Wagen voor Eva?

Zoals jullie weten, heb ik een meisje dat graag aan de wandel gaat. Prima, ze vindt het heerlijk om te lopen en dat mag ze dus ook vaak. Maar ja, in een winkel moet ze toch bij mij blijven. Ik was haar vandaag weer eens kwijt (zie ander topic).

Nu zegt iedereen simpel: doe haar dan in de wagen? Tuurlijk, maar…in welke dan? Wij hebben drie wagens: een wandelwagen voor Max met zo’n meerijdplankje, een Chicco (ideaal om bv gauw in de auto te gooien, of bv met een dagje Efteling) en een duowagen met Eva voor en Max achterin. Keuze genoeg zou je zeggen. Niet dus.

Eva is te klein voor het plankje en durft daar niet op. Max is te groot inmiddels voor het achterzitje van de duowagen. Hij zit onderin helemaal met zijn voetjes tegen de zitting aan en die kun je niet verzetten. En met de Chicco loopt Eva nog steeds los. Ik heb dus eigenlijk geen goede wagen waar ze allebei tegelijk confortabel (dus niet bang staand en niet opgevouwen zittend) in kunnen! Ik wil eigenlijk ook geen nieuwe wagen kopen, TENZIJ er een goeie is die je echt lang kan gebruiken! Hoe doen andere mama’s van twee (of drie) dat?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb een kees duowagen, achterelkaar!
Ons ventje lag er in toen hij nog niet kon zitten, en toen zat onze dochter dus voorin. Nu zit de kleinste voorin, en de oudste achterin.
Komt omdat de kleine haaibaai zijn zus aan de haren gaat trekken als hij achterin zit!
Ik kan hem klein (ja wat is klein) inklappen, en past in mijn kleine kofferbak (fiat seicento) Vind hem ideaal!!
Ik gebruik de buggy alleen nog als ik kleine boodschapjes in een centrum doe, en mijn dochter dus kan lopen! Voor het echte winkelen neem ik altijd de duo mee!

Manderijn

Ik had ook een duowagen, van het merk Topmark, en die lijkt op die duo van jou (wat ik zo op foto’s zag op je hyves) Maar ehh… Jessey kan daar me haar anderhalf nog met gemak in! Zelfs Joey zat er wel eens in, omdat hij anders geen haar overhield, zijn kleine zusje is een klein heksje soms

Helaas is die wagen stuk gegaan… Het achterwiel aan een kant loopt er steeds vanaf, en die mist een onderdeeltje waardoor ik hem niet meer vast kan klikken.

Ik heb daarom sinds een paar weken een tweelingbuggy, dus echt zo’n simpel inklapbaar ding! Kindjes naast elkaar, dus geen geklier meer onderling, Als Joey er weer eens uit springt omdat hij wil wandelen, dan duwt 'ie net zo handig nog als met 2 kindjes er in, en hij past ook gewoon door een standaart deur. Afzonderlijk in verschillende standen te zetten, en makkelijk ingeklapt op te bergen! Ik ben er helemaal blij mee En dat voor 25 Euro van Marktplaats Hij ziet er uit als nieuw! Misschien is dat een optie?

Groetjes Anouk

Hihi, wat gek dat Max dan half opgevouwen zit? Misschien kan er dan toch nog wel iets naar beneden? Al zei mijn vriendin, die die wagens verkoopt, van niet? Ik ga eens kijken! Die Kees is super volgens mij, maar wel duur om weer aan te schaffen. Ik ga dus eens speuren op marktplaats Snoekie, topidee! Zo’n wagen vind ik ook wel wat enne…misschien hebben ze ergens wel een goedkope Kees? Ik vind babyspullen altijd zooo duur!

Kan Max al in een bugy? Want mijn vriendin heeft een dubbele buggy, 2 naast elkaar. Wel een gevaarte hoor

Liefs Michelle

Hier zet ik Joël gewoon in de wagen, en Noah loopt gewoon… Weg lopen doet ie niet.
Kun je Eva niet aanleren om de wagen vast te houden en gewoon bij Mama blijven?
Als Noah hier weg loopt, loop ik gewoon door, dan komt ie vanzelf wel hahaha.
En als we een drukke straat moeten oversteken, houdt Noah automatisch al de wagen vast, want hij is doodsbang voor auto`s.

