Wakker maken laatste fles?

even een vraagje. 2 weken geleden is damian van de 4 flessen naar 3 flessen gegaan en nu ligt hel zijn schema overhoop.dit is het schema

8.00 pyama papje
11.30 groente
16.00 pap( 150 cc met 6 scheppen of kant en klaare pap met 130 cc water)
19.30 fruit
23.00 papfles(als we hem wakker maken soms is hij al wakker)

maar we moeten hem bijna altijd wakker maken voor de laatste fles. moeten we gewoon proberen om hem te laten slapen of toch nog even die laatste fles blijven geven?

Krijgt Damian alleen groente of een “echte” maaltijd? Als ik eerlijk ben heeft hij een raar schema.
Dion krijgt ook 3 flessen zijn schema ziet er ongeveer zo uit:
8.00 180/6 papfles
10.00 fruit en halve liga
12.00 180/6
15.00 halve liga en drinken
17.00 warm eten + toetje
19.00 180/6

Waarom krijgt hij 11.30 groente en 19.30 fruit?
Hoe oud is trouwens je zoontje?

Hoe oud is Damian? Kun je zijn dagschema niet aanpassen zodat hij zijn laatste fles krijgt voor hij 's avonds naar bed gaat? Ik weet niet hoe hij slaapt overdag, maar misschien kun je hier iets mee:
8.00 uur papfles
9.30 uur fruit en wat diksap
12.30 uur fles (dus geen pap)
15.00 diksap en bijv. rijstwafeltje
17.30 uur groente
19.30 uur papfles (voor het slapen)
En dan lekker naar bedje tot de volgende ochtend! (hoop ik…)

Tijden kun je zelf aanpassen natuurlijk. Krijgt hij bewust 3x pap op een dag? Het lijkt zo veel…

Het schema hier ziet er ook ongeveer zo uit als bovenstaande 2 berichtjes.
Ik zou dat toch gaan proberen. Dan heb je de voedingen en tussendoortjes mooier verdeeld over de dag en kan je de laatste voeding gewoon om 19.00 /19.30 geven en hoef je hem niet meer wakker te maken.

Succes!
Groetjes Carolien.

damian is nu 6 maanden en 1 week. hij krijgt meestal zijn groente in de ochtend omdat hij het 's avonds niet altijd eet maar we proberen dat wel te doen. hij krijgt zoveel pap omdat hij de gewone fles absoluut niet wilt hebben. overdag slaapt hij bijna niet tot helemaal niet. en de voeding van 16.00 uur is de ene keer pap en de andere keer brood(op advies van het cb).

O lastig dat ie de fles niet wil!
Bij een vriendin van me net zo, die lepelt het inderdaad ook maar als pap naar binnen. Het kan wel zijn dat hij dan inderdaad van de pap al zo vol is dat ie aan het eind van de dag weinig trek meer heeft in z’n groentehap.

Toch zou ik proberen om het schema om te gooien, je gaat dan ook veel meer naar een ‘normaler’ eetschema. Kijk naar wanneer jezelf ontbijt, luncht, warm eet en een tussendoortje neemt. Je kan het altijd eens een paar dagen proberen volgens een van de bovengenoemde schema’s, wie weet gaat het super goed!

Groetjes Carolien.

ja maar hoe krijg ik de tijd dan korter tussen de voedingen in want dit is het schema dat we proberen aan te houden maar het gebeurt vaak zat dat het allemala opschuift omdat hij nog niet wilt eten ( hij vind spelen veeeeeeeeeeel belangrijker en dan krijg ik het er echt niet in)

en moet ik hem nu nog wakker maken of zeggen jullie laat maar liggen en kijk wat er gebeurt?(moet morgen wel werken om half 7!!!)

we hebben hem nu nog even wakker gamaakt. ik heb voor papa voor morgen een nieuw schema gemaakt die we dan gaan uit proberen. die ziet er als volgt uit:

