Wakker in bed..toch uitrusten?

Hoi,

Zit even met het volgende. Ik ben langzamerhand begonnen met het uitbakeren van Dani (door 1 armpje uit de doek te doen, bij 1 of 2 slaapjes per dag). Nu gaat dat niet altijd even lekker, maar daar kom ik nog wel een keer op terug, haha

Doordat ik een beetje in de gaten wil houden hoe hij inslaap valt etc blijf ik af en toe nog even bij hem kijken of ga ik tussendoor even kijken hoe hij ligt. Nu valt me op dat hij soms dan nog gewoon wakker is. Hij is wel stil, maar zit een beetje voor zich uit te staren of om zich heen te kijken. Ik ging eigenlijk nooit echt tussendoor bij hem kijken (bang dat hij wakker zou worden). Maar het kan dus heel goed dat hij vaker gewoon wakker is terwijl ik denk dat hij lekker aan het slapen is. Nu is mijn vraag, zouden ze op die manier ook wel uitrusten?? Ik heb weleens gehoord van het CB dat ze dan inderdaad ook wel aan hun rust komen, maar ja het CB zegt wel vaker wat. Hebben jullie hier ervaringen mee of doet jullie kindje dit ook??

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heb er niet echt ervaringen mee, maar ze zeggen dat het bij ons volwassenen ook zo is. Dus denk ik dat het voor kindjes hetzelfde werkt. Is natuurlijk der eigen omgeving dus lekker bekend voor ze. En ik begrijp eruit dat hij niet speelt want dan zou het een ander verhaal worden

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

ja het cb heeft hierin gelijk hihi…

De kleine komt zoiezo tot rust want hij krijgt op bed weinig/geen prikkels. Laat hem maar lekker rond kijken en liggen. Geeft niks. Jurian doet dat ook vaak… meestal duim in zijn mond. Het is ook goed om je kleine als ze net wakker zijn niet gelijk uit bed te halen maar gerust 5 minuten laten rondkijken in zijn kamertje…

wil…je bent geweldig!

groetjes!!

karin

Zeker goed gedaan Wil
Hij is alleen iets te groot (zie topic bij Mama’s hoekje door Asje).
Hierdoor komt de tekst niet goed zichtbaar.
Groetjes!

Met het CB eens. En het klinkt dom, maar het is echt waar: soms slapen kindjes met hun ogen open! Dan lijkt het of ze wakker zijn, maar slapen ze toch echt. Zonder dollen.

Groetjes!

Julia doet dat ook hoor. Ik leg haar in bed en dan praat ze vaak tegen Muis of Knuffelpopje: ba-ba-ba-ba, hele verhalen. Soms valt ze dan in slaap, soms gaat ze even huilen. Maar met wakker worden ligt ze vaak wel een half uur gewoon rustig te kijken. Ze kijkt ook heel vaak gewoon zo als ze stil ligt om te gaan slapen. Dan is ze volgens mij gewoon dingen aan het verwerken. Heel normaal hoor en ze rusten dan gewoon uit. Zolang ze maar niet de hele nacht zo liggen met wijdopen ogen, zoals die van mij soms!

Groetjes Rainbow, trotse mama