Waarom zijn mannen zo eigenwijs

Nou moet ik even heel eerlijk zijn. Ik zeg wel “Het is dat je ze per se nodig hebt voor de voortplanting, maar anders…”, maar ik heb geloof ik de enige praktisch ingestelde en huishoudelijk aangelegde man van Nederland.

Als ik om wat voor reden dan ook wegval, kan hij de boel hier zo overnemen als het moet en dan loopt het als een trein!

Dus ook half homo denk ik net als de man van Marmama! Haha!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Jul 2010 21:34:18

en de mijne kan heerlijk wokken nee aan het huishouden ligt het niet aan het boodschappen ook niet want dat doet hij nou altijd…maar idd van alles bewaren niets willen weggooien enzo…en zo lui om voor zichzelf iets te regelen zoals naar de huisarts oh neeeeee daar moet ie niet aan denken! zelfs naar de tandarts heb ik hem zelf moeten slepen! weet niet of dat een gay thing is maar denk soms toch echt dat hij bang is voor de ha en de tandarts

Lilypie First Birthday tickers

en ook de mijne kan heerlijk koken en helpt met huishouden, toch wel zo handig

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Mamma Selma nee das typisch hetero. Mijn gaat niet naar de tandarts en de ha alleen als ie met morgan moet.

@ Sje dan zijn mervin en meneer Sje waarschijnlijk broers want de mijne kan ook zo alles over nemen en draait nergens zijn hand voor om. Hij heeft van de week zelfs spontaan een was gedraaid nadat ie hem eerst uitgezocht heeft !!!

Groetjes,

Michèle

hahaha, Die van mij is nu een wasje aan het draaien…

Vaak wanneer ik al naar bed ben, is meneertje druk bezig hier… dat wanneer ik sochtends beneden kom, alles spik en span is…

Niet altijd hoor, hij laat ook heel vaak de boel slingeren…grrrrrrrrrr

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@ Melanie zeker sokken en onderbroeken??

Groetjes,

Michèle

Aha! Maar over het slingeren van de was kan ik wel meepraten!
Laat ik het zo zeggen, de huiskamer is spik en span, maar als op een gemiddelde doordeweekse dag bij ons in de gang of bovenverdieping komt…

Zijn schoenen, T-shirt en spijkerbroek worden overal neergegooid. En aangezien ik degene ben die de was doet…( mijn man is kleurenblind)
Ik moet eerst het hele huis door voor ik zeker weet dat ik alles heb, anders komt hij met de woorden:’ Je bent deze vergeten’ Heerlijk!
Ik heb dus nu ook een wasmand in de gang staan, ik werd er zo moe van!
Fijn, heb ik toch iets om over mee te praten!

Wie o wie heeft ook het probleem dat haar man nooit de kalender invuld? En een dag van te voren meld dat hij met die en die heeft afgesproken en ook blijft eten?

Eh ik heb een man die mij aan datums moet herrineren dus dat valt mee. Hij is wel net een klein kind als het gaat om briefjes meenemen, die moet ik altijd uit zijn rugzak vissen

Maar hij heeft nooit echt iets buiten de deur dus dat scheelt.

Groetjes,

Michèle

Ja, zo’n man heb IK! Vrijdag komt 'ie rond half 6 van zijn werk en gaat met Eva spelen. Ik was aan het bellen met een vriendin. Hij bleef maar hier en hij ging met Eva naar boven enzo…Komt 'ie weer beneden, zeg ik: ‘Je had toch afgesproken met Ben?’ Hij: ‘Aaaaaaa, helemaal vergeten! Waarom zeg je dat niet meteen?’ Toen had IK het gedaan, haha. Ik: ‘Luister eens, ik ben jouw secretaresse niet he en het had toch ook gekund dat jullie pas om zeven uur ofzo zouden gaan eten?’ Ging 'ie Ben maar bellen en snelde 'ie in de auto richting stad. Tja, dan moet hij voortaan maar iets op de kalender zetten. Kijk, IK onthoud altijd alles (ook voor hem haha), maar HIJ moet er maar van leren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hoewel wij dus volgens ouderwetse tradities leven kwa huishouden zoals hier bekend is haha, al is dat de laatste tijd een stuk minder en doet manlief ook zijn deel , zou indien noodzakelijk manlief alles kunnen overnemen dat is gebleken na de bevalling van de laatste zoon.