8.00 180/6 (gaan we proberen anders toch een pyamapapje)
10.00 fruit
12.00 pap(op advies van cb)
15.00 halve boterham
17.00 groente (+als hij nog wilt een toetje)
19.00 of 20.00 180/6 + 1 schepje pap(anders slaapt hij zekers niet

we gaan het gewoon proberen en zien wel wat hij ervan vind

zo even een update. tot nu toe gaat het nieuwe schema geweldig damian slaapt zelf overdag (wel een kwartiertje tot half uurtje per keer maar toch)
hij heeft vanmorgen een normale!!! fles gehad van 180/6 om 10 uur een pot fruit (bijna leeg) om 12 uur pap(advies van het cb) om 3 uur 3/4 van een boterham met smeerworst
om half 5 groente en om 5 uur een toetje(hij viel in slaap tijdens zijn groente. nu nog de laatste fles die we rond half 8 doen en dan kijken wat hij vannacht doet. ben heeeeeeeeeel benieuwd

dus je zit nu eigenlijk op 2 flessen? of telt pap mee als flesvoeding? goed om te horen dat de nieuwe schema wel werkt het zou ook wel moeten werken want een laatste fles om 23 uur gaat er bij mij ook niet in als er 7 uur tussen heeft gezeten met de vorige flesvoeding (16.00 uur tot 23.00 uur dus). wilt hij niet nog een fles dan? bijv. om 13.00 uur? misschien lukt dat met de nieuwe schema wel.

ben verder echt blij voor je dat hij het goed doet met zijn nieuwe schema hopen dat hij idd goed doorslaapt vannacht. spannend wordt het dan!

Succes en sterkte!!

de pap is gemaakt van de flesvoeding alleen weigert hij nog steeds die fles dus doen we er wat pap bij en geven we het met de lepel. volgens het cb ook beter omdat hij al de fles dan rustig aan aan het afwennen is.

oooooh oke dan maar zo toch? er komt toch een tijd dat ze helemaal van die fles af moeten beter vroeg dan te laat he laat je even weten hoe het vannacht is gegaan? morgen dan

tuurlijk ga ik dat morgen gelijk laten weten
we zitten nu even te wachten op papa dan lekker in bad eten en lekker naar bed

Lilypie First Birthday tickers

Grote kans dat hij de fles 's morgens wel wil omdat hij ontzettende honger heeft Goed gedaan dus!

Wat voor pap geef je? Rijstebloem of al de Bambix vanaf 6 maanden? Ik hoop echt voor jullie dat ie lekker doorslaapt, spannend!

Helemaal super dat het vandaag goed gegaan is. En helemaal hopen dat de nacht goed verloopt, ben hier eigenlijk niet zo bang denk dat hij gewoon doorslaapt.
Je schreef dat hij spelen belangrijker vindt dan eten maar als je hem dan uit de speelsituatie haalt zodat hij het ook niet kan zien mss helpt. Wordt hij nl niet afgeleid.

nou hier een update. damian is om half 9 naar bed gegaan en ging ook lekker slapen. hij werd vanmorgen om kart voor 7 wakker dus hij heeft het gehaald:D. we gaan dit gewoon volhouden want hij vind het super en wij ook (lekker vrije avond)

Lilypie First Birthday tickers

Helemaal top dat de nacht goed is verlopen. En ook dat jullie er alle 3 blij mee zijn want dat is het toch het belangrijkste.
En op een gegeven moment is het lekker om de avond vrij te hebben.

even een vraagje tussendoor, wanneer gaan ze van 4 naar 3 flessen?
Hier nu 4 flessen, we geven nog geen groente en mijn zoontje is nu bijna 6 mnd.
Wil wel binnenkort gaan beginnen met de groente.

Léony

Bij ons naar 3 flessen nadat de bijvoeding goed ging. Dan kreeg hij 's morgens bij brood, 's middags bij brood en 's avonds voor het slapen een fles (wij hebben maar een paar keer pap gegeven, de onze vond Bambix ontzettend vies).

Verder:
Rond 10.00 uur fruit (200 gr) + diksap
Rond 15.00 uur diksap met koekje
Rond 17.00 uur groente (200 gr)