Wakker en niet meer slapen

Hallo,

Mijn zoontje Geordy van bijna 10 maanden word 's nachts wakker en wil dan niet meer slapen. We hebben van alles geprobeerd. Meestal word ie tussen 4 uur en 5 uur wakker en krijst net zo lang tot we hem pakken. Hij heeft verder overdag een goed regelmaat en eet goed. Laten liggen en huilen is geen optie meer want dan krijst hij gewoon door! Soms wel 3 uur achter elkaar!

Heeft iemand een tip want dit breekt ons erg op.

Alvast bedankt.

Groeten Gabrielle.

Hij zit middenin een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek.
Plus hij komt op een leeftijd dat het uitproberen aan de orde is.

Toverwoord? Negeren! Ook al krijst hij 3 uur, hij weet dat jullie hem uiteindelijk komen pakken. Niet meer doen! Ook niet bij jullie in bed nemen!

Troosten op zijn kamertje, evt. slokje water geven (niet terug naar de nachtvoeding, want voor je het weet is er geen weg meer terug) en tjoepa weer bedje in. Liever niet tegen hem praten.

Het gaat je een paar nachten nachtrust kosten maar dan weet-ie wel dat er met jullie niet te sollen is.
Let er wel op dat hij het uitproberen dan verplaatst naar andere dingen waarmee hij jullie tot wanhoop kan drijven: moeilijk doen met eten, luier verschonen, etc.

En daar geldt hetzelfde toverwoord: negeren!

Groetekes, Sje

Wat je eventueel nog kunt doen is het bedje een kwartslag of halve slag draaien. Klinkt heel suf maar dat wil nog weleens wonderen doen.

Groetekes, Sje

Oh klinkt goed, ga ik gewoon proberen, je weet maar nooit.
Ik heb gister ook contact gehad met het CB en zij zeiden dat ik idd moest negeren en hem gerust in het campingbedje in de keuken kon leggen.
Ik ga gewoon vol goede moed aan de slag!
Bedankt voor je reactie Sje!