Doet jullie kleine dit nu ook? Ze vraagt echt elke seconden waarom? Jada trek je schoenen aan! Waarom? Omdat we naar buiten gaan. Waarom? Omdat we naar de winkel moeten. Waarom? Omdat de eieren op zijn. Nou word er gestoord van! Wat moet ik hier mee?
Waarom? waarom? waarom? constant vragen!
Elk kind kent een waarom-fase. Niks aan te doen, moet je gewoon doorheen.
Ik gaf wel overal zo duidelijk mogelijk antwoord op. Hoe vermoeiend dat ook was. Ze willen gewoon heel veel weten, dus lekker al die informatie in je kind stoppen. Hebben ze alleen maar profijt van en misschien is dan die fase des te sneller over.
En als ik echt het antwoord niet wist op een vraag (want sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn) dan zei ik dat ook eerlijk. Vertelde ik gewoon dat grote mensen ook niet alles weten.
Als het me echt een keer teveel werd, ging ik de zaken omdraaien: dan ging ik de kinderen waarom-vragen stellen. “Waarom stel je zoveel vragen?”. En dan was het even stil.
Groetekes, Sje
ik vond dat juist een heel leuke fase ze wilden alles weten en leren
hopen dat de kleine er ook binnekort weer in komt.
maar ik kan je ook goed begrijpen hoor maar het is echt gewoon leergierigheid en niet om mama even te pesten hihi
suc6
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
Oohh vind het niet zo heel erg, maar word er soms wel gek van, 20 keer waarom in 1 minuut, en ze is pas net 2, ik dacht dat dat waarommen altijd pas later kwam? Wil soms gewoon dat ze even 5 minuten haar mond houd, ken je dat? hahahah misschien is het idd goed om maar eens een waarom vraag terug te stellen, zal het eens proberen vanavond! hahahah
dat van 5 min stil zijn heb ik met mijn oudste zoon oei die kan echt de oren van je hoofd kletsen dat je zoiets hebt kom op 5 minuten stilte hahahah
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
Hoi,
Goh dit heb ik eigenlijk helemaal niet bij mijn dochter van 2 1/2.
Die vraagt eigenlijk heel weinig waarom.
Ze kan je wel de oren van het hoofd kletsen en vind dat erg gezellig.
De oudste (bijna 5) die deed dit ook toen ze nog klein was. Ook zo rond 2 jaar en dan was het ook iedere keer waarom?
Dan draaide ik het ook wel eens om ( net als Sje schrijft) en dan vroeg ik waarom?
Dan wist ze zo gauw geen antwoord en was het even stil.
Het is zo n fase en gaat vanzelf weer over.
Geef maar gewoon antwoord en als je het echt niet weet dan zeg je dat gewoon.
Groetjes Lisan.
Hylke vraagt nog niet Waarom?
Maar komt steeds met: Wat doe jij?
Is ook een leuke fase.
Ben erg benieuwd of dat omslaat naar Waarom???
M.
Oh ja, “wat doe je?” hebben we hier ook gehad.
En weet je waar we nu in zitten? “Mama, hoe maken ze…”. Ook heeeeel leuk!
En dan werkt het antwoord “In de fabriek” echt niet hoor want dan vragen ze “Ja maar hoe maken ze dat dan in de fabriek?”.
Erg leuk!!! Dan verlang je terug naar de waarom-fase, want ik weet ook niet precies hoe ze stoplichten maken, of trampolines of shampoo!
Groetekes, Sje
Hahaha
Aan de ene kant ben ik dan blij dat Danique zich beperkt tot: Poesie! En Mamamama… En Die! Maar aan de andere kant heeft het ook wel wat, zulke gesprekjes met de kleintjes.