Waarschijnlijk geplande Keizersnee

Nou ik ben vanmorgen bij echo en daarna gynaecoloog geweest. Op de echo was te zien dat er nog steeds een ‘‘extra strengetje’’ de placenta in gaat. Verder ligt de placenta bijna voor de uitgang. Dit kan op zich nog wel veranderen als de baarmoeder verder groeit, maar kan ook zo blijven.
Dit verhaal, plus mijn geschiedenis, stollingsafwijking, feit dat de baby iets boven gemiddeld groeit, en na mijn vraag om mij niet langer dan maximaal 5 dagen over tijd te laten gaan omdat ik bang ben dat ik anders op de jaardag van mijn eerste overleden zoontje beval, heeft de gynaecoloog doen besluiten dat ze de baby met 38 weken hoogstwaarschijnlijk met een keizersnee gaan halen.
Niks is nog zeker, maar als ik niet voor de 38 weken vanzelf beval, en alles is goed met mij en de baby en er is nog geen teken dat ik bijna ga bevallen (dus weke baarmoedermond of ontsluiting) Dan word er in die week een afspraak gemaakt!
Pfff ik weet niet goed wat ik er van moet denken… Aan de ene kant een teleurstelling omdat ik dan niet zal meemaken hoe het is om natuurlijk te bevallen, maar ook wel weer een geruststelling omdat er met de baby dan bijna niks mis kan gaan. Geen spanning van zal dit het nu zijn etc, maar gewoon op de afgespoken dag naar de OK en weten dat je die avond een baby hebt, haha! Apart hoor, ik moet nog even aan het idee wennen, al is niks zeker natuurlijk. Het kan altijd zo zijn dat ik met 37 weken, of eerder, vanzelf begin…
Nou ja, jullie zijn weer op de hoogte

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Oh meissie wat een dubbel gevoel inderdaad voor je. Kan me voorstellen dat je niet weet wat je ermee moet. Alle wijsheid en sterkte toegewenst. En ik zit op je schouder hoor om je te steunen!

Groetekes, Sje

De Kans dat ik waarschijnlijk ooit natuurlijk zal bevallen is zeer klein en ik heb me er al bij neergelegd. Eerlijk gezegd lijkt het me na me laatste bevalling ook helemaal geen lolletje. Ik heb eigenlijk nu zelf al de wens geuit om bij een tweede zwangerschap een keizersnee te krijgen domweg vanwege de gezondheid van het kindje ook. Overigens is dit mijn gevoel he.

Wat jij doet is jou keuze en dat lijkt me moeilijk dat je beide wel wil. Overigens wel mooi dat je kindje wat voor loopt op de groei. Eerst liep het toch achter??

Groetjes,

Michèle

Nee dan ben je denk ik in de war, kindje heeft niet achter gelopen, altijd gemiddeld, maar nu dus iets boven gemiddeld. Van Joey had ik zwangerschapsdiabetes, maar dat was met een dieet onder controle te houden. Ik hou me nu uit voorzorg ook zo veel mogelijk aan dat dieet, en het valt allemaal nog mee, dus ik hoef het nog niet te laten testen.
Ik heb aan de ene kant ook een beter gevoel bij die keizersnee hoor, maar ik vind het ook altijd zo’n emotioneel mooi moment (als ik dat op tv zie dan, haha) als de baby na de geboorte op je buik word gelegd enzo. Dat is bij de keizersnee dus allemaal heel anders, en dat vind ik het grootste nadeel.
Wat de weeen en het eindeloze wachten betreft heb ik 10x liever een keizersnee. En gepland is het natuurlijk anders dan zo halsoverkop als wat ik van Joey had. Toen heb ik eerst 24 uur een hormonen veter gehad, wat alleen wat harde buiken veroorzaakte. En de volgende ochtend een infuus om in te leiden, maar ik had 16 uur vollop weeen en de ontsluiting bleef uren op 5 cm, dus na een ruggenprik die maar weinig hielp, en een soort morfine-spuit, was ik volledig uitgeput, dus werd dat een keizersnede. Door die morfine was ik nog helemaal in de war en heb ik het dus allemaal niet zo goed meegemaakt. Dat was niet echt een pretje, maar als alles gepland is, dan gaat dat hele weeen verhaal er dus niet aan vooraf, en zal het dus vast heel anders zijn.
Het is alleen even wennen aan het idee, want ik had verwacht dat alles normaal zou gaan, en dat ik eventueel ingeleid zou worden als ik hooguit 5 dagen overtijd was, ivm de jaardag van Jayvey*. Maar inleiden willen ze sowieso niet meer doen, vanwege die ontsluiting die dan niet opschiet, en het lidteken van de vorige keizersnee. Nou ja, ik wacht het maar af, meer kan ik niet doen…

Ik kan me je gemengde gevoelens goed voorstellen meid. Misschien is het inderdaad een kwestie van aan het idee wennen. Sterkte hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik kan me je gevoel zo goed voorstellen. Bij Tim is het een keizersnede geworden, omdat de placenta aan het loslaten was. Maar wij hopen ooit op een 2e en dan wil ik heel graag natuurlijk bevallen. Als dit niet zo is dan is het jammer, maar de gezondheid van het kindje is het allerbelangrijkste. Maar neemt niet weg dat ik dus je gevoel heel goed kan begrijpen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh nee dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen excuus. En ja zou mooi zijn als een dieet voldoende is. Ik heb moeten spuiten toen.

