Wagenwandel of buggy

Hallo moeders en vaders,

Onze dochter wil sinds kort niet meer in de wandelwagen liggen. Zij draait steeds op haar buikje en gaat tegenwoordig ook staan. Nu kan ze best goed rechtop zitten. Daarom hebben we van het weekend de buggy op de wagen gezet, maar we vonden dat ze hier eigenlijk niet stevig in zat.
We hebben een easywalker sky, maar onze dochter is een kleintje. Met als gevolg dat we de wieg er maar eer op hebben gezet.
Wanneer kunnen/ mogen ze in de buggy of herkent iemand dit en heeft tips voor ons?

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ze mogen in de buggy als ze òf zelfstandig kunnen zitten òf als ze niet meer in de bak passen (dan in de ligstand in de wagen).
Misschien vindt je dochter het zitten nog helemaal niet interessant dus wil ze lekker nog in de bak liggen?

Lilypie First Birthday tickers

Nou dat is het hem juist. Ze wil dus niet meer in de bak liggen, alleen nog zitten en staan, maar ik vind haar nog wat klein voor in de buggy. De easywalker is toch vrij groot en zij is nog geen 70 cm.

Groetjes Jolanda

Ik heb de eerste tijd bij mijn dochter (die te groot voor de bak werd maar nog niet goed kon zitten) een opgerolde handdoek tussen haar beentjes gestopt (dus tussen de gordel en de pamper zeg maar ) zodat ze niet onderuit kon zakken. Daarbij ook nog de rugleuning van de wagen wat naar achteren gezet. Twas niet ideaal maar na een paar weken zat ze prima (wel nog met handdoeken).

Lilypie First Birthday tickers

En anders misschien voor kleine afstanden de maxi cosi op het onderstel? Maar ik weet niet of je dat zelf prettig vindt.

Ik heb eigenlijk maar heel kort de wandelwagen gebruikt omdat hij best lang is en ik het zelf liever de maxicosi gebruikte, maar aangezien hij daar heel krapjes in ligt gebruik ik die sinds een maand alleen nog maar voor op de fiets en in de auto.

Sinds een maand dus in de buggy en dan zo ver mogelijk naar achteren dat ze kunnen liggen. Of is het geen 5 (meerdere)-standen buggy die jij hebt? In het begin vond ik hem net zon verzopen katje beetje scheef liggen enzo, maar nu gaat het goed het is even wennen, vooral dat ik hem niet meer kan zien, wat speeltjes erin hangen en hij vermaakt zich prima als hij niet slaapt.

Hylke is in november geboren, en lag in februari in de buggy.
Lag, want deze buggy kan lekker plat.
Hij was het zoooooo zat dat hij niets kon zien,
dat hij dat duidelijk liet merken.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 03 Aug 2010 20:32:38

Yep ook hier allebei vanaf 5a6mnd in de wandelwagen, wel in de platte stand.

Gr Patries

Colin ligt ook al vanaf 5 maanden in de buggy. ik heb de bugaboo en die kan plat. Hij kan nog niet zitten, maar heb hem nu altijd half zittend en als hij wil slapen liggend. Ik wist niet dat er nog kindjes van 8 maanden in de wandelwagen lagen?! Ik was blij toen ik daar vanaf was, vind dit veel gezelliger en hij ook.

22-12-2009 colin geboren

Tsja, die van ons ligt er dus nog in en tot zeg maar tot voor 2 weken terug ging dit nog heel goed en sliep ze er meestal in. In de wandelwagen wat wij hebben kunnen ze normaal gesproken tot 9 maanden in, mits ze blijven liggen natuurlijk.

Maar jullie tips van het helemaal plat liggen (dus kantelen) is een hele goede. Zelf niet eens aan gedacht. Dank jullie wel!

Wij hebben haar heel lang in de bak laten liggen maar op een gegeven moment tilde ze alleen nog maar haar hoofdje op en vond ze het echt niet leuk meer. Ik denk dat wij met 6,5 maand de bak eraf hebben gehaald en de wandelwagen er op hebben gezet. Ze kon toen nog niet zelfstandig zitten en we hebben de wandelwagen toen in lig stand gezet. Muriel was er erg blij mee. Ze kan nu wel zitten en we hebben hem nu ook iets rechter op gezet.