Liefs, Melanie

‘mijn’ kees koste 40 euro via marktplaats, en die was zijn nieuwprijs nog wel waard geweest!!

Manderijn

Hahaha, jouw Kees! Ik probeer Eva inderdaad bij te houden, maar dat doet ze niet. Ze is te druk met rennen en lopen. Ze stopt wel accuut als er een auto aankomt, want ook zij is daar heel bang van! Ik zal het meerijdplankje eens proberen en anders speuren op MP. Het mag niet te veel kosten hoor, want we hebben al drie wagens en eigenlijk vind ik te gek dat ik weer een wagen moet kopen omdat ik een losvliegend kind heb, haha. Wel fijne tips gekregen hier, kan ik wel weer wat mee!

Mijn vriendin heeft ook zo’n boefje die er als hij maar een mini gaatje ziet ervandoor gaat… Zij verwacht binnenkort haar 2e kindje en dan is de andere bijna 3 jaar oud. Zij heeft een armbandje die ze hem om doet. Zodat hij wel de vrijheid heeft en niet ver weg kan lopen. Kortom de ideale oplossing vind ik. Mensen vinden het zielig … nou ikke dus echt niet. Hij kan zijn vrijheid hebben en zij kan ongestoord toch wandelen. Je heb wel de zorg/verantwoording op straat voor 2 kinderen dus kan niet continu achter de ene aan rennen.

@Bakmama, die buggy pod heb ik gezien en die is heeeeel onstabiel en ook heel smal. Nou heeft Eef geen brede billen, maar toch. We kozen toen voor een plankje, zonder succes dus. Die pod leek mij wel handig, maar viel tegen…

Zo’n bandje zou voor Eva ook perfect zijn. Weet niet zo goed hoe dat er uitziet? Zit dat aan het polsje?

Zo’n polsbandje heb ik ook gehad voor de oudste. Hier geen succes…
Lijkt een beetje op een hondenriempje die je dan om het polsje van je kind doet, en om die van jezelf (of bijv. aan de wagen van Max).
Maar N. vond het verschrikkelijk, dus als ik dat bandje omdeed ging hij op de grond zitten/liggen, en kwamen we dus nog geen stap verder!

Ik denk dat ik in jullie geval toch zou kijken op MP voor een duo buggy, en dan misschien de grote duowagen op internet zetten? Als Max daar niet meer lekker in zit zal je die ook niet veel meer gebruiken waarschijnlijk…

Tja Suszje dan is het toch kiezen of delen zeker? Of je gaat mee en luistert naar mama (houdt in niet weglopen blablabla) doe je dat wel dan moet je aan de ‘riem’…

Vind persoonlijk zo’n bandje eerder het proberen waard dan een nieuwe duo wagen… ook als je naar de centen kijk.

Hmm tja nu heb ik wel een speciaal gevalletje he.
Achteraf gezien had het bij hem vooral gewoon te maken met de hoeveelheid prikkels die hij kreeg waardoor hij niet normaal mee kon lopen. Dat los je niet op met een polsbandje. Maar goed, dat wisten we toen nog niet.

Nu kan ie nog steeds niet normaal meewandelen op voor hem onbekend / oninteressant terrein, dus gaat ie gewoon of niet mee, of in de wagen.

Maar goed… het gaat hier niet om die van mij

Misschien dat het bij andere kinderen wel op die manier werkt. Hoewel ik het betwijfel hoor… je kan wel mooi zeggen als je niet meeloopt ga je ‘aan de lijn’, maar volgens mij zijn er zat kinderen die slim genoeg zijn om het spelletje op die manier te spelen, en dus gewoon gaan zitten/liggen op de grond, al dan niet dramatisch erbij gillend.
Dan kom je als papa/mama toch nog steeds geen stap verder en heeft het kind gewonnen.
Dan zet ik ze toch liever vast in de wagen zodat ze geen kant opkunnen en ik gewonnen heb.

Dank je Bakmama voor de linkjes! Die tweede lijkt mij wel handig, al vrees ik dat papa die te breed vindt? Ik zal 'm de link eens mailen!

Zo’n band…ik weet niet of dat inderdaad werkt bij Eva? Ik wil zoiets eerst eens zien, ga wel een keer kijken bij Prenatal. Maar eh…Eva WIL vaak ook gedragen worden, dus haar meenemen onder de arm vindt zij juist heerlijk!