Maar eh realiseer je wel dat sommige van die tv momenten ook geromantiseerd zijn. Na 14 uur of langer ben je ook kapot.

Groetjes,

Michèle

Ik kan het me voorstellen dat je graag een natuurlijke bavalling wilt, maar het balngrijkste is een gezond kind, ik had achteraf beter een keizersnede kunnen hebben. Hebben 2 maal vaccuum extractie geprobeerd en daarna met tangverlossing en inknippen, ingescheurd 40 hechtingen en 7 maanden geen normale onderbroeken verdragen is ook niets kan ik je zeggen, zo is er altijd wat, maar het mooiste is toch die kleine hummel, natuurlijke bevalling, keizersnede of wat dan ook! Succes!!!

Heel dubbel gevoel lijkt me.
Ik kan me voorstellen dat een natuurlijke bevalling je voorkeur heeft
zou ergens een klein beetje teleurgestelt zijn.
maar aan de andere kant toch maar mooi dat het allemaal geplant kan worden
wat de andere meiden al zeggen een gezond kindje gaat voor alles.
suc-6 met de laatste weekjes

Groetjes Marianne mama van Ruben

quote:
Maar eh realiseer je wel dat sommige van die tv momenten ook geromantiseerd zijn. Na 14 uur of langer ben je ook kapot.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad. Hier duurde het bijna 24 uur en achteraf gezien was het allesbehalve een romantisch moment toen Erik eruit kwam. Als ik toen had geweten wat ik nu weet, had ik het op deze manier niet gewild (ook al was het op de natuurlijke wijze…)…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Pfff, wat een lange bevallingen allemaal zeg!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Tja ik begrijp ook wel dat het niet altijd heel romantisch is allemaal, maar toch vind ik het ook een raar idee dat ik dat straks niet heb meegemaakt, want als ik zo terug kijk op mijn zwangerschappen was het allemaal niet echt een pretje, dus een volgende zwangerschap zit er niet meer in denk ik… althans de komende jaren niet!
Ik begin wel een beetje aan het idee te wennen nu, maar het komt wel belachelijk dichtbij ineens! We gaan nu in een heel rap tempo richting de feestdagen, en na oud en nieuw heb ik nog een weekje en dan gaat het gebeuren! Pfff en ik moet nog zo veel doen! Gisteren is ook accuut de nesteldrang begonnen… Ik heb tot 2 uur vannacht liggen piekeren wat ik allemaal wel niet moet doen en kopen enzo… hahah!

Ik begrijp je wel hoor, dat bedoelde ik ook niet te zeggen. Het was voor mij alleen een kouwe kermis, dat was wat ik ermee wilde aangeven.

De tijd gaat snel hè? Jij en ook Linette zijn al heel snel aan de beurt…spannend hoor! Worden we weer digi-tantes. Leuk leuk!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi meid.
Kan me echt wel voorstellen dat je natuurlijk bevallen wilt. Ik zit ongeveer met zoeen vergelijkbare situatie als jij. Maar goed het is ontzettend balen maar soms hebben de mama s niet veel te willen en moet het via keizersnee. Ik moet zeer waarschijnlijk ook weer een keizersnee. Ik had ook gehoopt op een normale manier te bevallen van de tweede. Maar ja alles voor het kindje in gezonde staat op de wereld te zetten. Helaas is het niet anders… groetjes chantal

Chantal

Lastig en jammer als je graag een natuurlijke bevalling had gewild
Maar wel fijn dat je je kan voor bereiden dat het evt een keizersnee gaat worden
Er is altijd nog een kleine kans dat het een natuurlijke bevalling gaat worden maar ik zou er niet op rekenen
Ik kreeg 12 uur van tevoren te horen dat ik niet thuis mocht bevallen
En ik wou echt niet naar het ziekenhuis om daar te bevallen Dat leek me toch zo onpersoonlijk en kil Maar ik had geen keus Dus ik heb me er maar aan over gegeven

Ik heb een top bevalling gehad en ik zou nu voor de tweede ook weer willen in het ziekenhuis Ook als het niet noodzakelijk zou zijn

Maar een gezond kind staat natuurlijk voor op Hoe het dan ook op de wereld komt maakt dan niet uit

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers