Wakker als het donker wordt om 5 uur

Hoi iedereen,

Hier weer een vraagje van mij, niets ernstigs maar ik vraag me iets af. Als ik Tygo 14 weekjes voor zijn derde slaapje aan het eind van de dag in bed leg wordt hij altijd wakker als het donker word. De ene keer slaapt hij weer in de andere keer blijft hij wakker en huilt dan. Als ik hem eruit haal is hij moe en aan het gapen maar wil er niet meer in tot zijn voeding van 7 uur. Nou heb ik gemerkt dat als ik hem er om 5 uur in leg en het is al donker/schemerig dat hij dit niet heeft. Maar als ik hem er om half 5 inleg en het is nog licht dan word hij om 5 uur wakker.
Ik heb het idee dat het vallen van de avond hem op de een of andere manier wakker maakt. Ik doe altijd het licht in de kamer ernaast aan zodat de overgang niet zo groot is.
Mijn moeder en het CB zeggen dat dit niet kan en dat het toeval is, maar het valt papa en mij wel op!!
Nou probeer ik hem er altijd pas in te leggen als het al schemerig is maar dit komt niet altijd zo uit…

Ik hoop dat dit een beetje een samenhangend verhaal vormt, herkend iemand dit misschien ook of ben ik nou gek haha…

Hoi Mama S,

Beetje warrig verhaal eerlijk gezegd, maar wat is het slaapschema?
Hoe lang is Tygo tussen de slaapjes door wakker?
Je kunt Tygo beter niet meer op bed doen als het al donker begint te worden.
Dan denkt Tygo misschien dat hij al de nacht in gaat.
Hij is wel moe als je hem om half 5/5 uur op bed legt?
Je kunt het niet nog een uurtje rekken en dat hij om 18.00 op bed gaat tot de andere morgen?
Laat je overdag ook de gordijnen open met de slaapjes?
Ik deed dit altijd wel en onze kindjes sliepen altijd als roosjes.

laat je nog even wat horen!

Groetjes Lisan

Is het niet zo dat de keren dat Tycho wakker wordt in zn derder slaapje, hij de overige slaapjes lang geslapen heeft en dat ie voor die dag gewoon voldoende gehad heeft? Je schrijft dat ie gaapt en moe oogt, dus het lijkt wel dat ie nog behoefte heeft aan een derde slaapje.
Het zou misschien zo kunnen zijn dat de opeenstapeling van de wakkere tijd die dag (alle prikkels en nieuwe dingen) hem teveel wordt en dat hij maar kort slaap omdat hij onrustig is???
Wat is zijn schema?
Phine slaapt ook nog drie slaapjes:
van 8 tot 10.30, diepe rustige slaap
van 12.00 tot 14,30, diepe rustige slaap
16.00 tot 18.00, wat lichtere slaap, dan is ze wakker tot 19.00 uur
Afhankelijk van hoeveel ze gedronken heeft die dag maken we haar nog wakker voor een extra fles.
Bij ons speelt ze na de fles nog even met ons samen, of haar zus gebruik haar als levende pop, en dan leg ik haar voor minimaal een half uur in de box, zonder mobiel en met maar een enkel speeltje. Zo komt ze tot rust voordat ik haar wegleg.
En toch zie je dat de wakkere periode voor het laatste slaapje ze het al heel snel gehad heeft, het is gewoon te veel. Phine is bijna 6 maanden, dus dan zal Tycho daat wel helemaal last van hebben.

Misschien werkt het om hem een prikkelarme omgeving te geven, zodat hij ook zn laatste slaapje rustig kan doen.

Misshien heb je er wat aan???

Groetjes,
Anne-Marie

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Julian had dit ook, gaat vanzelf over. Gewoon elke dag een poging wagen, ineens slaapt hij wel.

hoi mamaS
tja dat het telkens samenvalt met de schemer kan toeval zijn, en zo niet ach dan is het gewoon een kwestie van wennen.
Ik neem aan dat het de bedoeling is dat hij dan niet door hoeft te slapen voor de nacht…omdat je het hebt over het derde slaapje.
Het feit dat hij na dit slaapje nog wel geeuwt en in z’n oogjes wrijft hoeft niet te betekenen dat hij op dat moment nog moe is.
Lindsey deed en doet dit nog steeds eigenlijk, ook wanneer ze wakker wordt.
dus ja het zijn dezelfde tekenen als het moe zijn maar het hoort dus ook gewoon bij het wakker worden. ik zou hem zeker nog wel de kans geven voor een derde slaapje, je merkt echt vanzelf wanneer hij hier niet meer aan toe is dan slaapt hij gewoon sowieso niet, of je merkt dan dat de avonden lastiger worden.

succes!

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Iedereen bedankt weer voor de reacties!! Ik zal jullie het schema eens laten zien

8.30/9.00 1ste fles
rond 10.00/10.15 op bed
12.30/13.00 2e fles
rond 13.30/14.00 op bed
15.30/16.00 3e fles
16.30/17.00 op bed
19.00 douchen met papa en een 4e fles
19.45 op bed
10.30 5e fles

Dit verschilt nog wel eens een half uurtje hoor maar dit is het schema ong. Hij kan meestal maar een uur tot max 1,5 uur wakker blijven. Dus ophouden tot 18.00 uur red hij gewoon nog niet.
Ik zou het ook niet erg vinden als hij wat langer wakker zou zijn, maar hij begint na een tijdje wel te gapen/jengelen en huilen, dus heb ik dan toch het idee dat hij moe is, miss is het idd het verwerken van de prikkels aan het eind van de dag. Om nog wat van jullie vragen te beantwoorden.
Ik doe de gordijnen wel dicht overdag maar het blijft nog steeds behoorlijk licht.
Ik hanteer RRR thuis en hij ligt altijd in een prikkearme omgeving in zijn bedje te slapen.

Heel erg bedankt weer voor het meedenken iedereen