Waarom zo vroeg wakker!

Sanne is de laatste dagen zo vroeg wakker. 6 uur dat valt mee maar 5.30 vind ik wel erg vroeg. Vandaag was ze al om 5 uur wakker. Moet toch niet gekker worden.
Vorige week sliep ze gelukkig wel weer door tot 6.45. Komt dit nu echt door haar tabndjes/kiesjes. Ik weet dat 1 kiesje bijna door is en dat er ook een hoektand aan zit te komen. Toen dat eerste kiesje door was sliep ze wel weer goed door.
Maar heb even bevestiging nodig van jullie. Is dit bij jullie kids ook zo geweest?
Als ze wakker wordt is het ook alsof ze nog niet uiitgeslapen is. Ze is dan erg huilerig. Als we haar dan oppakken kruipt ze lekker tegen je aan. En dan leggen we haar maar bij ons in bed, want ik heb geen zin om 20 keer op en neer te lopen. Echt rustig is ze dan nog niet, ze jengeld dan nog even door. Pas na een uurtje of anderhalf sukkelt ze weer in slaap.
Voor de rest van de nacht horen we haar niet vanaf 19 uur 's avond tot dus 5 uur.

Is dit herkenbaar?
Graag bevestiging!

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Okee ga het morgen proberen. Heb ook alweer geprobeerd om een papfles te geven voor het slapen maar dan drinkt ze niet echt veel 40 ml.
Heb je Bo toen even verschoond en dan flesje en dan gewoon terug op bed?

Groetjes Carolien

Sanne hoor in in de nacht niet. Voor de rest eet ze goed over de hele dag. Ik zie aan haar dat ze dikker wordt. Het was altijd zo’n tenger meisje.
Soms eet ze wat minder met name de groente, maar delaatste dagen gaat dat wel weer beter. Is echt ups en downs. Ga het morgen dus proberen. Bedankt.

Oke, Wat lijken die boefjes dan toch veel op elkaar he.
Bedankt.

Kan het zijn dat ze in een sprongetje zit en nieuw ritme aan het zoeken is?

Groetekes, Sje

Dat kan natuurlijk ook. Maar meestal als Sanne in een sprong zit dan wordt ze in de nacht ook wakker en is meestal erg onrustig. Nu is ze echt een engeltje zowel overdag en in de nacht. Natuurlijk heeft ze zo haar momenten, maar denk niet dat het een sprongetje is. Wel slaapt ze overdag heel raar. In de ochtend slaapt ze zo 2 uurtjes achter elkaar door en in de middag kan ze niet slapen, ja kan ze niet het is niet een kwestie van niet willen hoor, want moe is ze wel en brult ook niet als ik haar op bed leg, maar na 10 minuten huilt ze wel.
Maar dat slaapje in de ochtend kan ik wel begrijpen als je niet uitgeslapen bent.

Maar ik ga het proberen met een papfles. Wel jammer Sanne was helemaal fles af. We eten nu een broodje in de ochtend. Heel gezellig vind ik dat, maar om 5.30 niet zo meer.

Groetjes Carolien

Gewijzigd door - appellientje op 11 Jan 2010 11:56:05

Kiesjes kan zeker wel. Aan het eind van de nacht kom je in een lichtere slaap terecht en zal je dus eerder wakker worden van pijn bijvoorbeeld. Dus kan heel goed dat Sanne daardoor wakker wordt, maar nog niet uitgerust is en daardoor weer bij jullie in slaap valt. Heb je al geprobeerd om spul tegen de tandjespijn te geven als ze wakker wordt, misschien dat ze dan sneller weer in slaap valt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Minke is ook wel eens heel vroeg wakker ( 0530 uur) en hier werkt geen aandacht geven het beste, ze gaat dan weer slapen na een kwartiertje brommen…maar ze gaat dan niet echt huilen hoor. Vaak slaapt ze dan weer makkelijk een uur of anderhalf door. Wie weet het proberen waard? Van tanden en kiesjes heeft Minke nooit last gehad ( tenminste niet merkbaar voor ons ) dus uit die ervaring kan ik niet spreken…
Hopelijk slaapt ze gauw wat langer, succes ermee!