wat de was betreft daar kan ik zeer goed over mee praten zowel man als kids gooien alles overal neer en kan ik alle kamers en douche afgaan voordat ik een was aanzet!!en dan nog vragen waarom dat ene bloese niet is gewassen!!
tot aan zaterdag gooide ze vooral de kleding in het ongebruikte ledikant van zoonlief, zowel schoon als vuil goed kwam daar terecht maar deze is afgelopen zaterdag het huis uitgegaan (ledikant) dus ben benieuwd welk plekje ze nu gaan verzinnen behalve de grond…

verder wat eigewijs zijn betreft is dat hij altijd gelijk heeft hahah in zijn ogen dan, tja oke meestal is dat achteraf gezien ook wel zo maar echt niet altijd.

afspraken moet ik altijd voor hem maken want hij houd echt niet van de telefoon!!dus dat heb ik altijd goed in controle en als er iemand buiten familie om wilt komen eten word dat altijd netjes gevraagd hahah

before you judge me, try hard to love me

o ja en hij is ook altijd alles kwijt van sokken tot schroevendraaiers hahaha en dan mag het hele gezin helpen zoeken!!!

maar ik ben toch zeer tevreden met hem hoor!! ieder zijn gebreken toch!?

before you judge me, try hard to love me

@ Michèle: Nee niet alleen sokken en ondergoed… Als hij een wasje aan het draaien is, moet alles op kleur, en gesorteerd worden en doet hij ook gelijk alles… Ik hoef tot nu toe helemaal niets meer te wassen…
Maar ik kom van de week wel weer wat tegen onder ons bed ofzo… of in de douche… haha

Wat een kalender betreft… IK spreek dingen tegenwoordig af…en zet het ook in de agenda… de man hier is zo vergeetachtig dat ie vorige maand zn eigen vaders verjaardag is vergeten!!! En sorry ik ook… maar dat overkomt me normaal nooit!! hahahaha
Of dan komt ie savonds rond 10 uur, oohhh Sh*t ik zou die en die nog bellen…of oepssss ik had verjaardag van die en die… jaaaaaaaa als je het me gezegt had, had ik je kunnen helpen herrineren… maar neeeeeeee… dat VERGEET 'ie weer eens…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ja maar jij bent zwanger melanie wat is zijn excuus ???

En hier is het wit of zwart/gekleurd de was en dat is geen probleem om te sccheiden. Alleen morgan der kleren gaan doorelkaar met een colordoekje. Ik blijf wassen anders.

Groetjes,

Michèle

Dit mannetje kan gelukkig ook heel veel in het huishouden. Of hij de was echt scheidt? Geen idee. Ik wel: wit, zwart en gekleurd (en gekleurd ook nog met Colorcatcher). En alle lakens, rompers en sokken gaan de droger in, de rest gaat aan de lijn. Al met al is wassen een hele klus en die neem ik meestal op me. Weet ik zeker dat mijn shirts niet krimpen in de droger! En koken kan 'ie beter dan ik. Mijn vlees lijkt altijd op een leren lap, zijn biefstukjes en tartaartjes zijn altijd perfect! Aan winkelen heeft 'ie alleen wel een bloedhekel, dus ik koop kleding voor hem. De laatste tijd gaat dat altijd fout trouwens. Ik kocht eerst altijd maat M, maar meneer is gewoon iets uitgedijd en heeft nu L. Ik kan nu dus 3 shirts gaan ruilen! Zegt 'ie dat het aan het model ligt dat ze niet pasten…Túúrlijk! Ik baal wel dat IK ze dan weer mag gaan ruilen!

