Ten eerste, de beste wensen voor iedereen! Een nieuw jaar en een nieuw begin, zo moet mijn dochter van 2,8 jaar ook hebben gedacht. Vanaf vanmorgen is ze begonnen van uit het niets met de WAAROM vragen! In het begin heb ik geprobeerd overal op in te gaan, wil het best serieus nemen maar de vragen gaan soms naar mijn idee nergens over!
Zo de baby gaat nu slapen (pop), WAAROM mam? Gelukkig, het regent niet meer, WAAROM mama?? Ik ben nu even klaar met het beantwoorden, ze ligt op bed. Hoe serieus ga je ermee om en wanneer is deze fase weer klaar? Want ik denk dat ik bij elkaar op deze ene dag al 500 keer waarom gehoord heb. En ze wil graag antwoord!!!
Groetjes van Denise
Waarom waarom waarom!?
haha en dat word alleen maar meer.
Erg he, die vragen! Hier eentje van 3 (en bijna 1 maand) en het “waarom” is al een tijdje aawezig. Ik denk dat je voor jezelf moet bepalen wanneer je het belangrijk vind om de waarom-vraag te beantwoorden. Ik geef ook niet overal antwoord op en zeker niet als ik “waarom” hoor als ik gezegd heb dat hij zijn speelgoed op moet ruimen… waarom, nou omdat ik dat zeg. Sommige dingen kun je best uitleggen, zoals de vraag waarom het regent bijvoorbeeld, maar die onzinnige dingen, niet op reageren hoor.
Hoelang het gaat duren durf ik je niet te zeggen, merk wel dat het hier al minder word, maar ergens denk ik dat het altijd wel een beetje zal blijven, ze leren er tenslotte wel van door die vraag te stellen!
Sterkte ermee
Lfs
En dit is pas de eerste dag! Ik was best verbaasd, had het eerst niet eens echt in de gaten. Maar toen ze vier keer achter elkaar ’ waarom’ zei, ging het mij dagen…Oh jee.
Vind het best ( nu al) moeilijk want ik weet dat ik haar serieus moet nemen maar sommige vragen lijken zo onzinnig.
Mam, waarom hangt de prullenbak er niet? ( in de speeltuin). Nou, die is even weggehaald omdat er vuurwerk is afgestoken. Waarom? Eh, omdat die anders in de brand kan gaan. Waarom? Eh, eh…ga je mee naar huis schat. Ik wist het ook even niet meer! Ik praat altijd veel tegen haar maar om nu echt gericht antwoord te moeten geven op allerlei waarom vragen! Nou ja, ik heb ook gelezen dat het belangrijk is het serieus te nemen, is weer een ontwikkelingsfase…( weer een). Maar inderdaad, waarom moet ik mijn speelgoed opruimen…nou daarom!!!
Toont aan hoe leergierig ze zijn. Wij hebben die fase inmiddels voor het grootste deel alweer gehad, maar kan inderdaad lastig zijn. Toch gaf ik op bijna alle vragen wel antwoord, het antwoord “omdat ik het zeg” vind ik eigenlijk een beetje nietszeggend. Ik heb wel eens gezegd “daarom”. Eigenlijk hetzelfde als “omdat ik het zeg”, maar toen was het echt de 381e keer dat er “waarom” werd gevraagd en ik was er klaar mee. Maar goed, dat kwam maar weinig voor gelukkig
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Het is ook wel weer grappig, zo uit het niets weer een nieuwe fase. Ze moet hebben gedacht, nieuw jaar, nieuwe uitdaging! Ik ga ook proberen overal wel antwoord op te geven. Voor zover mogelijk want ik weet ook niet alles. Het zet je zelf ook wel aan het denken. Wat ik normaal vind, dat de prullenbakken weg zijn, sta ik nu ook even bij stil!! Bedankt leergierige peuters!!!
Maar hoop dat het wel iets gaat afnemen, die vragen met Waarom. Want poeh, ik heb er vijf achter elkaar gehad! En dan ben ik er toch even klaar mee. Maar ga mijn best doen!!!
ik dacht dat die fase rond 4 jr pas kwam? haha dus dan staat je vast nog wat te wachten… lijjkt me heel irritant ja! sterkte
ha,ha, dat dacht ik dus ook maar op internet staat dat het kan beginnen rond de drie jaar, maar niet ieder kind krijgt het…Tuurlijk die van mij wel!! Die loopt volgens mij alle fases ( vooral de meest irritante) heel graag door!!