Hier ook zo eentje!! En normaal slaapt hij echt het klokje rond op een uitzondering na. Maar sinds deze week wordt Nick weer rond 01.00 u of 04.00 u wakker. Soms huilend en soms alleen maar brabbelend. Als hij huilt dan gaan we kijken, als hij aan het praten is dan laten we hem maar. Dan valt hij vanzelf weer in slaap. Hij beweegt ook veel meer snachts. Dat zal ook een reden zijn dat hij vaker wakker wordt. Hij is sinds een paar weken gaan lopen. Ook al een hele nieuwe ervaring natuurlijk voor hem. Vandaag had hij ook nog eens dunne luiers, dus kiesjes denk ik. En hij zal ook in een sprong zitten dus alles bij elkaar vind ik het niet zo vreemd. Vervelend wel maar ja, het gaat weer voorbij zullen we maar denken…
Vannacht was het ook weer 04.00u, druk aan het praten. Ik dacht dat het al ochtend was en me verslapen had…
Kijk ik op de wekker is het pas zo laat. En ik kan toch al zo moeilijk weer in slaap komen
. Tja om 6.15 was hij weer aan het praten en toen ben ik opgestaan en heb hem de papfles gegeven. Daarna heb ik hem weer teruggelegd want naar mijn mening moest hij toch erg moe zijn. Hij was nog wakker maar later werd het stil en dat heeft toch tot 9.00u geduurd. Toen heb ik hem uiteindelijk gewassen en aangekleed. Vanmiddag heeft hij ook “maar” 1.5 u geslapen. Ik denk dus inderdaad aan de 17 maanden sprong…
Als hij naar de creche moet hebben wij uiteraard een strak schema van opstaan en wassen. Maar als ik thuis ben dan leg ik hem gewoon terug in bed en kijk ik hoe het gaat. Ik denk dan eerst even aan mezelf (dat zeg ik ook tegen hem) Mama gaat eerst zelf wassen en aankleden en dan kom ik jou ophalen, tot zo…! En dat doe ik al heel lang en begrijpt hij volgens mij heeeeeel goed. Of hij gaat weer slapen of hij gaat lekker verder spelen met zijn knuffels in bed totdat ik weer op zijn kamertje kom. Dan kijkt hij me lachend aan en gaat in bed staan, zo van nu IK!
In het weekend slapen we om en om uit. Op zaterdag sta ik op om de papfles te geven (hoe laat dat dan ook mag zijn)en kan mijn man uitslapen. Soms heb ik mazzel dat hij later wakker is en kan ik dan zelfs ook uitslapen. En op zondag mag ik uitslapen en doet mijn man het ochtendritueel. Is wel erg lekker hoor als je 1 dag in de week eventjes lekker rustig je ochtend kan beginnen… ![]()
Ik ben erg van de rust en regelmaat maar soms moet je het wel even loslaten en vooral als ze weer in zo’n fase zitten… Nick zit net op 1 slaap per dag dus ook dat is wennen voor hem. Dat is geleidelijk aan zo gegaan en daarom zeg ik ook dat je soms het ritme moet loslaten. Ze geven op een gegeven moment zelf aan welk ritme er nu weer is ![]()
Succes!
Groetjes Bianca