Hahaha, ik moet wel lachen als ik zo alles lees. Ik denk zo vaak bij mezelf: is dit echt een mannending of ligt het aan hem? Hier is het toch de vrouw die de boel draaiende houdt en ik vraag me af hoe het gaat als ik eens weg zou vallen. Hij KAN het wel, maar hij DOET het niet… Zo heeeeel af en toe heeft hij een opwelling en begint opeens met dingen opruimen. Zoals nu: ik ben de zolder aan het opruimen, speelgoed aan het uitzoeken en opeens begint ie zijn computerkamer uit te mesten (en het is me daar een troep en stoffig, maar oh wee als ik daar iets opruim…dan is ie het gegarandeerd kwijt en krijg ik op mijn falie… ).

Aan takenverdeling wordt hier niet gedaan eigenlijk. Hij probeert wel dingen af te spreken, zo hebben we in zijn agenda staan dat hij twee wekelijks het beddengoed wast op vrijdag…(zodat ik niet in het gedrang kom met de rest van de was (geen droger) Ja duh…dan plant ie natuurlijk weer een dagje weg op vrijdag zodat hij het beddengoed vergeet te wassen… Grrrrrrrrrrrrr, daar kan ik best pissig om worden, want waar zijn afspraken voor? Bij mannen blijkbaar om ze te vergeten haha.

Gras maaien en de heg snoeien? Doet de vrouw omdat manlief een hekel heeft aan tuinieren (ikke niet dan???). De auto wassen? Doet de vrouw (maar dan mooi wel in de wasstraat haha). Banden plakken? Doet de vrouw (ach, heb er ook geen hekel aan eigenlijk). Gaatjes boren en een plankje ophangen? Euh…weer de vrouw in ons geval… Oké, koken doet hij zo nu en dan wel en hij probeert ook wel te helpen met de afwas, maar dat is nu net een klusje waar ik géén hekel aan heb…

En de was in de wasmand? Ook al staat dat ding op de gang, dan nog laat ie alles slingeren. Behalve zijn onderbroeken, die belanden netjes in de wasmand die náást de douche staat omdat ie daar toch langs loopt als ie naar de douche gaat… Gemak dient de mens en in ons geval DE MAN!

Maar gelukkig is hij ook wel heeeeeeeeeeel lief! En daar denk ik dan maar aan als ik weer eens op mijn knieën lig om zijn sokken onder het bed vandaan te plukken

@Freubeltje, ik moest echt lachen om je verhaal! Heel herkenbaar! Vreemd genoeg gaan zijn onderbroeken wél de was in, maar de spijkerbroeken, shirts en sokken níet! Hoeveel extra moeite is dat? Maar wat zijn jullie eigenlijk geëmancipeerd zeg! Ik kan geen banden plakken of heggen snoeien! Vind ik een echt mannending, haha! Als er een knoop van iets af is, ga ik ermee naar mijn moeder, want ik kan zelf niks met naald en draad!

hahahaha, leuk jullie verhalen!
Als ik het allemaal zo lees denk ik vaak: LANG LEVE DE SINGLE MAMMA!!
(maar af en toe mis ik wel een sloddervos om me heen )

Lilypie First Birthday tickers

Wacht maar tot Sarah wat ouder is Boukje

Groetjes,

Michèle

@Rainbow
Hoe ik het voor elkaar krijg dat hij wel zijn onderbroeken in de wasmand gooit? Euh…geen idee. We hebben in ieder geval twee wasmanden. Eén voor handdoeken en ondergoed en één voor de overige kleding. Die van de 60 graden was staat dus naast de douchedeur. Maar weet je hoe hij die onderbroek daarin deponeert? Hij laat de onderbroek zakken tot op zijn enkels en hengelt hem er met één been in zeg maar. Absoluut niet bukken, want daar word je moe van

Nu nog afwachten hoe het straks met ons zoontje gaat…lijkt hij op papa of op mama? Ik hoop op mij, want dan kan hij straks voor mij de heining snoeien, de plankjes ophangen e.d.

Je hebt dus ook nog een acrobaat!