Sylvie is nu 6,5 maand en met 6 maand waren we bij het CB en vroegen ze of Sylvie al uit een tuitbeker drinkt. Nee dat hebben we al wel eens geprobeerd maar ze kan het gewoon niet. Dus moesten we vanaf dan Sylvie maar drinken uit een normale beker gaan proberen te geven.
Maar ik vind het echt hopeloos… Hoeveel en hoe lang moet je geduld hebben voor het echt goed gaat?
Uit een tuitbeker kan ze echt niet, anti lek of niet, er komt gewoon te veel naar binnen en dan verslikt ze zich. En ook al verslikt ze zich niet, ze weigert daarna gewoon. Ze doet haar lippen stijf op elkaar en als ik het toch probeer slaat ze met 2 handen de beker weg
Ze kan zelfs niet eens diksap of water uit een fles met speen nr 2 er op drinken, dan verslikt ze zich ook. Dus ze krijgt tot nu toe gewoon nog fles met speen nr 1.
Een normale beker is helemaal een ramp. Ze snapt wel een beetje hoe het moet en wil het ook wel. Maar ze gaat aan de beker happen zodat het drinken alle kanten op klotst… En ze krijgt dus veel te veel in 1 keer naar binnen waardoor het constant hoesten is en haar hele slab en kleren er onder komen te zitten.
En als het haar niet lukt begint ze met 2 handen heen en weer te slaan en tsja als ze dan even tegen de beker aan komt…
Ik vind het echt hopeloos
Ik geef haar toch maar gewoon steeds de fles, ze heeft toch nog geen tandjes dus wat kan het voor kwaad.
Maar nu het tweede…
Sinds Sylvie 6 maand is krijgt ze elke ochtend een bordje pap en smiddags brood en savonds een potje met toetje na. Tussendoor krijgt ze soms zelf geraspte fruithap, ligt er aan of ze wakker is en wanneer, aangezien deze dame heeeel veel slaapt overdag.
Maar tussendoor geef ik haar wel steeds drinken maar over de hele dag drinkt ze niet eens 1 klein flesje diksap van 150 ml leeg…
Ik vraag me nu toch echt af of ze wel genoeg vocht binnen krijgt
In de pap van sochtends zit wel 250 ml melk maar tel je dat mee als vocht? En voor de rest zou je toch denken dat ze veel meer nodig heeft of is Sylvie gewoon zo kieskeurig dat ze haar diksap niet meer lust? (Ze dronk het eerst wel normaal)
Bij haar broodje maak ik ook wel melk voor haar klaar maar dan drinkt ze 5 slokken ofzo en dan hoeft ze niet meer Dat is ongeveer 10/20 ml!
Krijgt ze wel genoeg vocht binnen dan? En zo nee hoe krijg ik er meer in als ze echt niet wil?
Wat mag een baby van 6,5 maand allemaal drinken, alleen diksap, thee en water toch?