Hahaha, ik moet wel lachen als ik zo alles lees. Ik denk zo vaak bij mezelf: is dit echt een mannending of ligt het aan hem? Hier is het toch de vrouw die de boel draaiende houdt en ik vraag me af hoe het gaat als ik eens weg zou vallen. Hij KAN het wel, maar hij DOET het niet… Zo heeeeel af en toe heeft hij een opwelling en begint opeens met dingen opruimen. Zoals nu: ik ben de zolder aan het opruimen, speelgoed aan het uitzoeken en opeens begint ie zijn computerkamer uit te mesten (en het is me daar een troep en stoffig, maar oh wee als ik daar iets opruim…dan is ie het gegarandeerd kwijt en krijg ik op mijn falie…
).
Aan takenverdeling wordt hier niet gedaan eigenlijk. Hij probeert wel dingen af te spreken, zo hebben we in zijn agenda staan dat hij twee wekelijks het beddengoed wast op vrijdag…(zodat ik niet in het gedrang kom met de rest van de was (geen droger) Ja duh…dan plant ie natuurlijk weer een dagje weg op vrijdag zodat hij het beddengoed vergeet te wassen… Grrrrrrrrrrrrr, daar kan ik best pissig om worden, want waar zijn afspraken voor? Bij mannen blijkbaar om ze te vergeten haha.
Gras maaien en de heg snoeien? Doet de vrouw omdat manlief een hekel heeft aan tuinieren (ikke niet dan???). De auto wassen? Doet de vrouw (maar dan mooi wel in de wasstraat haha). Banden plakken? Doet de vrouw (ach, heb er ook geen hekel aan eigenlijk). Gaatjes boren en een plankje ophangen? Euh…weer de vrouw in ons geval… Oké, koken doet hij zo nu en dan wel en hij probeert ook wel te helpen met de afwas, maar dat is nu net een klusje waar ik géén hekel aan heb…
En de was in de wasmand? Ook al staat dat ding op de gang, dan nog laat ie alles slingeren. Behalve zijn onderbroeken, die belanden netjes in de wasmand die náást de douche staat omdat ie daar toch langs loopt als ie naar de douche gaat… Gemak dient de mens en in ons geval DE MAN! ![]()
Maar gelukkig is hij ook wel heeeeeeeeeeel lief! En daar denk ik dan maar aan als ik weer eens op mijn knieën lig om zijn sokken onder het bed vandaan te plukken ![]()