niet elke nacht is en vind het het meest erg voor Nick.
Nogmaals dank voor jullie reacties.

Groetjes Brigitte

Heel herkenbaar wat je beschrijft meis.
Ruben(3,5 jaar) heeft dat nog wel.
dan kan ie ineens zo gaan gillen, dan vlieg ik er vaak heen maar wakker word ie niet altijd.
meestal ga ik rustig naar hem zitten en aai hem over zijn bolletje en praat heel zacht en rustig tegen hem, dan word hij weer rustig.
de ene keer slaapt hij dan weer verder en de andere keer word ie even wakker en zegt met een slaperig stemmetje dat het een gemene droom was, en dan is het een kus en knuffel en gaat ie weer slapen.

Als ik het zo lees doe je het goed hoor

Groetjes Marianne mama van Ruben

Hoi dames,

Wil jullie bedanken voor jullie reacties kan gelukkig melden dat het een stuk minder is geworden en dat Nick over het algemeen weer lekker doorslaapt.

Groetjes Brigitte

Zwanger? Zwangerschap en baby forum.