Waarschuwing

Zet het maar even neet want de zon is echt heel sterk, de kids van de week zo goed ingesmeerd maar waren behoorlijk verbrand…

AMSTERDAM - Zonaanbidders moeten dinsdag rekening houden met een sterke straling van de zon. Het KNMI verwacht bij onbewolkt weer een hoge zonkracht van 7,2.

Bij een zonkracht van zeven of hoger waarschuwt KWF Kankerbestrijding om zeker tussen 12.00 uur en 15.00 uur niet zonder zonnebrandcrème naar buiten te gaan.

De hoge zonkracht wordt veroorzaakt door de stand van de zon en het zomerweer. Eind juni staat de zon op haar hoogste punt, waardoor de hoeveelheid UV-straling maximaal is.

Bij zonnig weer loopt de zonkracht dan snel op. Kracht acht is in Nederland de maximale sterkte.

Cijfers

Zonkracht zeven komt in Nederland geregeld voor, in 2006 op 21 dagen in De Bilt, blijkt uit cijfers van het KNMI. In de afgelopen acht jaar werd twee keer een zonkracht acht gemeten, wat ook de komende dagen mogelijk is.

Vooralsnog gaat het KNMI bij onbewolkt weer woensdag uit van zonkracht 7,4, donderdag van 7,5 en vrijdag van 7,7. Maandag werd een maximale zonkracht gemeten van 6,3, zondag was 5,1 het maximum.

In het zuiden van Europa, waar de zon nog hoger aan de hemel staat, komen zonkrachtwaarden voor van negen of hoger. In landen dichter bij de evenaar kan de zonkracht oplopen tot boven de vijftien.

Bron nu.nl

gelukkig bijna 15.00 uur

Ik had de waarschuwing indd ook gehoord, maar goed dat het er staat veel mensen vergissen zich toch in de zon denk ik
Ik ga er uberhaubt niet in dus dylano ook niet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Je moet eens op school navragen hoeveel ouders hun kinderen niet insmeren als ze naar school gaan. Daar schrik je van hoeveel mensen hun kinderen niet insmeren door de week! Veel ouders denken “Ach, ze zijn niet de hele dag buiten als ze op school zijn”. Maar een kwartiertje is al voldoende om te verbranden!

Zeker met dit mooie weer laten de leerkrachten die kinderen vaker buiten spelen en ze zijn zo al snel totaal 2 uur buiten bezig op een schooldag.

Ik smeer mijn kindjes elke dag in als het zonnig is en dan maakt het niet uit hoe warm het is. Ik neem geen enkel risico met die huidjes.

Groetekes, Sje

Je hebt groot gelijk sje, maar indd veel ouders denken daar niet bij na(druk druk druk)

Liefs Michelle

Vandaag hebben ze badjesdag op school, en op het briefje daarover wat ze gisteren meekregen stond of we thuis de kinderen al in wilden smeren. Wrang toch eigenlijk dat ze dat er speciaal bij moeten zetten, dat ouders dat niet automatisch doen?!

Groetekes, Sje

Bij morgan op het kdv smeren ze alle kindjes in met zwitsal 50. Alleen als de ouders iets anders willen moeten ze zelf meebrengen. Een moeder vond het niet nodig want haar kindje is toch donker. Gelukkig hebben ze haar kunnen overtuigen dat ook hij ingesmeerd moet worden.

Groetjes,

Michèle

Da’s inderdaad een behoorlijk misverstand dat ouders van donkere kindjes denken dat hun kindje niet ingesmeerd hoeft te worden. Brrrrrrrrrrrr…eng!

Ik smeer onze meiden ook in met factor 50, ook al zijn ze al 4 en 5 en is hun huid al meer aan zon gewend.

Groetekes, Sje

Morgan bruint heel makkelijk gelukkig ze heeft godzijdank niet mijn huid. Mensen zeggen ook dat ze er zo goed en gezond uit ziet. Niet zo gek ook want we komen veel buiten met haar, maar altijd ingesmeerd.

Groetjes,

Michèle