Lilypie First Birthday tickers

Niet op reageren werkt echt niet. Ik zat toch eens te denken. Haar tweede kiesje is inmiddels door. En ik zag vanmiddag op de creche toen ze begon te huilen weer een ander witte bobbel zitten. Dus er komen nu nog 2 kiesjes en een hoektand. Wat een drama zeg. Maar goed. Als ze zo’n last heeft van die kiesjes in de ochtend, dan zal ze toch overdag ook erg jengelig moeten zijn. En dat is ze dus niet. Integendeel ze is erg vrolijk. Ze zit wel overal op te bijten, maar intussen ken ik haar ook niet anders. En dan zou ze ook minder moeten eten, en dat gaat echt wel goed nu.
Dus zal wel honger zijn.
@Wil, ik heb Sanne vanavond een geprakte banaan in kwark en een beetje roosvicee gegeven. Goh wat smulde ze daar van. Ze had boerenkool gegeten op de creche. Dat doen ze zo af en toe warm eten. Leuk. Thuis wil ze niet. Vreemd kind. Ze zeiden dat Sanne er goed van at en natuurlijk op haar manier een beetje drammerig. En worst vond ze helemaal lekker.
Heb haar toch maar een warme hap gegeven vanavond en die ging natuurlijk niet zo geweldig. Maar goed.
Ben benieuwd morgen.

Bedankt tot zover jullie tips.

Groetjes Carolien

quote:
Maar goed. Als ze zo'n last heeft van die kiesjes in de ochtend, dan zal ze toch overdag ook erg jengelig moeten zijn. En dat is ze dus niet. Integendeel ze is erg vrolijk.

Groetjes Carolien

<a href=“http://lilypie.com/">[img]http://lilypie.com/pic/2009/12/23/9NCe.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2f.lilypie.com/cdRUp1.png” width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Overdag heeft ze meer afleiding dan 's nachts alleen in haar bedje. Dan voelt ze de pijn misschien minder?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Vanochtend was Sanne weer om 5.30 wakker. Heb haar een papfles gegeven ging helemaal op en weer in bed gelegd en ze sliep door totdat mama weg moest. Dus om 7 uur wakker gemaakt. Vond ze absoluut niet leuk.
Dus het is wel degelijk honger. Dus dit eerst even volhouden en dan komt het helemaal goed.
Gelukkig. Ze verbruikt nu natuurlijk ook heel veel energie. Ze loopt als een gek door de KDV. Ze had me gisteren niet eens in de gaten toen ik haar kwam ophalen.
Grappig hoor als ze zo speelt met andere kindjes.

Laten jullie je kindjes altijd uitslapen? BV ook tot 9 uur of 8.30, maar dan verschuift toch alles. Dan is toch het ritme weg. Hoe doen jullie dat?

Groetjes Carolien

Ik neem het ritme niet zo nou meer met Jada, in het begin wel hoor, maar nu is ze 22 maanden, en kan goed praten en duidelijk maken wat ze wil, het ritme voor haar is redelijk hetzelfde, maar ik zie het gewoon zo. Jij wil ook niet elke dag om bijv 6 uur je bed uit, en om 12 uur eten, en om 5 uur in bad bijv. Ik blijf ook wel eens tot 8 uur liggen (mocht Jada het mij toestaan) en heb ook niet altijd honger om 12 uur en wil ook niet altijd om 5 uur in bad zeg maar. Ik houd het in grote lijnen wel hetzelfde, maar kijk echt niet op een half uurtje meer of minder, succes iig!

Maar ik heb vanochtend dus weer teruggelegd in bed en weer wakker gemaakt om 7 uur. Maar als ik vrij was had ik haar vast om 8 uur wakker gemaakt. Maak jij Bo dan ook wakker, of wacht jij dan gewoon. Wordt hij uitzichzelf weer wakker na die papfles. ik neem aan dat jij hem vanochtend er ook weer hebt in gelegd. Volgens mij slaapt Sanne dan zo door of ben ik toch te gericht op tijden? Ik ben nu ook wel makkelijker met tijden hoor.
Laat Sanne beetje bepalen hoe de dag loopt.

Groetjes Carolien

Gewijzigd door - appellientje op 14 Jan 2010 19:14:53

Als Bo nou om 8.30 of 9 uur wakker wordt. Dan heeft hij toch geen honger om 12 uur of 12.30. En dat slapen. Ik vind dat zo’n gedoe. Dat slapen ik hoop dat Sanne gauw naar 1 slaapje gaat. Fruit geef ik meestal ook 's middags. Dan graait ze ook zo lekker. Bied het in de ochtend wel altijd aan.

Hier ook zo eentje!! En normaal slaapt hij echt het klokje rond op een uitzondering na. Maar sinds deze week wordt Nick weer rond 01.00 u of 04.00 u wakker. Soms huilend en soms alleen maar brabbelend. Als hij huilt dan gaan we kijken, als hij aan het praten is dan laten we hem maar. Dan valt hij vanzelf weer in slaap. Hij beweegt ook veel meer snachts. Dat zal ook een reden zijn dat hij vaker wakker wordt. Hij is sinds een paar weken gaan lopen. Ook al een hele nieuwe ervaring natuurlijk voor hem. Vandaag had hij ook nog eens dunne luiers, dus kiesjes denk ik. En hij zal ook in een sprong zitten dus alles bij elkaar vind ik het niet zo vreemd. Vervelend wel maar ja, het gaat weer voorbij zullen we maar denken…

Vannacht was het ook weer 04.00u, druk aan het praten. Ik dacht dat het al ochtend was en me verslapen had… Kijk ik op de wekker is het pas zo laat. En ik kan toch al zo moeilijk weer in slaap komen . Tja om 6.15 was hij weer aan het praten en toen ben ik opgestaan en heb hem de papfles gegeven. Daarna heb ik hem weer teruggelegd want naar mijn mening moest hij toch erg moe zijn. Hij was nog wakker maar later werd het stil en dat heeft toch tot 9.00u geduurd. Toen heb ik hem uiteindelijk gewassen en aangekleed. Vanmiddag heeft hij ook “maar” 1.5 u geslapen. Ik denk dus inderdaad aan de 17 maanden sprong…

Als hij naar de creche moet hebben wij uiteraard een strak schema van opstaan en wassen. Maar als ik thuis ben dan leg ik hem gewoon terug in bed en kijk ik hoe het gaat. Ik denk dan eerst even aan mezelf (dat zeg ik ook tegen hem) Mama gaat eerst zelf wassen en aankleden en dan kom ik jou ophalen, tot zo…! En dat doe ik al heel lang en begrijpt hij volgens mij heeeeeel goed. Of hij gaat weer slapen of hij gaat lekker verder spelen met zijn knuffels in bed totdat ik weer op zijn kamertje kom. Dan kijkt hij me lachend aan en gaat in bed staan, zo van nu IK!

In het weekend slapen we om en om uit. Op zaterdag sta ik op om de papfles te geven (hoe laat dat dan ook mag zijn)en kan mijn man uitslapen. Soms heb ik mazzel dat hij later wakker is en kan ik dan zelfs ook uitslapen. En op zondag mag ik uitslapen en doet mijn man het ochtendritueel. Is wel erg lekker hoor als je 1 dag in de week eventjes lekker rustig je ochtend kan beginnen…

Ik ben erg van de rust en regelmaat maar soms moet je het wel even loslaten en vooral als ze weer in zo’n fase zitten… Nick zit net op 1 slaap per dag dus ook dat is wennen voor hem. Dat is geleidelijk aan zo gegaan en daarom zeg ik ook dat je soms het ritme moet loslaten. Ze geven op een gegeven moment zelf aan welk ritme er nu weer is

Succes!

Groetjes Bianca

Huh… Wat is dit een gek topic, ik mis volgens mij een deel of zo.

Net of er reacties tussen uit missen?

@mamaDanique: de postings van een andere ikkebenner zijn eruit, daarom lijkt het zo gek.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Klopt ik heb mijn reactie iets te vaak weggehaald. Eerst stond mijn reactie er 5 keer in. Toen heb ik het iets te vaak wegggehaald. Had geen zin om het opnieuwe te typen. Maar inmiddels wordt Sanne erg onregelmatig wakker. Donderdag was het 7.15. En vrijdag was het weer 5.30. Vandaag was het 8 uur. Geen pijl op te trekken. Wel drinkt ze de hele papfles nu leeg. Blijf hier nog maar even mee doorgaan.

groetjes Carolien

Hoi,

Hier slapen de kindjes ook heel verschillend.
De ene morgen is het 6 uur, dan weer half 7/7 uur en enkele keer half 8.
Maak me er niet druk om.

Onze jongste slaapt nu sinds paar dagen zonder slaapzak en die slaapt er langer door heb ik gemerkt.
Nu om 7 uur wakker en voorheen 6/half 7.
Blijft trouwens keurig onder haar dekbedje/lakentje liggen.
Slaapt graag met de armpjes onder het lakentje en ligt smorgens nog zo.

Zou als ik jou was je kindje lekker zelf laten regelen.
Is het erg vroeg, dan lekker flesje en terug op bed.

Groetjes Lisan.

Rens was van de week ook steeds om 6 uur al wakker. Die is ook met tandjes bezig en is ook verkouden, nu is het weer gewoon 19.30 zoals anders. Zal dus wel tandjes of een fase zijn ofzo. Ik maak Rens tenzij ik wegmoet nooit wakker. Hij slaapt ook weleens tot 9 uur en dan ligt hij gewoon weer om 12.00 uur op bed. Zijn brood en fruit zitten dan wel wat dichter op elkaar maar daar heeft hij geen moeite mee. En is om 12.00 ook gewoon echt weer moe. Dus schema veranderd er niet echt door hier.

groetjes Ramona

[img]http://lilypie.com/pic/2010/01/16/t43i.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2f.lilypie.com/Mbu8p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />